برترین جایگاه های هواپیما کدام اند؟

به گزارش مجله سایه، برترین جایگاه های هواپیما از پروازی به پرواز دیگر فرق دارد زیرا پیکره بندی و چیدمان جایگاه ها بر حسب نوع هواپیما فرق دارد.

برترین جایگاه های هواپیما کدام اند؟

با این که برترین جایگاه های هواپیما در هر پرواز با پرواز دیگر کمی فرق دارد اما بیشتر مسافران ترجیح می دهند جایگاه هایی را انتخاب نمایند که فضای بیشتری داشته باشند. مسافرانی که پول بیشتری برای کلاس های درجه یک و تجاری می دهند برترین راحتی و خدمات برایشان فراهم خواهد بود. در کلاس مالی، بیشتر مسافران ردیف های خروجی و جایگاه هایی که جلویشان دیوار حائل با بخش ها یا جایگاه های دیگر هواپیماست را ترجیح می دهند زیرا بیشترین فضا را این بخش های هواپیما دارد.

کلاس درجه یک

قیمت جایگاه های هواپیمای درجه یک یا First Class از کلاس های تجاری (Business) و مالی (Economy) بیشتر است زیرا بیشترین فضا و برترین خدمات را ارائه می دهند. مزایای جایگاه های کلاس درجه یک در پروازهای بین المللی بیشتر محسوس است و به چشم می آید. بعضی از جایگاه های کلاس درجه یک کاملاً باز و شبیه تختخواب می شوند. گاهی جایگاه های کلاس درجه یک به یک تختخواب در سوییتی اختصاصی مبدل می شوند که راحتی و حریم خصوصی بیشتری دارد. با این حال، کلاس درجه یک در پروازهای داخلی کوتاه فضای پای بیشتری دارد، جایگاه ها عریض تر هستند و از برترین خدمات نسبت به جایگاه های کلاس های پایین تر تجاری و مالی برخوردارند.

کلاس تجاری یا business class

بعد از کلاس درجه یک، جایگاه های کلاس تجاری بیشترین راحتی را دارد. جایگاه های کلاس تجاری در پروازهای بین المللی فضای پای بیشتری دارند و 5 تا 7 سانتی متر عریض تر هستند و نسبت به کلاس مالی بیشتر باز می شوند. جایگاه های کلاس تجاری در بعضی خطوط هوایی در پروازهای بین المللی کاملاً باز و تختخواب می شوند. با این که تفاوت بین کلاس تجاری و مالی در پروازهای داخلی کمتر احساس می گردد اما جایگاه های کلاس تجاری عریض تر هستند، فضای پای بیشتری دارند و فاصله آنها از همدیگر بیشتر است.

ردیف خروجی

جایگاه های ردیف خروجی در کلاس مالی معمولاً فضای پای بیشتری دارند. زیرا این فضا باید به میزان کافی بزرگ باشد که مسافران بتوانند در مواقع اضطراری به سرعت از هواپیما خارج شوند. به همین علت، جایگاه ها در جلوی ردیف خروجی معمولاً در فضای پشتشان باز نمی شوند و به همین علت مسافران ردیف خروجی فضای بیشتری دارند. با این حال، فقط مسافرانی که قادرند در مواقع اضطراری یاری نمایند می توانند در ردیف های خروجی بنشینند.

دیوار حائل

دیوار حائل پارتیشن هایی مانند دیواره، تیغه یا پرده هستند که بخش های مختلف هواپیما را از هم جدا می نماید. این دیواره کلاس های مختلف را از هم جدا می نماید. مثلاً کلاس تجاری را از کلاس مالی و جایگاه ها را نیز از سرویس بهداشتی و آشپزخانه مجزا می نماید. جایگاه های دیواره حائل پشت این دیوارهای جدانماینده قرار دارند. بعضی این جایگاه ها را ترجیح می دهند زیرا جلوی آنها مسافر دیگری ننشسته است و با مشکل باز کردن جایگاه روبرو نمی شوند. علاوه بر این، جایگاه های دیواره فضای بیشتری دارند زیرا این دیواره جدانماینده با فاصله بیشتری از جایگاه قرار گرفته است. اما همه جایگاه های دیواره فضای بیشتری ندارند. بعضی از این دیواره ها تنها 30 سانتی متر از جایگاه فاصله دارند و در واقع بدترین جایگاه هستند. بعلاوه، از آنجا که فضای زیر جایگاه در جلوی شما قرار ندارد، باید ساک یا کیف دستی خود را در کابین های بالای سرتان بگذارید.

منبع: فوت و فن
انتشار: 21 مرداد 1401 بروزرسانی: 21 مرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 12380

به "برترین جایگاه های هواپیما کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین جایگاه های هواپیما کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید