بولتون، چین و سازمان جهانی بهداشت را به مخفی کاری درباره کرونا متهم کرد

به گزارش مجله سایه، مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در توئیتی، با اتهام زنی به سازمان جهانی بهداشت مدعی شد، این سازمان با چین در مخفی کاری درباره ویروس کرونا همدست است.

بولتون، چین و سازمان جهانی بهداشت را به مخفی کاری درباره کرونا متهم کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جان بولتون مشاور امنیت ملی پیشین آمریکا در توئیتی، با اتهام زنی به سازمان دنیای بهداشت (WHO) مدعی شد، این سازمان با چین در مخفی کاری درباره ویروس کرونا همدست است.

بولتون در توئیترش همچنین نوشت: از کوشش ها برای استعفای دبیرکل سازمان دنیای بهداشت حمایت می نماید.

او که از جمله مقام های اخراج شده دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکاست در این توئیت مدعی شد، سازمان دنیای بهداشت در پنهان کاری گسترده چین درباره کووید-19 همدست چین است. به همین دلیل از کوشش های مارکو روبیو و تد کروز برای استعفای دبیرکل این سازمان حمایت می کنم. او با اعتماد کورکورانه به مقاصد فریبکارانه حکومتی کمونیستی دنیا را گمراه کرد.

مارکو ربیو و تد کروز سناتور های جمهوریخواه آمریکایی درباره ریاست کنونی سازمان دنیای بهداشت ابراز تردید نموده اند.

روبیو در توئیتی نوشت: سازمان پیشتاز در بهداشت دنیای نمی تواند ابرازی در دست چین باشد و آمریکا به عنوان بزرگترین حامی ملی این سازمان که پنج برابر تعهداتش به آن یاری می نماید باید اقدام کند.

ریک اسکات دیگر سناتور جمهوریخواه از ایالت فلوریدا نیز خواهان اصلاحات اساسی در ساختار این سازمان شده است.

اسکات مارس گذشته از کنگره خواست درباره احتمال یاری سازمان دنیای بهداشت به حزب حاکم چین برای مخفی کاری درمراحل اولیه شیوع ویروس کرونا تحقیق کند.

این نخستین بار نیست که یک مقام آمریکایی چین را به مخفی کاری متهم می نماید. پیشتر، مایک پمپئو نیز مدعی شده بود که چین از ارائه اطلاعات درباره انتشار ویروس کرونا که جان میلیون ها نفر را در آن به خطر انداخته است خودداری نموده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3481

به "بولتون، چین و سازمان جهانی بهداشت را به مخفی کاری درباره کرونا متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بولتون، چین و سازمان جهانی بهداشت را به مخفی کاری درباره کرونا متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید