اردوغان: نیرو های سوری به محل استقرار نظامیان ما نزدیک شوند پاسخ می دهیم

به گزارش مجله سایه، رئیس جمهور ترکیه با اشاره به حملات ارتش سوریه در ادلب تاکید کرد که بعد از کشته شدن سربازان ترکیه دیگر هیچ چیز در ادلب مثل قبل نخواهد بود.

اردوغان: نیرو های سوری به محل استقرار نظامیان ما نزدیک شوند پاسخ می دهیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، به دنبال ابراز ناراحتی مقامات ترکیه از شرایط میدانی در استان ادلب، رجب طیب اردغان رئیس جمهور این کشور تاکید کرد که توافق ادلب موثر نیست و کار نمیکند.

اردوغان در ادامه مدعی شد که بعد از حمله نیرو های بشار اسد به ادلب و کشته شدن سربازان ترکیه هیچ چیز در این منطقه دیگر مثل قبل نخواهد بود.

رئیس جمهور ترکیه مجددا سوریه تهدید کرد و گفت: نیرو های سوری نباید به محل استقرار نیرو های ارتش ترکیه نزدیک شوند وگرنه آن ها را مجبور به عقب راندن می کنیم.

وی اضافه کرد، در صورت نیاز نیرو های هوایی و زمینی ترکیه تحرکات خود در ادلب را آزادانه و عملیات خود را آغاز خواهند کرد.

وی همچنین بر هجوم آوارگان به سمت مرز های ترکیه اشاره کرد و اضافه کرد: شمار آوارگانی که سمت ترکیه آمده اند از یک میلیون نفر عبور کرده است.

وی همچنین تهدید کرد که اگر نیرو های سوری از پست های دیده بانی که در اختیار ترکیه است عقب نشینی نکنند با پاسخ نظامی روبرو خواهند شد.

با این حال اردوغان مدعی شد که ما قصد نداریم تا همیشه در سوریه بمانیم و به محض سرانجام کار سازمان های تروریستی و خروج نیرو های خارجی از سوریه از این کشور خواهیم رفت.

جمهور ترکیه شب گذشته درباره ادلب با ولادیمیر پوتین تماس تلفنی برقرار کرده بود.

شبکه خبری تی. آر. تی به نقل از اردوغان گزارش داد که حمله به نیرو های مسلح ترکیه، به منزله ضربه به تلاش های مشترکی است که برای برقراری صلح در سوریه صورت می گیرد.

رئیس جمهور ترکیه مدعی شد که نیرو های این کشور، مأمور حفظ امنیت در ادلب هستند و حمله نظام سوریه، تلاش های صلح را از بین می برد.

اردوغان بعداز ظهر دیروز سه شنبه نیز تاکید کرده بود که آنکارا اجازه نخواهد داد نیرو های سوری هیچ بخشی از خاک ادلب را تصرف کنند. این در حالی است که نظامیان ارتش ترکیه به صورت غیرقانونی در خاک سوریه حضور دارند.

اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می شود که ارتش سوریه روز دوشنبه پیروز شد شهرک نیرب در شرق شهر ادلب (مرکز استان) را تحت کنترل بگیرد و یک گام دیگر در این استان پیش برود.

عملیات سرنوشت ساز ارتش سوریه و متحدان در استان ادلب، به عنوان مهم ترین منطقه تحت اشغال تروریست ها در سوریه از ماه دسامبر سال گذشته میلادی آغاز شده است و در این میان ترکیه تلاش دارد به هر نحوی مانع این پیشروی ها شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2634

به "اردوغان: نیرو های سوری به محل استقرار نظامیان ما نزدیک شوند پاسخ می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: نیرو های سوری به محل استقرار نظامیان ما نزدیک شوند پاسخ می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید