درمان آکنه با وصله ریز سوزن و اولتراساوند

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این ابزار به جای استفاده از آنتی بیوتیک ها نانوذراتی را منتشر می نماید که باکتری آکنه را پس از فعالسازی با یاری اولتراساوند از بین می برد.

درمان آکنه با وصله ریز سوزن و اولتراساوند

آکنه به طور معمول زمانی به وجود می آید که در بخشی از پوست چربی در فولیکول های مو تجمیع می گردد و یک محیط با اکسیژن کم ایجاد می نماید که باکتری Propionibacterium acnes در آن رشد کند. در مرحله بعد فولیکول ملتهب و به یک جوش قرمز تبدیل خواهد شد.

هرچند استفاده از آنتی بیوتیک های موضعی یا خوراکی در بعضی موارد کارساز است اما برای همه مناسب نیستند. بعلاوه این شیوه عوارض جانبی زیادی دارد. به همین دلیل محققان دانشگاه هنگ کنگ به رهبری پروفسور کلوین یونگ یک وصله ریز سوزن مخصوص ابداع نموده اند.

وصله های ریزسوزن به طور معمول به شکل ورقه های پلیمری کوچک با انبوهی از برجستگی های تیز و کوچک و حاوی دارو هستند. هنگامیکه وصله روی بدن انسان فشرده می گردد، بدون درد وارد لایه رویی پوست می گردد. سپس به طور ایمن محموله دارویی خود را در بدن آزاد می نماید.

در مورد وصله تازه ابداع شده، ریزسوزن ها حاوی نانوذراتی از ماده ای هستند که به عنوان چارچوب فلزی-آلی مبتنی بر روی شناخته می گردد. هنگامیکه ذرات روی پوست مبتلا به باکتری آکنه آزاد می شوند، پالس های اولتراساوند به منطقه موردنظر تابیده می گردد. این روند سبب می گردد تا ذرات مواد شیمیایی خاصی به نام گونه های واکنش دهنده با اکسیژن(ROS) بسازند که باکتری را از بین می برد.

در تستهای صورت گرفته روی موش ها، 15 دقیقه تحریک با اولتراساوند کافی بود تا 99.73 درصد از باکتری های آکنه در جوش ها با یاری وصله ریز سوزن از بین برود. علاوه بر آن یون های آزاد شده از طریق ذرات به ایجاد فیبروبلاست (سلول های بافت همبند) برای ترمیم پوست منجر شدند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 15586

به "درمان آکنه با وصله ریز سوزن و اولتراساوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان آکنه با وصله ریز سوزن و اولتراساوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید