ریزش قیمت ها در بازار خودروی کشور ؛ لیست جدیدترین قیمت ها ، خودروهای مونتاژی تا 95 میلیون تومان مقرون به صرفه شدند

به گزارش مجله سایه، با اعلام نتایج نوبت بندی تحویل خودروهای داخلی، امروز بازار این خودروها دستخوش نوسان شدید شد به طوری که حتی در خودرویی مثل جک اس 5 شاهد کاهش 95 میلیون تومانی قیمت ها بودیم.

ریزش قیمت ها در بازار خودروی کشور ؛ لیست جدیدترین قیمت ها ، خودروهای مونتاژی تا 95 میلیون تومان مقرون به صرفه شدند

به گزارش خبرنگاران، امروز با اعلام اختصاص خودرو به همه متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه نوبت دهی شاهد ریزش قیمت ها در اغلب خودروهای کشور بودیم، به طوری که در خودرویی نظیر هایما شاهد کاهش 40 میلیون تومانی و جک اس 5 شاهد کاهش 95 میلیون تومانی در بازار بودیم.

امروز با اعلام وزارت صمت درباره اختصاص خودرو به همه متقاضیان خودرو در سامانه یکپارچه نوبت دهی، قیمت ها در بازار آزاد نزولی شد. اغلب خودروهای ایران خودرو و سایپا نیز از این کاهش قیمت بی بهره نبودند.

به گزارش ایرنا، قیمت سورن پلاس تیپ 3 امروز شنبه با 10 میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته به 745 میلیون تومان رسید.

قیمت سورن پلاس دوگانه سوز تیپ 1 هم با 14 میلیون تومان کاهش به 726 میلیون تومان رسید. سورن پلاس دوگانه سوز تیپ 3 هم 17 میلیون تومان مقرون به صرفه شد و به 758 میلیون تومان رسید. دنا پلاس تیپ 1 هم با 8 میلیون تومان کاهش به 810 میلیون تومان رسید.

قیمت پژو پارس با 2 میلیون تومان کاهش و پژو پارس سفارشی با 3 میلیون تومان کاهش روبرو شد. پژو پارس سفارشی ای.ال. ایکس هم امروز 691 میلیون تومان قیمت خورد که 5 میلیون تومان کمتر از روز گذشته است.

پژو پارس تیوفایو هم با 3 میلیون تومان کاهش قیمت به 770 میلیون تومان رسیده است. بعلاوه پژو 206 تیپ 3 پانوراما 2 میلیون تومان، پژو 207 دنده ای فرمان برقی 3 میلیون تومان و تارا دستی هم 14 میلیون تومان مقرون به صرفه شد. هایما اس 5 پلاس هم امروز 15 میلیون تومان مقرون به صرفه شد.

هایما اس 7 پلاس هم امروز 20 میلیون تومان، هایما اس 7 پلاس سفارشی 10 میلیون تومان و هایما 8 اس 40 میلیون تومان مقرون به صرفه شده است.

خودروهای مونتاژی هم امروز دچار ریزش قیمت شدند به طوری که جک اس 3 حدود 15 میلیون تومان، جک اس 5 حدود 95 میلیون تومان، کی.ام.سی تی 8 حدود 45 میلیون تومان و کی.ام.سی جی 7 حدود 60 میلیون تومان مقرون به صرفه شدند.

گفتنی است که امروز اعلام شد که کلیه متقاضیان خودروهای سایپا به صورت تحویل حداکثر سه ماهه خودروهای مدنظر خود را دریافت می نمایند این در حالی است که در بعضی محصولات سایپا نظیر شاهین شاهد تفاوت قیمت 300 میلیونی خودرو میان بازار و کارخانه هستیم به عبارت دیگر به نظر می رسد با طرح سامانه یکپارچه نوبت دهی عملاً دلیلی برای خرید خودرو با قیمت های گزاف از بازار آزاد وجود ندارد و هر متقاضی می تواند خودروی مدنظر خود را بدون قرعه کشی و تنها برمبنای موعد تحویل تعیین با قیمت کارخانه تحویل بگیرد.

نکته مهم اینجاست که با توجه به رشد 39 درصدی فراوری خودرو در سال گذشته و تثبیت جریان فراوری خودرو در کشور و بعلاوه برنامه افزایش فراوری خودروسازان داخلی در امسال، خودروسازانی نظیر سایپا، مدیران، فردا و ایلیا اعلام کردند که به همه متقاضیان واجد شرایط که در سامانه یکپارچه عرضه خودروهای داخلی ثبت نام نمودند خودروهای مدنظر را در قالب فروش فوق العاده و با موعد تحویل حداکثر سه ماهه، تحویل خواهند داد و دو شرکت کرمان موتور و مکث موتور نیز خودروی همه متقاضیان را نهایتاً در بازه شش ماهه تحویل خواهند داد.

براین اساس و مطابق با برنامه افزایش فراوری خودروسازان در امسال، دور دوم ثبت نام متقاضیان در سامانه در نیمه اردیبهشت امسال شروع می شود تا ثبت نام برای ظرفیت های خالی خودروسازان نیز انجام شود.

گفتنی است که بنا به اعلام خودروسازان تحویل خودروهای ثبت نامی بنا به اولویت های اعلامی در سامانه یکپارچه از هفته جاری شروع می شود. بدین ترتیب به نظر می رسد دوران طلایی خودروسازان در بازارسازیهای کاذب به سررسیده است و به زودی شاهد عرضه لیزینگی و رقابتی شدن بازار خودرو با افزایش تیراژ خودرو خواهیم بود

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 27 فروردین 1402 بروزرسانی: 27 فروردین 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14903

به "ریزش قیمت ها در بازار خودروی کشور ؛ لیست جدیدترین قیمت ها ، خودروهای مونتاژی تا 95 میلیون تومان مقرون به صرفه شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش قیمت ها در بازار خودروی کشور ؛ لیست جدیدترین قیمت ها ، خودروهای مونتاژی تا 95 میلیون تومان مقرون به صرفه شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید