تنگه چاه کوه کجاست؟

به گزارش مجله سایه، تنگه چاه کوه

تنگه چاهکوه نام تنگه ای در یکی از زیباترین جزایر ایران یعنی قشم است که به علت شکل و ظاهر عجیب و منحصر بفردش حالا نه تنها در ایران بلکه در دنیا معروفیت پیدا نموده است. این تنگه، حاصل میلیون ها سال فعالیت پدیده های طبیعی و عوامل طبیعی است و وقتی به آن نگاه می کنید، اینطور به نظر می رسد که به سیاره دیگری سفر نموده اید. در ادامه این نوشتار از خبرنگاران، همه چیز را درباره این تنگه به شما خواهیم گفت.

تنگه چاه کوه کجاست؟

تنگه چاه کوه کجاست؟

چاه کوه نام تنگه ای بسیار زیبا و تماشای در جنوب ایران و در بخش شرقی جزیره قشم است و یکی از عجایب هفتگانه این جزیره محسوب می گردد. چاهکوه دارای عمق 100 متر است و صخره های آن با ظاهر غیر معمولی که دارند می توانند ساعت ها شما را به تماشای خود بنشانند.

جالب است بدانید به این دره، دره مقدس چاهکوه هم می گویند و دلیل این موضوع است که در گذشته، چاهکوه محلی برای درخیره آب بوده است و از انجا که آب در گذشته دارای قداست خاصی بوده است، این محل را مقدس می دانسته اند.

در تنگه چاه کوه چه ببینیم؟

به محض ورود به تنگه، با دنیایی از صخره های غول آسا و بزرگ که در هر 2 طرف قرار دارند، روبرو می شوید. با پیمودن مسافتی و با حرکت به جلو، دیگر به جایی می رسید که عبور از آن یا غیر ممکن است و یا به سختی کامل انجام می گردد، برای عبور از بعضی از قسمت ها که دیوارها به هم بسیار نزدیک می شوند، برای عبور مجبورید به پهلو حرکت کنید. با این وجود عبور حتی سخت از این دیواره ها، شما را وارد دنیای تازهی از شگفتی ها طبیعت ایران می نماید.

شکل جالب صخره های تنگه چاهکوه و دلیل ایجاد آن

صخره های چاهکوه در طول میلیون ها سال و بر اثر تغییرات فرسایشی به وجود آمد اند و شکل و شمایل امروزه را به وجود آورده اند. در بعضی از قسمت های صخره ها، خط های فرسایشی زیبایی به چشم می خورد و در قسمت ها دیگر، شکاف ها و سوراخهای عمیق که به دلیل استعداد بعضی از قسمت های صخره برای فرسایش و انحلال است.

جدای از پیاده روی در لابه لای صخره ها و کشف منطقه ها تازه و شگفت، قطعا وجود چنین صخره ای جالبی، سوژه هایی عالی برای عکاسی هستند که حتما باید در گردشتان مد نظر داشته باشید. اگر هم بتوانید در شب از این تنگه تماشا کنید، با یکی از زیباترین صحنه های خلقت روبرو می شوید. شاید به دلیل نردیک بودن صخره ها به هم، خیلی نتوانید قسمت وسیعی از آن را در بالای سرتان ببینید با این وجود همان تکه کوچک هم که مانند فرشی از ستاره است، آسمان منطقه ها کهکشانی را به یاد شما می آورد.

چگونه به تنگه چاهکوه برویم؟

برای رفتن به این تنگه ابتدا باید خودتان را به استان هرمزگان و جزیره قشم برسانید. بهتر است از ابتدا رزرو هتل در قشم را انتخاب کنید. بعد از آنجا می توانید به میدان درگهان این جزیره رفته و با پیمودن مسیری 20 کیلومتری در جاده غربی این میدان به سمت روستای چاهوی شرقی بروید و بعد از پیمودن کمتر از 2 کیلومتر، می توانید تنگه را ببینید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 اسفند 1400 بروزرسانی: 21 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10730

به "تنگه چاه کوه کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنگه چاه کوه کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید