ریاست جمهوری افغانستان: دولت به تعهداتش عمل کرد اکنون نوبت طالبان است

به گزارش مجله سایه، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان گفت که دولت این کشور تعهداتش در فرایند صلح را انجام داده است و اکنون نوبت طالبان است تا تعهداتش را عملی سازد.

ریاست جمهوری افغانستان: دولت به تعهداتش عمل کرد اکنون نوبت طالبان است

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران ، صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در بیانیه ای گفت که دولت این کشور شماری از زندانیان به جامانده طالبان را آزاد نموده است و فرایند کاری و فنی تبادل زندانیان همچنان ادامه دارد.

وی همچنین توضیح داد: فرایند تبادل زندانیان ، دو جانبه است و دولت در هر مرحله ای از این فرایند، نظارت و ارزیابی خویش را دارد.

صدیقی اضافه نمود: دولت به تعهدات خویش در فرایند صلح، عمل می نماید، تعهدات دولت در فرایند صلح، در روشنایی تصمیم های لویه جرگه مشورتی صلح انجام می گردد و اکنون منتظر طالبان هستیم تا تعهدات خود را درباره آزادی زندانیان بطور کامل عملی کند.

از سوی دیگر، اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نیز در ملاقات با اعضای هیئت مذاکره کننده دولت با طالبان توضیح داد که قانون اساسی خط قرمز مذاکرات است و لویه جرگه نقشه راه و حدود صلاحیت های هیئت مذاکره کننده را معین نموده است.

لازم به ذکر است که در قطعنامه 25 ماده ای لویه جرگه مشورتی صلح، مسائلی چون حفظ قانون اساسی، موضوع جمهوریت، قطع اقدامات مسلحانه و آتش بس پایدار و بدون قید و شرط مطرح شده است که به گفته کارشناسان مورد مخالفت شدید طالبان قرار خواهد گرفت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 مهر 1399 بروزرسانی: 28 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5097

به "ریاست جمهوری افغانستان: دولت به تعهداتش عمل کرد اکنون نوبت طالبان است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریاست جمهوری افغانستان: دولت به تعهداتش عمل کرد اکنون نوبت طالبان است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید