اعتراف رئیس تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به ناکارآمدی لویه جرگه

به گزارش مجله سایه، رئیس تیم مذاکره کننده افغانستان با طالبان گفت که لویه جرگه مشورتی صلح صلاحیت تصمیم گیری درباره سرنوشت 400 زندانی به جامانده طالبان را ندارد.

اعتراف رئیس تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به ناکارآمدی لویه جرگه

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، معصوم استانکزی رئیس کمیسیون برگزارنماینده لویه جرگه مشورتی صلح در یک نشست خبری در کابل توضیح داد که لویه جرگه صلاحیت آزادی 400 زندانی طالبان را ندارد.

وی که ریاست تیم مذاکره نماینده دولت افغانستان با طالبان را نیز دارد، گفت: اعضای لویه جرگه مشورتی نیز صلاحیت آن را ندارند که 400 زندانی طالبان را آزاد نمایند. از آنها فقط مشورت گرفته می گردد تا در تصمیم های عظیم، دیدگاه مردم افغانستان گنجانیده گردد؛ اگر در این نشست تصمیمی گرفته گردد این تصمیم باید توسط مجلس و دولت افغانستان تایید گردد.

استانکزی همچنین توضیح داد که رئیس جمهور افغانستان نیز صلاحیت آزادی این افراد را ندارد و حتی اگر بخواهد این تصمیم را بگیرد این تصمیم فراقانونی خواهد بود.

رئیس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی ادامه داد که در میان 400 زندانی به جامانده طالبان هیچ شهروند خارجی نیست.

به گزارش آوا، سلام رحیمی سرپرست وزارت دولت در امور صلح نیز در این باره گفته که صلح قیمتی دارد و برای پرداختن آن قیمت، باید اجماع ملی وجود داشته باشد، 400 زندانی که باید آزاد شوند، قیمت آن است و با برگزاری لویه جرگه مشورتی خواهیم دید که آیا ملت می خواهد آن قیمت را برای صلح بپردازد یا خیر؟

رئیس کمیسیون برگزارنماینده لویه جرگه مشورتی صلح در حالی نسبت به ناکارآمدی لویه جرگه برای آزادی زندانیان طالبان اعتراف نموده که اشرف غنی هدف از برگزاری این نشست را مشخص سرنوشت 400 زندانی طالبان عنوان نموده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 4788

به "اعتراف رئیس تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به ناکارآمدی لویه جرگه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراف رئیس تیم مذاکره کننده دولت افغانستان با طالبان به ناکارآمدی لویه جرگه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید