جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400

به گزارش مجله سایه، شرایط و جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400مشخص شد.

جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، دوره دستیاری دندانپزشکی یکی از مقاطع تحصیلات عالی دانشگاهی Academic است که دندانپزشکان عمومی متقاضی و واجد شرایط پس از کسب پیروزیت در آزمون ورودی دستیاری با توجه به نمره مکتسبه در یکی از مراکز آموزشی که از طرف دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی معین می گردد آن را آغاز نموده و پس از گذراندن تمامی دروس و نیز قبولی در آزمون های حین دوره نظیر ارتقا سالیانه در آزمون گواهینامه/ دانشنامه تخصصی شرکت نموده و متناسب با نمره این آزمون، پیروز به اخذ گواهینامه و یا دانشنامه تخصصی در رشته مربوطه می شوند.

دستیار به فردی اطلاق می گردد که با داشتن مدرک دکتری دندانپزشکی عمومی و پذیرش در آزمون ورودی دستیاری، جهت آموزش های نظری و کسب مهارت های عملی در یکی از رشته های تخصصی دندانپزشکی شامل آسیب شناسی دهان و فک و صورت، ارتودانتیکس، اندودانتیکس، بیماری های دهان و فک و صورت، پروتز های دندانی، پریودانتیکس، جراحی دهان و فک و صورت، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی بچه ها و رادیولوژی دهان و فک و صورت طی مدت زمان مشخصی که برای آن دوره به وسیله شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی تصویب شده است، به امر آموزش، پژوهش و انجام فعالیت های درمانی اشتغال می ورزد.

آزمون ورودی دوره های دستیاری دندانپزشکی

ثبت نام آزمون پذیرش دستیار دوره های تخصصی دندانپزشکی به وسیله مرکز سنجش آموزش پزشکی و بر اساس مفاد دستورالعمل اعلام شده از طرف دبیرخانه شورای آموزش دندانپزشکی و تخصصی انجام می پذیرد.

جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400

آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی هر ساله یک نوبت در دانشگاه های علوم پزشکی منتخب سراسر کشور برگزار می گردد.

این آزمون دارای نمره منفی است و تعداد سوالات و منابع آزمون هر سال به اطلاع داوطلبان رسانده می گردد. اعلام نتیجه اولیه به صورت کارنامه ای حاوی نمره و رتبه داوطلب خواهد بود که به همراه فرم انتخاب رشته در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400 بر اساس آخرین تقویم آزمون های مرکز سنجش و آموزش پزشکی 10 تیر ماه 1400 برگزار خواهد شد.

داوطلبانی که 50 درصد نمره کل آزمون را کسب نمایند مجاز به انتخاب رشته خواهند بود. داوطلبان حایز شرایط برای استفاده از سهمیه بومی، در صورت کسب حداقل 50 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در رشته انتخابی، مورد پذیرش قرار می گیرند، اما در صورت کسب نمره در سهمیه آزاد و ارائه درخواست کتبی، امکان پذیرش در سهمیه آزاد را صرفا پیش از ورود به دوره دستیاری خواهند داشت.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند حداکثر 50 رشته - محل را برای تحصیل انتخاب نمایند. تکمیل ظرفیت در دوره دستیاری دندانپزشکی در صورت عدم تکمیل ظرفیت در رشته / محل ها ممنوع است.

روش محاسبه نمره کل تراز و رتبه داوطلب:

روش محاسبه نمره خام به درصد و نمره تراز هر درس و نمره کل هر داوطلب به توضیح زیر است.

نمره خام به درصد و چگونگی محاسبه آن:

در کارنامه اولیه که داوطلب دریافت می نماید، نمرات خام هر درس به درصد محاسبه و درج شده که روش محاسبه این نمره به توضیح زیر است.

تعداد سؤال هر درس N عدد است. داوطلب به تعداد n سؤال پاسخ صحیح و به تعداد n سؤال پاسخ غلط داده است. با توجه به امتیاز 3 نمره به هر سؤال صحیح و 1 نمره منفی به هر سؤال غلط، نمره اکتسابی این درس به وسیله فرمول زیر محاسبه می گردد. 1 n -3n = نمره خام درس i ام این نمره در نهایت به درصد تبدیل می گردد.

محاسبه نمره کل تراز:

در آزمون هر رشته، به تعداد m درس امتحانی، m عدد نمره خام به درصد NKH محاسبه شده است. در هر درس با یاری ماکزیمم نمره اکتسابی، نمره خام به درصد NKH تبدیل به نمره تراز NT می گردد. به عبارتی NKH نمره خام به درصد درس i ام به نمره تراز NT تبدیل می گردد.

با داشتن نمرات تراز NT دروس مختلف و ضرایب آن ها در رشته مربوطه، نمره کل تراز NKLT به وسیله فرمول روبه رو محاسبه می گردد؛ که در آن j=1,2,.10، نمرهی کل در هر یک از ده رشته تخصصی و K ضریب درس i ام است. پذیرش افراد براساس این نمره است. این نمرهی کل در کارنامه درج شده و رتبه براساس این نمرهی کل معین می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 خرداد 1400 بروزرسانی: 11 خرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8020

به "جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران دندانپزشکی سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید