دست نوشت برای بارسا ، شورش آلبا علیه انریکه: چشم هایت را باز کن!

به گزارش مجله سایه، شاید گلش پیامی ویژه برای سرمربی سابق بارسا بود؛ اینکه چشم هایش را به این همه توانایی و ثبات بسته و اختلافات دو فصل قبل بین طرفین را ملاک قرار داده تا آلبا را به تیم ملی اسپانیا دعوت نکند.

دست نوشت برای بارسا ، شورش آلبا علیه انریکه: چشم هایت را باز کن!

به گزارش خبرنگاران ، محمد قراگزلو ، یک) هوئسکا یا اوئسکا؟ چه فرقی می نماید وقتی دقیقه 3 هفته سوم کلین شیت های تراشتگن خراب گردیده باشد. دریافت گل زودهنگام از تیمی که بازیکن مطرحی ندارد در نوکمپ گیج کننده است. همین شد که گل دقیقه 3 مثل پتک بر سر بارسا، مسی و ستاره های هم تیمی اش را گیج نموده بود. بعد از ده دقیقه تلاطم ناشی از این گیجی، واکنش بارسا به این گل درست بود. ریتم خیلی زود پیدا شد و نتیجه هم برگشت اما آخر نیمه اختلاف فقط یک گل بود. اینجا می شد دریافت دو گل از تیم تازه وارد به لالیگا را مورد بحث گذاشت. اینکه خط دفاعی بارسا که در ترکیب ثابت تغییری نسبت به فصل گذشته نداشته همچنان گاهی اوقات لغزش هایی نابخگرددنی دارد یا این را باید به حساب غفلت های مقطعی و بدشانسی مدافعانی مثل سرخی روبرتو یا اومتیتی و پیکه گذاشت؟ شاید برای جواب دادن به این سوال هنوز خیلی زود باشد کما اینکه این خط دفاع فصل قبل تنها در یک مسابقه گاف داد که هزینه گزافی برای بارسا داشت و منجر به حذف از لیگ قهرمانان شد.

دو) استفاده نکردن از سیستم چرخشی و بازی کردن با همان ترکیب ثابت و یازده مرد اصلی یک پیغام بزرگ داشت؛ وایادولید ، بارسا را هوشیار نموده و از تیم های کوچک ترسانده است. آنچه معین است اینکه در لالیگا دیگر هیچ تیم کوچک و از پیش بازنده ای وجود ندارد و شاید اگر بارسا با ترکیبی نصف و نیمه از بازیکنان تازه وارد و ذخیره هایش گام به این میدان می گذاشت غافلگیری دقیقه سوم بازی برای دقایقی طولانی تر آزارش می داد. البته که بارسا فصل قبل از همین ناحیه و استفاده نکردن از سیستم چرخشی ضرر کرد و تیم خسته و قدرت طلب لالیگا در رم آن شکست مفتضحانه را متحمل شد اما شاید حالا و در آغاز لالیگا این رویکرد به جهت جمع آوری حداکثر امتیازها و بهترین بردها درست و منطقی باشد.

سه) برای سومین هفته متوالی باید از جوردی آلبا ستایش کنم. اتفاقی که مثل بیشتر هفته های فصل قبل تکراری می گردد اما نگفتنش هم ظلمی است به این بازیکن و توانایی هایش. آلبا با اشاره دست بازیکنی بلند قامت تر و قوی هیکل تر از خودش همیشه سرنگون می گردد اما همین کوچولوی نحیف در یک مسابقه می تواند همزمان بهترین مدافع، بهترین هافبک و بهترین وینگر چپ لالیگا باشد. جوردی فصل قبل بعد از لئو مسی ستاره بارسا بود و انگار این فصل هم چنین رویه ای را پیش گرفته تا از اوج پائین نیاید. در مسابقه ای که بارسا 8 گل زده حتما می گردد برای هافبک های خلاقی مثل کوتینیو یا راکیتیچ سهمی در گل ها برداشت کما اینکه راکی بر عکس کوتی خوش شانس بود و گل هم زد اما سهم آلبا در این جشنواره گل بیش از همه اینها و حتی عثمان دمبله گرانقیمت بود. آلبا مثل یک مدافع چپ گل ساخت و سوارز را در مسیر گل زدن قرار داد، شبیه یک هافبک چپ خلاق با کات بک تماشایی در آخرین لحظه حضور توپ در زمین، مدافع حریف را مجبور به اشتباه و گل به خودی کرد و مثل یک مهاجم همه چیز تمام، قدر پاس طلایی مسی را دانست و دروازه حریف را باز کرد تا سهم عمده ای در این پیروزی داشته باشد.

جوردی بعد از بازی مصاحبه ای ملایم و منطقی درباره تصمیم انریکه و دعوت نکردن از او برای بازی های ملی داشت اما شاید گلش پیغامی ویژه برای سرمربی سابق بارسا بود؛ اینکه چشم هایش را به این همه توانایی و ثبات بسته و اختلافات دو فصل قبل بین طرفین را ملاک قرار داده تا آلبا را به تیم ملی اسپانیا دعوت نکند. با این نمایش البته انریکه بیشتر از قبل تحت فشار قرار خواهد گرفت و شاید در بازگشت به نوکمپ (برای بازی های ملی) به اندازه حضورش در برنابئو تحویلش نگیرند.

چهار) بعد از کلیشه شدن تحیرمان از توانایی های کاپیتان این فصل بارسا، لئو مسی شاهکار دیگری از گستره شعورش را به رخ کشید. آنجا که برای هت تریک اول در لالیگای این فصل حرص نزد و بعد از اعلام پنالتی توپ را دودستی تقدیم سوارز کرد تا در کسب عنوان پیچیچی بدون رونالدو هم برای خود رقیب بتراشد اما لوئیزیتو را در مسیر گل زدن قرار دهد. مسی از هت تریک اول به راحتی گذشت نه به این خاطر که سوارز صمیمی ترین دوست او در تیم بود یا بارسا احتیاج چندانی به گل هشتم نداشت بلکه او فضای کل تیم را می دید و اینکه شتاب در رسیدن سوارز به قله مد نظرش چقدر به موفقیت بارسا یاری خواهد نمود. شاید همین لحظه ویژه دقیقه 93 اوج نمایش مسی مقابل اوئسکا بود. حتی فراتر از گل های تماشایی و پاس های بی نظیرش در طول این مسابقه.

پنج) رئال مادرید و بارسا خیلی زود دو قطبی قهرمانی را شکل بخشیدند. ایجاد اختلاف 5 امتیازی با اتلتی و والنسیا در همین هفته سوم می تواند خیال بارسا را از داشتن رقبای متعدد و سمج راحت کند هر چند برای رسیدن به این خیال راحت هنوز نمی توان با صراحت صحبت کرد. هفته بعد اولین چالش این فصل بارسا در آنوئتا مقابل رئال سوسیه داد رقم خواهد خورد. هر چند فصل قبل طلسم نحس این استادیوم شکست اما بارسا که همیشه بعد از روزهای فیفا دچار تب و لرز می گردد دوباره تجربه دشواری در آنوئتا خواهد داشت و اولین چالش فصل می تواند عیار تیم والورده در مسیر قهرمانی را مورد سنجش بگذارد.

دست نوشت برای بارسا ، موهبت تکنولوژی در مزرعه هویج

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 5 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 35

به "دست نوشت برای بارسا ، شورش آلبا علیه انریکه: چشم هایت را باز کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست نوشت برای بارسا ، شورش آلبا علیه انریکه: چشم هایت را باز کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید