تابلوی نقاشی عمل جراحی حراج می گردد

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران : نقاشی از آنری دو تولوز لوترک که صحنه جراحی در یک بیمارستان واقع در پاریس را به تصویر کشیده است حراج می گردد.

تابلوی نقاشی عمل جراحی حراج می گردد

به گزارش به نقل از ایسنا، این نقاشی که در سال 1891 توسط آنری دو تولوز لوترک نقاش فرانسوی خلق شده است و بیش از یک قرن در یک مجموعه نگهداری شده بود، در حراجی ای در پاریس که در 29 ژوئن برگزار خواهد شد، با قیمت تقریبی 730 هزار الی 1.09 میلیون دلار به مزایده گذاشته می گردد.

این نقاشی صحنه جراحی در یک بیمارستان واقع در پاریس را به تصویر کشیده است. لوترک این نقاشی را از یک صحنه واقعی خلق نموده بود و آن را به دکتر فردریک بامگارتن، پزشکی که در مرکز پس زمینه نقاشی درحال نظارت بر جراحی به تصویر کشیده شده است، هدیه کرد.

این نقاشی به مدت 130 سال توسط خانواده این پزشک نگهداری شد.

لوترک فقط دو نقاشی با موضوع بیمارستان خلق نموده بود و مدیر بخش هنر مدرن و امپرسیونیست آرتکیوریال (حراجی که این نقاشی در آن به مزایده گذاشته خواهد شد) انتظار دارد با توجه به خاص بودن این اثر، قیمت خریداری آن از ارزش تقریبی فراتر برود.

ارزش تقریبی این نقاشی در مقایسه با گرانترین اثر فروخته شده این نقاش ناچیز است. در سال 2005 نقاشی از این هنرمند به قیمت 22.4 میلیون دلار به فروش رفت و رکورد آثار این هنرمند شکسته شد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 11 تیر 1400 بروزرسانی: 11 تیر 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8256

به "تابلوی نقاشی عمل جراحی حراج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تابلوی نقاشی عمل جراحی حراج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید