تپه باستانی گوران در استان ایلام ساماندهی می شود

به گزارش مجله سایه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از ساماندهی و اجرای عملیات برآورد تپه گوران در شهرستان چرداول خبر داد.

تپه باستانی گوران در استان ایلام ساماندهی می شود

به گزارش خبرنگاران از ایلام، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه زاده گفت: به منظور معین عرصه و حریم، عملیات حدس تپه گوران بعد از صدور مجوز از طرف پژوهشکده باستان شناسی آغاز می شود.

وی افزود: مطالعه و مستندسازی تپه گوران، شامل جمع آوری تصاویر قدیمی، تصاویر هوایی قدیمی، نقشه ها و مطالعات صورت گرفته از قبل، مستند سازی، تهیه مدارک جدید و تصاویر ماهواره ای با استفاده از پهباد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام همچنین از جمله عملیات حدس و ساماندهی این اثر به نقشه برداری از تپه گوران شامل توپوگرافی و مقاطع تپه شامل عرصه چندگانه آن به مساحت حدود 9 هکتار با استفاده از دوربین توتال و جاگذاری مختصات جغرافیایی در داده های نقشه برداری برابر دستورالعمل دفتر ثبت و معین حرایم اشاره کرد.

وی شرح داد: تپه گوران یکی از آثار دوره نوسنگی است که در بخش هلیلان شهرستان چرداول و در استان ایلام واقع شده است.

شنبه زاده اعلام کرد: در تپه گوران باستان شناسان پیروز به شناسایی چگونگی بقایای نخستین مرحله استقرار موقت در آن محل شده اند که می توان آن را پیشینه ای بر زندگی کوچروی تصور کرد.

شنبه زاده افزود: تپه گوران به شماره 26015 مورخ 26، 12، 87 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 29 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2934

به "تپه باستانی گوران در استان ایلام ساماندهی می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه باستانی گوران در استان ایلام ساماندهی می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید