افزایش تعداد اتوبوس های گردشگری تهران

به گزارش مجله سایه، ایسنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، افزایش تعداد اتوبوس های گردشگری تهران صورت می گیرد.

افزایش تعداد اتوبوس های گردشگری تهران

امیر قاسمی، سرپرست ستاد گردشگری تهران در نشست هم اندیشی مسئولین گردشگری تهران گفت: با توجه به همت معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران پیگیری تغییر ستاد گردشگری به سازمان در حال اجرا است؛ اما با مصوبه شورای اسلامی شهر تهران، با سازمان شدن حوزه گردشگری بعضی از شرکت ها و پست های سازمانی ادغام خواهند شد و در این خصوص مذاکراتی با سازمان امور استخدامی در حال اجرا است و تا خاتمه سال شاهد اتفاقات خوبی در این خصوص خواهیم بود.

وی در ادامه اظهار کرد: با نگاه شهردار تهران به حوزه گردشگری باید تمامی ظرفیت و پتانسیل حوزه گردشگری در جهت تحقق شعار تهران الگوی دنیا اسلام استفاده گردد.

سرپرست ستاد گردشگری تهران اجرای برنامه ها براساس تقویم مناسبتی ملی را از وظایف حوزه گردشگری دانست و اضافه کرد: ستاد گردشگری با توجه به نقش مشارکتی که می تواند با همه مجموعه ها داشته باشد باید بتواند در منطقه ها در برنامه های مناسبتی تحت عنوان گردشگری سلامت، گردشگری طبیعی، گردشگری اوقات فراغت و...با واحدها فعالیت و مشارکت داشته باشد و در این زمینه ستاد به عنوان سیاست گذار و منطقه ها به عنوان بازوهای اجرایی عمل خواهند کرد.

قاسمی بعلاوه خاطرنشان کرد که نشریه روایت تهران که به معرفی جاذبه های گردشگری منطقه ها 22 گانه می پردازد، از این پس بجای برون سپاری با نظارت و همکاری مدیران گردشگری منطقه ها منتشر خواهد شد.

وی در ادامه ظرفیت محلات و کانون های گردشگری را بسیار حایز اهمیت دانست و گفت: با توجه به حجم فعالیت گردشگری در محلات مذاکراتی صورت گرفته تا این حوزه در محلات به عنوان خانه گردشگری فعالیت کند.

وی بعلاوه شناسایی، حمایت و مسیر دادن به تورهای مستقل اشخاص تاثیرگذار در حوزه گردشگری محلات را از دیگر اهداف ستاد گردشگری در منطقه ها دانست.

قاسمی با اشاره به صحبت های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مبنی بر استفاده از اتوبوس های گردشگری و تهیه تابلوهای معرفی اماکن گردشگری توضیح داد: مذاکراتی با شرکت واحد اتوبوسرانی در حال اجرا است که بتوانیم تعداد اتوبوسهای گردشگری را افزایش دهیم و حتی بتوانیم فراوری و تجهیز اتوبوس های گردشگری را انجام دهیم. بعلاوه استفاده از تابلوهای معرفی اماکن گردشگری منطقه ها در کنار احیای مسیرهای گردشگری از دیگر اقدامات مهمی است که منطقه ها باید در دستور کار خود قرار دهند.

سرپرست ستاد گردشگری تهران بعلاوه با تاکید به معرفی تاریخچه محلات در سامانه جامع گردشگری گفت: در حال حاضر سامانه جامع گردشگری با عنوان ویزیت تهران به عنوان مرجع کاملی از معرفی اماکن شهر تهران مورد استقابل شهروندان قرار گرفته است و می بایست تمامی اطلاعات گردشگری منطقه ها در این سامانه به صورت کامل بارگذاری گردد.

وی ارتقای مسیرهای کوهستانی، برگزاری نشست های تخصصی تهران شناسی و نشست با دهه هشتادی ها را از دیگر اقدامات مهم منطقه ها در راستای توسعه گردشگری دانست و خواهان اقدامات لازم جهت اجرای آنها شد.

منبع: همگردی
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13358

به "افزایش تعداد اتوبوس های گردشگری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تعداد اتوبوس های گردشگری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید