با دانستن این موارد از ورشکستگی فرار کنید

به گزارش مجله سایه، شاهد ورشکستگی و انتها تجارت یک شرکت بودن، بسیار سخت است. در نتیجه راه هایی برای فرار از ورشکستگی باید مدنظر قرار دهیم. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

با دانستن این موارد از ورشکستگی فرار کنید

1ـ فقدان سرمایه کافی

پول می تواند دلیل اصلی تمام ورشکستگی ها در تجارت باشد. صاحبان کسب و کارهای کوچک باید تخمین بزنند که به چه اندازه پول احتیاج دارند تا بتوانند کار خود را راه اندازی نمایند. آن را خوب اداره نموده و سپس در سطح خوبی نگه دارند و به عنوان یک شرکت بازرگانی پیروز خود را مطرح نمایند.

نورمن اسکاربورو استاد تجارت در کالج Presbyterian در کارولینای جنوبی می گوید:

زمانی که سرمایه کافی ندارید و با فقدان سرمایه روبرو می شوید، این موضوع می تواند خود آغاز یک حرکت مارپیچی نزولی باشد که شما نمی توانید از آن جلوگیری کنید.

2ـ به جریان انداختن ضعیف نقدینگی

هنگامی که نقدینگی نتواند هزینه ها و دیگر مخارج را جبران کند، حتی مشاغلی که مراحل نخستین رشد خود را طی نموده اند، نیز سقوط می نمایند.

مراقب نرخ سوخته (rate burn) باشید. این اصطلاح را شرکتهای دات کام ابداع نموده اند برای آگاهی از اینکه چه اندازه از نقدینگی به هدر رفته یا به اصطلاح سوخت شده است، اسکاربورو می گوید : نقدینگی تنها چیزی است که واقعا ارزش دارد.

3ـ برنامه ریزی نامناسب و ناکافی

عدم برنامه ریزی صحیح در واقع، دلیل مشکلاتی از قبیل فقدان سرمایه کافی و جریان انداختن ضعیف نقدینگی است.

باید یک برنامه کاری منسجم را با در نظر گرفتن تمام امور اقتصادی، بازاریابی، رشد و دیگر موارد خاص در نظر بگیرید. می تواند بسیار زمان بر باشد، زیرا یک برنامه ریزی صحیح و مناسب هفته ها یا ماهها کوشش احتیاج دارد. عقاید و نظرات شما زمانی کارساز خواهد بود که با برنامه ریزی صحیح جلو بروید. در غیر این صورت در آخر کار، سرمایه شما به هدر خواهد رفت.

4ـ در نظر نگرفتن رقابت

نظرات منحصر بفرد را بندرت می توان یافت. بسیار مهم است که بتوانید بهره برداری لازم را از کار خود بنمایید.

اسکاربورو می گوید : بسیاری از صاحبان تجارت، کسب و کار خود را مشابه و همچون دیگران انجام می دهند. اطمینان حاصل کنید که در کار شما چیزی منحصر بفرد و متفاوت از دیگر رقبا وجود دارد.

5ـ بازاریابی ضعیف

آیا مشتریان شما از فعالیتها و کیفیت کالای شما رضایت لازم را دارند ؟ لازم است که استراتژی بازاریابی خود را توسعه دهید تا دریابید که چه کسانی و به چه دلیلی مشتریان شما هستند. اطمینان حاصل کنید که استراتژی بازاریابی شما، مشتریان بیشتری را به سوی شما جذب می نماید و به این ترتیب، شما را از دیگر رقبا متمایز خواهد نمود.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10675

به "با دانستن این موارد از ورشکستگی فرار کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با دانستن این موارد از ورشکستگی فرار کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید