شرح فرماندار سپیدان درباره تخریب محل دفن نوید افکاری

به گزارش مجله سایه، تصاویری با موضوع تخریب دیوار در قبرستان یک روستای سپیدان فارس در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که به گفته فرماندار این شهرستان، یک دیوار خارج از عرف و ضوابط ساخت و ساز و مشمول حکم تخریب بوده است.

شرح فرماندار سپیدان درباره تخریب محل دفن نوید افکاری

جمال جوادی جهرمی روز آدینه در این باره به ایرنا گفت: در روستاها، متولی نظارت بر قبرستانها، دهیاری ها هستند و دهیاری روستای سنگر سپیدان پس از مشاهده اقدام به ساخت فضای مسقف بدون رعایت ضوابط فنی و اخذ مجوز نسبت به تخریب یک دیوار احداث شده در محل اقدام کرد.

فرماندار شهرستان سپیدان، شایعات مطرح شده درباره تخریب سنگ قبر متوفیان در این محل را تکذیب کرد و گفت: تخریب در حد یک دیوار بود و دیوار غیرمجازی که در کنار محل دفن فردی به نام نوید افکاری ساخته شده بود، به ارتفاع 160 و عرض 40 سانتیمتر تخریب شد.

وی ادامه داد: بنا بر شواهد، در حال ساخت مقبره بدون رعایت استاندارد های فنی مهندسی و بدون اخذ مجوز از مراجع کارشناسی فنی در محل بودند که دهیاری به عنوان متولی نظارت بر ساخت و ساز ها در روستاها، دیوار را تخریب و از ادامه کار جلوگیری کرد.

جوادی تاکید نمود: دهیاری روستای سنگر، درباره لزوم خودداری از ساخت و ساز در قبرستان، پیش از این به اهالی روستا، اطلاع رسانی لازم را نموده بود.

فرماندار شهرستان سپیدان همچنین گفت: بعضی اهالی روستای سنگر هم به دلیل اینکه احداث بنا در قبرستان، با توجه به شرایط محیطی باعث سرازیر شدن آب به مزار بستگانشان می شد به این موضوع اعتراض داشتند.

نوید افکاری به جرم قتل کارمند سازمان آب منطقه ای استان فارس بامداد شنبه 22 شهریورماه اعدام شد. فرایند رسیدگی به پفراینده نوید افکاری از سال 1397 شروع شده بود و تا ابتدای سال جاری به طول انجامید.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله 80 کیلومتری غرب شیراز واقع است.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6488

به "شرح فرماندار سپیدان درباره تخریب محل دفن نوید افکاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرح فرماندار سپیدان درباره تخریب محل دفن نوید افکاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید