تداوم افزایش دمای هوای تهران، کیفیت هوای مرکز همچنان در شرایط مطلوب

به گزارش مجله سایه، افزایش تدریجی دمای هوای استان تهران و برقراری و تداوم شرایط قابل قبول هوای مرکز طی امروز (19 مرداد ماه) پیش بینی می گردد.

تداوم افزایش دمای هوای تهران، کیفیت هوای مرکز همچنان در شرایط مطلوب

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، براساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران و آنالیز داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، طی چهار روز آینده فرایند تدریجی افزایش دما در استان تهران و افزایش ازن سطحی در بعضی منطقه ها مورد انتظار است بعلاوه تا فردا (20 مرداد) در ارتفاعات استان احتمال وقوع رگبار پراکنده، رعد و برق و تندباد موقتی وجود دارد.

پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای تهران هم حاکی از آن است که در صبحگاه امروز (19 مرداد ماه) در بیشتر منطقه ها کیفیت هوا در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از وزش باد مؤثر و ناپایداری جوی طی ساعات گذشته است.

کاهش تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده ها را محدود خواهد نمود علاوه براین با حضور عوامل کافی جهت فراوری آلاینده ازن در بعضی منطقه ها احتمال افزایش غلظت این آلاینده در ساعات بعدازظهر و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. تا اواخر وقت به تدریج بر تندی باد افزوده می گردد و درنتیجه برقراری شرایط قابل قبول در بیشتر منطقه ها دور از انتظار نخواهد بود.

صبح فردا (20 مرداد ماه) افزایش ترافیک صبحگاهی و کاهش تندی باد باعث افزایش غلظت ذرات معلق می گردد و کیفیت هوا در منطقه ها پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت. تداوم این شرایط جوی طی روز تاحدودی از پراکندگی آلاینده ها جلوگیری خواهد نمود بعلاوه احتمال افزایش غلظت آلاینده ازن و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها وجود خواهد داشت.

با وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی فردا (20 مرداد ماه) پراکندگی آلاینده ها و به تبع آن برقراری شرایط قابل قبول کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها پیش بینی می گردد، هرچند در منطقه ها پرتردد احتمال کاهش کیفیت هوا ناشی از افزایش ترافیک وجود خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته دی اکسید نیتروژن با میانگین 71 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 72 و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8779

به "تداوم افزایش دمای هوای تهران، کیفیت هوای مرکز همچنان در شرایط مطلوب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم افزایش دمای هوای تهران، کیفیت هوای مرکز همچنان در شرایط مطلوب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید