خبرنگاران 89درصد از جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیماری زمینه ای داشتند

به گزارش مجله سایه، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 89درصد از جانباختگان بیماری ویروس کرونا در این استان بیماری زمینه ای داشته اند.

خبرنگاران 89درصد از جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیماری زمینه ای داشتند

به گزارش خبرنگاران،محمد مهدی بانشی پنجشنبه شب در آئین تودیع و معارفه رئیس شبکه شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: تا به امروز 9 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده اند که هشت نفر از آنان بیماری زمینه ای داشته اند.

وی افزود میانگین غربالگری استان در مرحله نخست 98.2 درصد بوده و در مرحله دوم کهگیلویه و بویراحمد زودتر از بسکمک از نقاط کشور آغاز کرد.

وی از آغاز مرحله سوم بیماریابی ویروس کرونا از روز شنبه سیزدهم اردیبهشت در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد شرح داد: شاخص نمونه گیری بیماری ویروس کرونا در استان تا روز سیزدهم فروردین چهار برابر میانگین کشوری است که این یک موفقیت برای مسئولان استان محسوب می شود.

بانشی شرایط بیماری ویروس کرونا در استان را خوب ارزیابی کرد و افزود: شاخص های میزان ابتلا به این بیماری در گچساران بهتر از سایر نقاط استان است.

وی تاکید کرد: با وجود این موفقیت ها همچنان رعایت پورتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تا زمان مهار بیماری ضرورتی حیاتی است و در صورت کوتاهی در این مساله خطر استان را تهدید می کند.

بانشی ادامه داد:یکی از شاخص های موفقیت سیستم سلامت دامنه ارائه خدمت به شهروندان است که کهگیلویه و بویراحمد با ارائه خدمت به 90 درصد از جمعیت شاخص بسیار خوبی دارد.

بانشی گفت:بعد از گذشت 42 روز از سال 1399 ، 95 درصد از مردم گچساران از سیستم سلامت خدمت دریافت کرده اند.

وی از فعالیت های نماینده مردم شهرستان های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی درباره همکاری با ستاد بیماری ویروس کرونا قدردانی کرد.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان گچساران نیز در این آئین گفت:موفقیت های گچساران درباره مدیریت بحران کرونا مدیون تعامل خوب مسئولان بوده است.

سهراب صیدی بیان کرد: هم اکنون 50 گروه جهادی در گچساران با مشارکت سپاه برای مهار بیماری ویروس کرونا فعالیت دارند.

وی ابراز داشت:در حالی که شاخص خدمت نظام سلامت در گچساران در سال 1396 ،70 درصد بود این آمار در سال 1398 به97 درصد رسیده است.

وی بیان نمود:تمام مطالبات پزشک خانواده در گچساران تا سرانجام سال 1398 پرداخت شده است که این امر باعث افزایش انگیزه خدمت بین کارکنان طرح پزشک خانواده شهرستان شده است.

فرماندار گچساران نیز در این نشست گفت: این شهرستان به دلیل قرار داشتن در جهت استان های فارس،خوزستان و بوشهر از سویی و وجود صنعت نفت و واحدهای با بیش از 700نفر اشتغال از سوی دیگر دارای شرایط ویژه ای در زمینه بیماری ویروس کروناست.

علی خوان پایه افزود:وجود طرح در حال احداث سد چمشیر با کارکنان چینی،کارخانه در حال ساخت پتروشیمی و شرکت لرزه نگاری با کارکنان پرشمار نیازمند مدیریت و تعامل پیگیری برای کنترل بیماری ویروس کرونا و تحقق فاصله گذاری اجتماعی بوده است.

وی افزود:گچساران جزو معدود مناطق کشور بود که پیش از اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در کشور بازار دوگنبدان مرکز شهرستان به صورت خودجوش تعطیل شد.

فرماندار گچساران گفت: از ابتدای انتشار ویروی کرونا تا امروز 26جلسه مدیریت بحران کرونا در این شهرستان برگزار شده است.

خوان پایه از تلاش های شبانه روزی دکتر سهراب صیدی مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان گچساران در دوران مدیریت به ویژه در 70 روز انتشار ویروس کرونا قدردانی کرد.

مدیرجدید شبکه بهداشت و درمان گچساران در ادامه نیز گفت:سلامت محوری و خودمراقبتی از اولویت های کاری این دستگاه متولی است.

آرین غلامیان افزود: برای تحقق این امر از ایده ها و طرح های نو حمایت خواهد شد.

وی بیان کرد: افزایش کیفیت خدمات و اقتصادی کردن بیمارستان ها و مراکز درمانی با استفاده از نیروهای جوان در اولویت است.

وی شرح داد:پرداخت کارانه پزشکان و پرستاران حدود 20 ماه تاخیر دارد که پرداخت این مطالبات با جدیت پیگیری می شود.

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با توجه به اینکه یک ردیف بودجه به کمک نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی برای پایگاه های سلامت اختصاص یافته افزایش کیفیت خدمات سلامت در این پایگاه ها آسان تر شده است.

در سرانجام این نشست آرین غلامیان به عنوان مدیر جدید بهداشت ودرمان گچساران معرفی و از خدمات سهراب صیدی،مدیرسابق بهداشت و درمان گچساران قدردانی می شود.

دکتر آرین غلامیان متولد سال 1362متخصص جراح زیبایی فک و صورت از پزشکان جراح زیبایی جوان و حاذق شهرستان گچساران است.

تا به امروز 94 هزار و 640 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند 6028 نفر نیز بر اثر اینبیماری در کشور جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 21 آبان 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3861

به "خبرنگاران 89درصد از جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیماری زمینه ای داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 89درصد از جانباختگان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد بیماری زمینه ای داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید