ترس ملی پوشان شیرجه باید کشته گردد

به گزارش مجله سایه، سرمربی تیم ملی شیرجه گفت: ملی پوشان شیرجه در بازی های آسیایی باید چند دوره شرکت نمایند تا ترس نرسیدن به مدال در آنها کشته گردد.

ترس ملی پوشان شیرجه باید کشته گردد

قائم میرابیان در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، در خصوص اینکه چرا تنها 4 ملی پوش در اردوی تیم ملی شیرجه جهت حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا حضور دارند، گفت: بعضی از رشته های ورزشی در ایران هستند که به صورت گلخانه ای روی آن تمرکز می گردد و شیرجه هم جزو همان رشته ها است اما با توجه به فرایند متفاوت فدراسیون شنا که تاکید بر حمایت و پشتوانه سازی دارد، قرار بر این است که در تیم ملی به صورت مقطعی از هر استان یک ورزشکار و یک مربی را در کنار ملی پوشان اصلی بیاوریم تا به صورت هفته ای تمرین نمایند.

وی ادامه داد: با این روش استعدادهایی که در استان ها هستند و توانایی ظهور دارند، شناخته شوند و از بین نمی فرایند. فعلا که بحث گلخانه ای مهم ترین آیتمی است که فدراسیون به آن می پردازد و تمرکزش برای بازی های آسیایی حضور با نفراتی است که امکان حضور آنها در جاکارتای اندونزی وجود دارد.

سرمربی تیم ملی شیرجه در خصوص اینکه از بین این 4 ملی پوش چند نفر این فرصت را دارند تا در بازی های آسیایی به روی تخته شیرجه بفرایند، گفت: برای بازی های آسیایی قطعا از این تعداد نفراتی که هستند بعضی خط خواهند خورد. با توجه به دو سهمیه ای که ما داریم و آیتم هایی که در جاکارتا مورد استفاده قرار می گیرد تعداد نفراتی که در اردو هستند به صورت گزینشی در مراحل بعدی از تعداد آنها کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاروان ورزشی ایران در بازی های آسیایی روی رشته های خاصی تمرکز دارد و می خواهد بهترین نتیجه را برابر حریفان کشورهای قاره کهن به دست آورد. اگر چه شیرجه در مسابقاتی که اعزام شده به غیر از بازی های آسیایی و دنیای پیروز به کسب مدال شده است. در مسابقات رده های سنی آسیا در هر دوره ای که برگزار شده بالای 6 مدال به دست آورده است. در بازی های کشورهای اسلامی در باکو شیرجه توانست بالاترین تعداد مدال طلا را برای کاروان ورزشی ایران به ارمغان آورد. در مسابقات قهرمانی آسیا که هیچ وقت ما مدالی را به دست نیاورده بودیم در سال 95 دو نفر از بچه ها توانستند به مدال برنز آسیا دست پیدا نمایند.

میرابیان گفت: تیم ملی شیرجه با پیروزیت هایی که در سال های اخیر به دست آورده تنها جایی که برای مدال آوری باقی مانده بازی های آسیایی است ولی بحث مدال دریافت در این بازی ها با توجه به آماده سازی که رقیبان انجام می دهند و سابقه حضور طولانی شان در این رقابت ها قطعا خیلی سخت خواهد بود و شاید بگوییم دور از دسترس است که بتوانیم در اندونزی پیروزیت خاصی را رقم بزنیم. دلیل آن هم سابقه بیشتر رقبا و نحوه آماده سازی بهتر آنهاست. در حقیقت حریفان از ما در اجرای تاکتیک های شیرجه جلوتر هستند و برای همین می گویم سطح مسابقات بسیار بالاتر از رقابت هایی است که در آن مدال گرفته ایم و ما نباید به مدال شیرجه امیدوار باشیم.

وی یادآور شد: البته من خواسته ای دارم که امیدوارم در بازی های آسیایی اجرایی گردد. ما تا چه زمانی می خواهیم به خاطر آنکه نمی توانیم مدال بگیریم از اعزام تیم کامل به مسابقاتی در این سطح کوتاهی کنیم. شیرجه روی های ایران در هر مسابقه ای که پایین تر از سطح بازی های آسیایی بوده به مدال رسیده اند. پس بهتر است بچه های این تیم در بازی های آسیایی چند دوره شرکت نمایند تا ترس نرسیدن به مدال در آنها کشته گردد. خیلی از کشورهایی که در بخش شیرجه به اندونزی می فرایند، صرفا برای کسب تجربه در این رقابت ها شرکت می نمایند و از نقاط ضعف و قوت خود در رقابت با تیم های برتر مطلع می شوند تا در آینده بتوانند صاحب مدال شوند.

سرمربی تیم ملی شیرجه اضافه کرد: اگر ما روی استعدادهای ایرانی در سنین پایین برنامه ریزی منظمی داشته باشیم و همانند چین، ژاپن، کانادا، آمریکا و روسیه به صورت مقطعی این بچه ها را مورد آزمایش قرار دهیم و در مسابقات مهم همچون بازی های آسیایی و دنیای شرکت کنیم با اطمینان این قول را می دهم که کسب مدال در بازی های آسیایی دور از دسترس شیرجه روهای ایرانی نخواهد بود. اگر ما چین که رقیب اصلی مان است و بیشترین مدال های طلا را به دست می آورد را کنار بگذاریم، توانایی رقابت با ژاپن و مالزی که در دوره های قبلی مدال ها نقره و برنز را به دست آورده اند را داریم. البته در رقابت های سال جاری آسیایی با شرایطی که در حال حاضر داریم بعید است که بتوانیم صاحب مدال شویم اما در آینده این توانایی را داریم که فاصله مان را از بین ببریم تا رنگ مدال آسیایی را در سال 2022 ببینیم.

وی در خصوص اینکه امکان آن وجود دارد تیم ملی علاوه بر مجتبی ولیپور و شهرام نظرپور با نفرات بیشتری در بازی های آسیایی شرکت نمایند، اعلام کرد: ما تنها در صورتی می توانیم روی اعزام دو نفر دیگر پافشاری کنیم که در اردوهای آماده سازی خودشان تا زمان آغاز بازی ها فراتر از آنچه انتظار است عمل نمایند. در غیر این صورت باید در سایه بزرگان حرکت نمایند تا به شرایطی برسند که بتوانند در مسابقات بین المللی بعدی حضور پیدا نمایند.

میرابیان در خصوص اینکه اردوهای تیم ملی برای حضور در بازی های آسیایی کافی است یا خیر، توضیح داد: یکی از مهم ترین مباحثی که ما با آن درگیر هستیم بحث حضور در اردوهای آمادگی خارج از کشور است. یک اردو در ایتالیا و یک مسابقه دنیای در این کشور برای بچه های شیرجه دیده شده است اما این کفاف آمادگی مطلوب برای حضور در بازی های آسیایی را نمی دهد. ما در کوشش هستیم تا یک اردوی دیگر را در ماه مبارک رمضان از فدراسیون شنا برای شیرجه روها بگیریم چرا که این اردو تاثیر بسزایی در آماده سازی ملی پوشان خواهد داشت. افزایش اردوی تدارکی خارجی یاری شایانی به تیم می نماید چرا که تمرین با شیرجه روهای برتر دنیا باعث ارتقاء فنی بچه های ما می گردد و حتی این احتمال که بتوانیم با مدال به ایران بازگردیم را افزایش می دهد.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3564

به "ترس ملی پوشان شیرجه باید کشته گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترس ملی پوشان شیرجه باید کشته گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید