دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت ودرمان یزد، کمبود پرستار نداریم

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، محمود نوری شادکام صبح امروز در نشستی خبری با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت زینب کبری (س) که به عنوان روز پرستار نامگذاری شده است، گفت: در استان یزد 3 هزار و 374 نفر در حوزه پرستاری فعالیت می نمایند و به حق از بهترین و دلسوزترین پرستاران کشور به شمار می روند.

دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت ودرمان یزد، کمبود پرستار نداریم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد اعلام کرد: در حال حاضر در استان یزد با کمبود پرستار روبرو نیستیم به نحوی که به ازای هر تخت، یک پرستار وجود دارد اما در زمینه کیفیت خدمات ارائه شده، باید تحولات بیشتری رخ دهد و در این زمینه دغدغه داریم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح پروژه های حوزه درمان در استان یزد پرداخت و اعلام کرد: در حال حاضر 49 پروژه در این بخش در دست احداث است که 14 مورد آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

نوری شادکام، بیمارستان 120 تختخوابی خون و آنکولوژی، فاز اول اورژانس شهید صدوقی، راه اندازی بخش 25 تختخوابی عفونی، راه اندازی فاز اول مرکز ید درمانی، راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان شهرستان ابرکوه، راه اندازی کلینیک تخصصی بیمارستان شهرستان بافق، راه اندازی رادیولوژی دیجیتال بیمارستان شهرستان بافق، تجهیز و راه اندازی بخش جراحی فک و صورت در بیمارستان شهید رهنمون و ... را بخشی از این پروژه ها برشمرد.

نوری شادکام با بیان اینکه بعضی از پروژه ها نیز توسط بخش خصوصی در دست احداث و راه اندازی است، اضافه کرد: علاوه بر این، 35 پروژه از جمله تکمیل و تجهیز بیمارستان 120 تختخوابی اردکان، احداث اورژانس اردکان، توسعه بیمارستان میبد و ... نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه بهداشت و درمان گفت: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، از هر 100 هزار زایمانی که انجام می شد، 400 مورد منجر به مرگ مادر می شد اما اکنون این رقم به عدد 8 در 100 هزار زایمان رسیده است.

نوری شادکام با بیان اینکه قبل از انقلاب 113 پزشک عمومی در استان یزد فعالیت می کردند، اضافه کرد: در حال حاضر این آمار به هزار و 310 نفر رسیده است.

وی یادآور شد: قبل از انقلاب در استان یزد 77 پزشک متخصص به مردم خدمات رسانی می کردند که این تعداد هم اکنون به 701 پزشک رسیده است.

نوری شادکام در خصوص خدمات بیمارستانی استان یزد و مقایسه در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: قبل از انقلاب در استان یزد 360 تخت بیمارستانی وجود داشته و در حال حاضر 3 هزار و 28 تخت بیمارستانی در استان وجود دارد و به بیماران یزد و سایر استان ها خدمات درمانی ارائه می دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 139

به "دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت ودرمان یزد، کمبود پرستار نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای انقلاب در حوزه بهداشت ودرمان یزد، کمبود پرستار نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید