برخورد جدی با متخلفان 13 فروردین؛ از توقیف یک ماهه خودرو تا برخورد قضایی

به گزارش مجله سایه، کسانی که امروز سیزدهم فروردین ماه در خانه نمی مانند با جرایم سنگین روبرو خواهند شد.

برخورد جدی با متخلفان 13 فروردین؛ از توقیف یک ماهه خودرو تا برخورد قضایی

به گزارش خبرنگاران، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در گفت وگوی ویژه خبری اظهار کرد: ما در پلیس همزمان هم طرح نوروزی را اجرا می کنیم و هم طرح مقابله با ویروس کرونا.

وی اضافه نمود: با توجه به اینکه کرونا در همه جهان از جمله ایران شیوع پیدا نموده و با توجه به اینکه واجب است جلوی انتشار این ویروس گرفته گردد، تاکید می گردد مردم سیزدهم فروردین ماه به هیچ عنوان از خانه هایشان بیرون نیایند.

سردار رحیمی ادامه داد: تمامی پارک ها، بوستان ها و تفرجگاه ها در سراسر کشور بسته است و اگر بحث توقف در کنار تفرجگاه ها دیده گردد هم به شدت برخورد می گردد.

رئیس پلیس پایتخت گفت: هر خودرویی که سیزدهم فروردین ماه در بوستان ها وارد گردد و یا نقض فاصله گذاری اجتماعی را انجام دهد هم جریمه 500 هزار تومانی می گردد و هم یک ماه خودرو توقیف می گردد.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: نیروهای پلیس نه تنها در تهران بلکه در کشور در 1200 نقطه مستقر هستند و خروج از شهرها ممنوع است.

به گفته وی در بزرگراه تهران-قم بیش از 80 درصد کاهش تردد داشته ایم.

سردار رحیمی اعلام کرد: سیزدهم فروردین ماه از 5 صبح در تمامی نقاط تهران مستقر هستیم و با ایجاد محافظ های فیزیکی ورودی به پارک ها و تفرجگاه ها را بسته ایم.

رئیس پلیس پایتخت اعلام کرد: اگر مدرک لازم مبنی بر اینکه بومی شهری نیستید نداشته باشید پلیس اجازه ورود و یا خروج به هیچ خودرویی را نمی دهد.

وی گفت: هدف اصلی طرح فاصله گذاری اجتماعی کاهش تجمعات است و بحث تعطیلی اصناف تا 20 فروردین ادامه دارد و فقط اصناف ضروری اجازه فعالیت دارند.

به گفته سردار رحیمی بیش از 50 درصد اصناف با طرح فاصله گذاری اجتماعی همکاری نموده اند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: ما می دانیم اصناف مشکل دارند و باید کرایه مغازه بدهند اما بحث سلامت مردم مهم تر است و خواهش می کنیم اصناف همچنان با این طرح همکاری نمایند.

سردار رحیمی یادآور شد: تخلفات در فضای مجازی با تشکیل کارگروه فضای مجازی به حداقل رسیده است و جلوی هرگونه ایجاد شایعه و دروغ پراکنی در فضای مجازی گرفته شده است.

به گفته فرمانده انتظامی پایتخت ده ها کانال که ایجاد شایعه می کردند بسته شده و ادمین های آنها هم دستگیر شده اند.

وی ادامه داد: ناجا همانطور که دوشادوش کادر درمانی در بحث کرونا کار می نماید در حال اجرا طرح نوروزی هم هست و بحث آزادسازی زندانیان زحمت ناجا را مضاعف نموده است.

سردار رحیمی گفت: اسامی تمامی زندانی هایی که به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا آزاد می شوند در اختیار پلیس داده می گردد که با رصدهای پلیس حدود 60 درصد این افراد تحت نظر هستند تا تخلفی نداشته باشند.

کیانوش جهانپور سخنگو وزارت بهداشت نیز در این برنامه تلویزیونی اظهار کرد: افرادی که مبتلا به این بیماری شدند اصلاً تصور نمی کردند که این بیماری را بگیرند و این بیماری بتواند اینگونه برایشان آسیب درست کند.

وی اضافه نمود: بازگشت مسافران و برگزاری مراسم سیزده به در برای ما زنگ خطر است و ممکن است تمام زحمت هایی که این مدت کشیده شده است به هدر رود.

سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا گفت: با همکاری قوه قضائیه اگر سیزدهم فروردین کسی تخلف کند قطعاً با او برخورد می گردد و هیچ گونه چشم پوشی نداریم.

جهانپور توضیح داد: از مردم می خواهم شرایط پزشکان و پرستاران را درک نمایند و همکاری های لازم را با طرح فاصله گذاری اجتماعی داشته باشند.

به گفته وی بیماری کرونا در ایران به فاز مدیریت رسیده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 3383

به "برخورد جدی با متخلفان 13 فروردین؛ از توقیف یک ماهه خودرو تا برخورد قضایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برخورد جدی با متخلفان 13 فروردین؛ از توقیف یک ماهه خودرو تا برخورد قضایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید