آی بی ام از کوچک ترین کامپیوتر دنیا با بلاک چین رونمایی کرد

به گزارش مجله سایه، شرکت آی بی ام در اولین روز کنفرانس بزرگ IBM Think 2018 خود از کوچک ترین کامپیوتر دنیا رونمایی کرد. این کامپیوتر کوچک تر از یک دانه نمک است. یعنی اندازه ای 1 در 1 میلی متر.

آی بی ام از کوچک ترین کامپیوتر دنیا با بلاک چین رونمایی کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

اما اندازه کوچک این کامپیوتر دلیلی بر ضعیف بودن اش نیست. این کامپیوتر قدرت محاسباتی برابر یک پردازنده x86 سال 1990 دارد. اگر کامپیوتر بزرگی بود؛ این قدرت محاسباتی یک دستاورد مهم در سال 2018 محسوب نمی شد ولی ما داریم درباره یک تراشه بسیار کوچک تر از چیزی که تصور می کنید؛ صحبت می کنیم.

آی بی ام اعلام نموده است؛ ساخت این تراشه هزینه ای کمتری از 10 سنت دارد و شامل چند صد هزار ترانزیستور است. این کامپیوتر می تواند روی اطلاعات عملیات های نظارت، تحلیل، ارتباطات و نظایر این ها را انجام دهد.

این تراشه از سیستم رمزنگاری بلاک چین پشتیبانی می نماید و می تواند به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای برنامه های کاربردی بلاک چین و بیت کوین باشد. در واقع، این تراشه برای ردگیری، احرازهویت، کشف سرقت ها و تقلب ها یا عدم انطباق اطلاعات ساخته شده است.

همچنین، این کامپیوتر می تواند بعضی وظایف پایه ای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند مرتب سازی داده ها را انجام دهد. این پردازنده از حافظه های SDRAM و سلول های فتوولتاییک برای تغذیه انرژی از نور خورشید استفاده می نماید.

آی بی ام می گوید این شروع راه است. در 5 سال آینده، شرکت های فعال در حوزه رمزنگاری از تراشه ها و کامپیوترهایی به اندازه یک دانه نمک در دستگاه ها و اشیا گوناگون روزانه استفاده می نمایند. هدف اصلی ساختن کوچک ترین کامپیوتر دنیا توسط آی بی ام هم چنین کاربردهایی است.

هنوز آی بی ام دارد روی این کامپیوتر کار می نماید و زمان عرضه یا قیمت اش معین نیست. آن چه مهم است به دست آوردن چشم اندازی از آینده است. کامپیوترهایی که باید با ذره بین دیده شوند ولی می توانند در هر وسیله ای کار گذاشته شوند و قدرت محاسباتی و رمزنگاری را افزایش دهند.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 722

به "آی بی ام از کوچک ترین کامپیوتر دنیا با بلاک چین رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی بی ام از کوچک ترین کامپیوتر دنیا با بلاک چین رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید