خبرنگاران تحویل عقاب طلایی به محیط زیست شیروان

به گزارش مجله سایه، بجنورد- خبرنگاران- دوستداران محیط زیست در شیروان، یک بهله عقاب طلایی را به اداره محیط زیست این شهرستان تحویل دادند.

خبرنگاران تحویل عقاب طلایی به محیط زیست شیروان

فعال زیست محیطی و مدیر یک تشکل این حوزه روز چهارشنبه به خبرنگار خبرنگاران گفت: روستاییان این عقاب را در اطراف کشتزارهای روستای توده، از توابع بخش مرکزی شیروان پیدا کرده بودند که به علت سوء هاضمه قادر به پرواز نبود.

محمد خانلقی اضافه نمود: عقاب طلایی از گونه های مطرح عقاب و از بهترین پرندگان شکاری در نیمکره شمالی شناخته شده است.

وی با قدردانی از اقدام دوستداران محیط زیست در تحویل این پرنده شکاری، اضافه نمود: این پرنده پس از حدود پنج روز تیمارداری، تغذیه و بازیافتن قوای جسمانی خود در دامن طبیعت رها خواهد شد.

عقاب طلایی معمولا در ارتفاع 3600 متری زندگی می کند و لانه خود را بر روی درختان بلند و در صخره ها می سازد و به دلیل داشتن بال های بزرگ، نیاز زیادی به بال زدن در آسمان ندارد و روی لایه های هوا سُر می خورد.

سرعت معمولی این پرنده در پرواز 50 کیلومتر در ساعت است اما هنگام شیرجه زدن برای شکار می تواند سرعتش را تا 160 کیلومتر بر ساعت برساند.

رنگ این گونه پرنده قهوه ای تیره به همراه پرهایی به رنگ قهوه ای روشن یا طلایی در ناحیه سر و گردن است و متوسط عمر آن در طبیعت 11 سال است اما در اسارت، به دلیل مصون بودن از برخی خطرات تا 28 سال هم عمر می کند.

عقاب طلایی با استفاده از چابکی و سرعت و همچنین با استفاده از پاشنه های قدرتمند خود می تواند طعمه هایی چون خرگوش، موش کوهی، سنجاب زمینی و حتی پستانداران بزرگی مانند روباه، گربه وحشی یا خانگی، آهو و بز کوهی را شکار کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4704

به "خبرنگاران تحویل عقاب طلایی به محیط زیست شیروان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تحویل عقاب طلایی به محیط زیست شیروان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید