انفجار انتحاری در شمال اندونزی 6 زخمی برجا گذاشت

به گزارش مجله سایه، در حمله یک عامل انتحاری به اداره پلیس در سومین شهر بزرگ اندونزی، دستکم 6 نفر زخمی شدند و عامل انتحاری نیز کشته شد.

انفجار انتحاری در شمال اندونزی 6 زخمی برجا گذاشت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور ارزان بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک عامل انتحاری امروز (چهارشنبه) در مقابل اداره پلیس در سومین شهر بزرگ اندونزی خود را منفجر کرد و در پی آن دستکم 6 نفر زخمی شدند.

بنا به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، محمد اقبال سخنگوی پلیس ملی اندونزی در مورد این حادثه شرح داد، عامل انتحاری از ایست بازرسی پلیس عبور کرد و به سمت حیاطی رفت که تعداد زیادی از افراد در آنجا برای ورود به اداره پلیس صف بسته بودند و سپس با منفجر کردن وسیله انفجاری خود، علاوه بر برجا گذاشتن تعدادی زخمی، خود نیز جانش را از دست داد.

تصاویر ویدئویی منتشر شده از این حادثه، افرادی را نشان می دهد که هراسان از اداره پلیس به سمت خیابان می گریزند و دود غلیظی نیز از یک خودروی سوخته در هوا پراکنده شده است.

شاهدان ماجرا گفتند که تیم خنثی سازی بمب، جسد عامل انتحاری را برای شناسایی و مشخص هویت بردند.

یکی دیگر از سخنگویان پلیس گفت که نیروهای امنیتی در حال اجرا اقدامات امنیتی برای پذیرش افرادی بودند که قصد ورود به اداره پلیس را داشتند که عامل انتحاری با نادیده دریافت هشدار پلیس که قصد بازرسی کوله پشتی وی را داشتند، به سمت حیاط اداره پلیس حرکت کرد و مواد انفجاری وی در 50 متری از اداره پلیس منفجر شد.

این حمله تقریباً یک ماه بعد از آن انجام شده است که یک فرد مسلح به چاقو ویرانتو وزیر ارشد هماهنگی امور سیاسی،امنیتی و حقوقی اندونزی را در حین دیدار از شهر پاندگلانگ در استان بانتن جزیره جاوا مورد حمله قرار داد.

نیروهای امنیتی اندونزی، عملیات های مبارزه با تروریسم را اخیراً برای دستگیری عوامل افراطی در سراسر این کشور شروع نموده اند و تاکنون بیش از 40 نفر در چندین استان اندونزی دستگیر شده اند.

از زمان بمب گذاری سال 2002 جزیره بالی که در پی آن 202 نفر جان خود را از دست دادند که اکثر آنها گردشگران خارجی بودند، این کشور آسیایی، تدابیر امنیتی را افزایش داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 926

به "انفجار انتحاری در شمال اندونزی 6 زخمی برجا گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار انتحاری در شمال اندونزی 6 زخمی برجا گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید