جاذبه هایی که در اثر صنعت گردشگری در خطر نابودی هستند

به گزارش مجله سایه، جاذبه های در خطر نابودی

شکی نیست که زیبایی های طبیعی و جاذبه های تاریخی با بازدید زیاد گردشگران در معرض نابودی قرار می گیرند. اما همزمان، خیلی از کشورها و جوامع برای درآمد بر روی صنعت گردشگری خود حساب می کنند. بنابراین سوال این است که چگونه گردشگران می توانند به کشوری که به آن می فرایند کمک کنند و آسیبی به جاذبه ها نزنند. می خواهیم لیستی از جاذبه های در خطر نابودی را معرفی کنیم، با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه هایی که در اثر صنعت گردشگری در خطر نابودی هستند

کولوسئوم رومی، ایتالیا

با این که عکس هایی که از کولوسئوم رومی دیده می شوند زیبا به نظر می رسند اما اگر به ایتالیا بروید و از نزدیک اطراف این جاذبه تاریخی را بیبینید با دیدن اینکه چقدر زباله در اطراف آن است شگفت زده می شوید.

غار لاسکو، فرانسه

غار لاسکو نمونه بسیار خوبی از فهمیدن این موضوع است که گردشگری چه بلایی می تواند سر یک جاذبه تاریخی بیاورد! این غار ماقبل تاریخی در سال 1963 فقط 20 سال بعد از کشف شدنش به دلیل آسیب هایی که جمعیت غیر قابل کنترل گردشگران به آن زدند بسته شد.

شهر باستانی تولوم، مکزیک

یکی از آخرین شهرهای تمدن مایا، در دهه های اخیر جذابیت های سکوت و دنج بودن خود را از دست داده است چون افزایش تعداد گردشگران باعث شده که در این محل مغازه ها و هتل های زیادی ساخته شود و ریشه های تاریخی شهر کاملا ناپدید شود.

عبادتگاه انگکور وات، کامبوج

معروف ترین جاذبه تاریخی کامبوج به دلیل معماری ای که به خوبی حفظ شده سال هاست که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند. این عبادتگاه آنقدر معروف است که حتی بر روی پرچم کشور کامبوج هم واقع شده است اما متاسفانه دیده شده که برخی از گردشگران بر روی این بنای زیبا نقاشی هایی را کشیده اند.

جزیره سانتورینی، یونان

محبوب ترین مقصد گردشگری کشتی کروز در یونان زیر بار جمعیت گردشگران در حال مبارزه برای حفاظت از محیط طبیعی و زیر ساخت های خود است بطوری که در سال های اخیر برای حضور گردشگران در این جزیره محدودیت 8000 نفر گردشگر در روز را قرار داده اند.

غار موگای، چین

در تلاش برای کم کردن آسیب هایی که به این غار وارد می شود دولت چین تصمیم گرفت که تعداد گردشگرانی را که از این جاذبه بازدید می کنند را به 6000 نفر در روز محدود کند.

سایت باستانی تئوتیئواکان، مکزیک

این خرابه های باستانی در ده های اخیر زیر پای تعداد بیشماری گردشگر در حال نابودی هستند. حتی وال مارت، شرکت خرده فروشی آمریکایی، در سال 2004 تصمیم گرفت دقیقا بر روی این سایت باستان شناسی فروشگاه باز کند، این خبر در سرتیتر خبرهای آن زمان گرفت.

تاج محل، هند

رشد گردشگری و آلودگی رودخانه مجاور تاج محل در حال آسیب زدن به این بنای تاریخی هستند. در حقیقت تاج محل کم کم دارد رنگ زرد به خود می گیرد.

یانگشاو، چین

از وقتی که صنعت گردشگری چین رشد پیدا کرده گردشگران این شهر کوچک دورافتاده خیلی زیاد شده اند. این روزها سالیانه چندین میلیون نفر به سانگشاو سفر می کنند که این برای روستایی که قبلا ساکت و آرام بود تحمل پذیر نیست!

منبع: list25.com

منبع: الی گشت
انتشار: 29 اسفند 1400 بروزرسانی: 29 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10739

به "جاذبه هایی که در اثر صنعت گردشگری در خطر نابودی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه هایی که در اثر صنعت گردشگری در خطر نابودی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید