داورزنی: انتخابات کشتی بهار برگزار می گردد

به گزارش مجله سایه، داورزنی تاکید می نماید که به والیبال یاری می نماید و وزارت ورزش نیز با هیچ کس لابی نمی نماید.

داورزنی: انتخابات کشتی بهار برگزار می گردد

محمدرضا داورزنی معاون قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در مجمع قایقرانی حضور یافت و در خاتمه انتخابات به تفصیل درباره همه مسائل روز ورزش ایران صحبت کرد؛ از مهندسی انتخابات گرفته تا فوتبال و کشتی. داورزنی پس از برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون قایقرانی گفت: امروز شاهد یک مجمع دموکراتیک بودیم و فکر نمی کنم دوستانی که به دنبال مهندسی انتخاب بودند به آن رسیدند. خیلی از دوستان عنوان کردند که وزارت ورزش دنبال کاندیدای خاص و مهندسی انتخابات است اما امروز دیدید که این طور نیست و رأی مجمع، رئیس را انتخاب می نماید. امروز اقبال آقای سهرابیان بیشتر بود و برنامه ای که ارائه کرد بیشتر رأی آورد.

او در پاسخ به این پرسش که وزارت ورزش مهندسی نمی نماید یا مهندسی کردن را بلد نیست؟ گفت: بالاخره نتایج را دیدید و این تعبیر غلطی است. بالاخره هر کاندیدایی با تعدادی افراد در ارتباط و به دنبال دریافت رأی هستند. رؤسای هیأت های استانی معین کننده هستند و وزارت ورزش با هیچ کسی لابی نمی نماید. وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک به نظر مجمع احترام می گذارد. این طور نیست که ما مهندسی کنیم.

داورزنی در خصوص اینکه تأیید صلاحیت ها دیر اعلام شد تاکید نمود: تأیید صلاحیت ها به خود دوستان گفته شد و خودشان برنامه هایشان را تهیه نموده بودند.

داورزنی در ادامه صحبتش با خبرنگاران در خصوص حضور نماینده فدراسیون جهانی جودو در مجمع انتخاباتی این فدراسیون نیز گفت: حضور نماینده فدراسیون جهانی کنسل شد اما اینکه نامه فرستاده گردد ما هم مخالف هستیم. مجمع فدراسیون جودو بدون حضور نماینده فدراسیون جهانی است و طبق برنامه برگزار می گردد. نگران نباشید.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که مجمع والیبال و کشتی چرا برگزار نمی گردد؟ گفت: ما با توجه زمان بندی که داریم طبق برنامه پیش می رویم. فدراسیون کشتی و والیبال هم کارهای خود را انجام می دهند و در فصل بهار مجمع آنها را برگزاری کنیم.

او در خصوص ثبت نام بعضی سرپرست فدراسیون ها در انتخابات و اینکه مگر ممنوعیتی در این مورد وجود نداشت نیز توضیح داد: ما بحثی راجع به بعضی فدراسیون ها داشتیم که حساسیت ها زیاد بود. از این رو خود سرپرست قبل از معرفی می نوشت که قصد کاندیداتوری ندارد. مسئله ای در بعضی رشته ها داریم که الزامات دیگری دارند، برای نمونه فدراسیون جهانی چوگان بر اساس اساسنامه ای که دارد افرادی می توانند مسئولیت فدراسیون ملی را بر عهده بگیرند که عضو خانواده چوگان باشند و همین محدودیتی برای ما ایجاد کرد و کاندیداها باید عضو خانواده چوگان باشند.

معاون ورزش قهرمانی در خصوص انتخاب هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هم گفت: هیأت مدیره را باید از خود وزیر بپرسید. قرار است در چند روز آینده معرفی شوند.

او در خصوص زمان انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال هم گفت: از شما خبرنگارها سوال می کنم آیا منطقی است که وزارت ورزش در مسائل داخلی فدراسیون ها ورود کند؟ نقش وزارت ورزش نظارتی است. رابطه بین اختیار و مسئولیت باید حفظ گردد و این اختیار باید به خود فدراسیون داده گردد و توسط خود فدراسیون انتخاب گردد. ما موظف هستیم از برنامه فدراسیون فوتبال و هر فدراسیون دیگر حمایت کنیم و حمایت اقتصادی می کنیم. اینکه چون حمایت اقتصادی می کنیم بخواهیم بعد به مسائل داخلی ورود کنیم، درست نیست.

او در خصوص اینکه گفته می گردد وزارت ورزش قرار است علی مرادی را به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری معین کند گفت: نه. وزارت ورزش ثبت نام کاندیداها را انجام داد و کار به اتمام رسید. فرآیند آنالیز صلاحیت انجام گردد، کوشش می کنیم به موقع انتخاب برگزار گردد و امیدوارم کار به سرپرستی نرسد.

او در پاسخ به این پرسش که آیا افشین داوری تعهد داده در انتخابات والیبال کاندیدا نگردد؟ گفت: ممنوعیتی ندارد چون تعهد نداده است. زمانی که او را به عنوان سرپرست انتخاب کردیم تعهدی از او نگرفتیم.

داورزنی در پاسخ به این پرسش که قصد بازگشت به والیبال را دارد؟ گفت: نه اما دارم به والیبال یاری می کنم.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 30 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 203

به "داورزنی: انتخابات کشتی بهار برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داورزنی: انتخابات کشتی بهار برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید