جناح راست میانه پیشتاز انتخابات پارلمانی ایتالیا

به گزارش مجله سایه، وزارت کشور ایتالیا امروز (دوشنبه) بیان کرد: پس از شمارش 50 درصد از آرای ریخته شده به صندوق ها، ائتلاف راست میانه متشکل از حزب فورزا ایتالیا به رهبر سیلویو برلوسکنی، نخست وزیر پیشین این کشور، راست افراطی لگا به رهبری ماتئو سالوینی، جناح راست برادران ایتالیا و یک حزب کوچک به نام ما با ایتالیا ممکن است 37 درصد از آرا را به خود اختصاص دهد.

جناح راست میانه پیشتاز انتخابات پارلمانی ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش تجارت نیوز، حزب ضد تشکیلاتی جنبش پنج ستاره نیز با 31.2 درصد آرا می تواند در صندلی دوم باشد درحالیکه ائتلاف چپ میانه به رهبری حزب دموکراتیک تنها 24.15 درصد آرا را ممکن است به دست بیاورد و در صندلی سوم قرار بگیرد.

جنبش پنج ستاره می تواند 195 تا 235 کرسی را در مجلس به دست بیاورد درحالیکه ائتلاف چپ میانه تنها 115 تا 155 کرسی را در مجلس عوام مجلس به دست می آورد.

ائتلاف راست میانه می تواند 112 تا 152 کرسی از 320 کرسی را در سنا به دست بیاورد.

معاون رهبر حزب راست افراطی ضد مهاجرتی لگا که پیشتر لگا نورد نام داشت و رهبری آن را ماتئو سالوینی برعهده دارد، امروز به خبرنگاران گفت که حزبش بابت نتایج انتخابات مجلسی راضی است.

وی گفت: این یک رضایتمندی فوق العاده برای حزب و سالوینی است. این نتایجی تاریخی است. ما با چهار درصد آغاز کردیم.

وی اضافه نمود: حالا 16 تا 17 درصد داریم و شاید هم بیشتر. به طور حتم، ما با متحدانمان گفت وگو می کنیم. ما ایده هایی داریم که انجامشان دادیم و حالا به آینده با طیب خاطر می نگریم.

براساس نتایج نظرسنجی از سوی شبکه خبری Rainews 24، حزب لگا 12.5 تا 15.5 درصد از کرسی های مجلس و 13 تا 16 درصد از کرسی ها در سنا را به دست می آورد. این تعداد دقیقا مشابه حزب سیلویو برلوسکنی در مجلس است.

با خاتمه رای گیری در انتخابات روز یکشنبه ایتالیا، نظرسنجی از رای دهندگان نشان می دهد که ممکن است هیچ یک از احزاب نتوانند در مجلس به حد نصاب لازم برای تشکیل دولت برسند.

منبع: خبرگزاری اسپوتنیک

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 1193

به "جناح راست میانه پیشتاز انتخابات پارلمانی ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جناح راست میانه پیشتاز انتخابات پارلمانی ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید