رقیب تسلا نخستین کامیون هیدروژنی خود را معرفی کرد

به گزارش مجله سایه، نیکولا موتور که به عنوان رقیب سنتی تسلا شناخته می گردد نخستین نسخه کامیون هیدروژنی خود را معرفی کرد. این کامیون هیدروژنی برای عرضه در بازار اروپا آماده شده است.

رقیب تسلا نخستین کامیون هیدروژنی خود را معرفی کرد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، کامیون هیدروژنی نیکولا برای ورود به بازار اروپا معرفی می گردد. این کامیون در آوریل 2019 در آریزونا به نمایش گذاشته خواهد شد.

آزمون اروپایی این کامیون در سال 2020 در نروژ شروع خواهد شد. این سومین نسخه کامیون نیمه هیدروژنی نیمه الکترونیک این شرکت است. این شرکت سومین فراوری نماینده کامیون در ایالات متحده است که گفته می گردد اخیرا مشتریان اروپایی را هدف قرار داده است.

تروی میلتون، بنیانگذار و مدیر اجرایی این شرکت، در بیانیه ای گفت: با استفاده از سیستم ترمز اضافی، کنترل خودرو به مراتب ساده تر شده و باتری های 800 واتی و یک سلول سوختی با 120 کیلووات انرژی خورشیدی برای ایجاد 5 سطح انرژی واقعی استفاده شده است.

سیستم استقلال سطح 5 به سطح خودمختاری در خودروهای خود ران اشاره دارد که در آنها بدون هیچ راننده ای انسان تحت هر شرایط محیطی می تواند عمل نمایند.

شرکت نیکولا، که در سال 2014 تاسیس شده، گفت که وسایل نقلیه بین المللی خود را برای مناطقی مثل آسیا و استرالیا طراحی نموده است.

این شرکت با شرکت هیدروژن نروژ همکاری می نماید تا ایستگاه های سوخت رسانی هیدروژن را در سراسر ایالات متحده توسعه دهد. این برنامه تا سال 2028 دارای بیش از 700 ایستگاه هیدروژنی در سراسر ایالات متحده و کانادا خواهد بود.

سلول های سوخت هیدروژنی جایگزین باتری های معمولی در وسایل نقلیه الکتریکی معمولی خواهند شد که با باتری کار می نمایند. سلول های سوختی انرژی را از سوخت هیدروژنی به وسیله یک واکنش الکتروشیمیایی با اکسیژن به برق تبدیل می نمایند که منجر به خروج آب از لوله اگزوز به جای انتشار آلاینده ها می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1369

به "رقیب تسلا نخستین کامیون هیدروژنی خود را معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رقیب تسلا نخستین کامیون هیدروژنی خود را معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید