اعلام شرایط نارنجی بدنبال وقوع زلزله در کهگیلویه و بویراحمد، مصدومیت 3 تن

به گزارش مجله سایه، سخنگوی سازمان اورژانش کشور از اعزام تیم های ارزیاب به محل وقوع زمین لرزه 5.2ریشتری در استان کهگیلویه و بویر احمد اطلاع داد.

اعلام شرایط نارنجی بدنبال وقوع زلزله در کهگیلویه و بویراحمد، مصدومیت 3 تن

مجتبی خالدی در گفت وگو با خبرنگاران، در این باره اظهار کرد: در پی وقوع زمین لرزه در استان کهگیلویه و بویر احمد، تیم های ارزیاب اورژانس به محل اعزام شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه زمین لرزه 5.2 ریشتری عمق 10 متری در محدوده میان گچساران و چرام رخ داده است گفت: تیم ها در محل حضور دارند. در این منطقه خوشبختانه مسئله ای وجود نداشته اما در بهبان که در 40 کیلومتری محل زمین لرزه است، تیم اعزام شده است.

خالدی اظهار کرد: در مجموع دو تیم از دانشگاه علوم پزشکی بهبهان و دو تیم از کهگیلویه و بویر احمد برای آنالیز اعزام شده است.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور اضافه نمود: تا این لحظه تلفاتی گزارش نشده است اما از جهت اینکه روستاهای بسیاری در این مناطق واقع شده است باید برای اعلام نتایج آنالیز های دقیق تری انجام داد.

به گفته وی اورژانس بهبهان، یاسوج و اهواز در حالت آماده باش قرار دارند.

به گزارش خبرنگاران، ساعت 13:41 دقیقه روز جاری زلزله ای با قدرت 5.2 ریشتر، دوگبندان کهیگیلویه و بویر احمد را لرزاند. این زمین لرزه در عمق 10کلیومتری زمین رخ داده است.

در ادامه مهدی ولی پور -سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر- نیز در گفت وگو با خبرنگاران، از اعزام پنج تیم ارزیاب از گچساران، گلگون فارس و پایگاه محمد عامری بوشهر به محل وقوع زمین لرزه اطلاع داد.

وی گفت: هماهنگی های لازم با سه استان کهگیلویه و بویر احمد- فارس و بوشهر نیز صورت گرفته است.

ولی پور در ادامه از افزایش تیم های اعزام شده به هشت تیم اطلاع داد و گفت: چهار تیم از کهگیلویه و بویراحمد، دو تیم از فارس و دو تیم از بوشهر اعزام شدند.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویر احمد در شرایط نارنجی و استان های بوشهر و فارس در شرایط زرد قرار دارند گفت: تا شعاع 10 کیلومتری مرکز زمین لرزه 23 روستا واقع شده که 865 خانوار در این محدوده حضور دارند. جمعیت ساکن در این محدوده 3332 نفر هستند.

ولی پور در ادامه از بازدید تیم های ارزیاب از بیشتر روستاهای نزدیک به مرکز زلزله اطلاع داد و گفت: در کنار روستای دژ سلیمان دو تپه ریزش نموده که البته خسارتی به روستا وارد ننموده است.

به گفته وی ترک خوردگی در بعضی از خانه های روستایی مشاهده شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات هلال احمر از مصدوم شدن سه تن تا کنون اطلاع داد و گفت: زلزله 5.2 ریشتری در گچساران تا به امروز سه مصدوم در شهر دوگنبدان داشته است.

به گفته ولی پور هر سه نفر هنگام فرار مصدوم و به صورت سرپایی درمان شدند.

ادامه دارد

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4071

به "اعلام شرایط نارنجی بدنبال وقوع زلزله در کهگیلویه و بویراحمد، مصدومیت 3 تن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام شرایط نارنجی بدنبال وقوع زلزله در کهگیلویه و بویراحمد، مصدومیت 3 تن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید