آخرین مرحله خروج آمریکا از افغانستان

به گزارش مجله سایه، خبرگزاری خبرنگاران- آمریکا پس از 20 سال جنگ ، مرحله نهایی خروج نیرو های خود و ناتو از افغانستان را شروع نموده است و میخواهد این کشور را تا انتها تابستان ترک کند.

آخرین مرحله خروج آمریکا از افغانستان

به گزارش خبرنگاران، پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی اسکای نیوز خاطرنشان کرد حدود 2500 تا 3500 نظامی آمریکایی و حدود 7 هزار نیروی ناتو (در افغانستان) باقی می مانند.

ارتش آمریکا در هفته های اخیر تجهیزاتی را با هواپیما های غول پیکر سی- 17 منتقل نموده است. در عین حال، آمریکا اکنون در حال سرعت دادن به کار تصمیم گیری در این باره است که چه چیز هایی باید به آمریکا منتقل شوند، به نیرو های امنیتی افغانستان تحویل داده شوند یا به صورت وسایل مستهلک در بازار های افغانستان به فروش برسند.

طالبان که به نبرد خود برای باز پس دریافت قدرت در افغانستان افزوده است، همچنان واشنگتن را به نقض توافقی که بیش از یک سال قبل با دونالد ترامپ امضا کرد، متهم می نماید.

آمریکا در آن توافق اعلام نموده بود تا یکم ماه مه به طور کامل از افغانستان خارج می گردد. در حالی که این مهلت به سرانجام رسیده است، کابل روز شنبه بی قرار بود و حضور نظامی و امنیتی در پست های بازرسی به طور چشمگیری افزایش یافته است. منابع امنیتی خاطرنشان کردند پایتخت افغانستان در حالت آماده باش سطح بالا به سر می برد.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی نظامی طالبان روز شنبه گفت خارج نشدن نیرو های آمریکایی بر اساس ضرب الاجل توافق شده، زمینه را فراهم می نماید تا این گروه هر اقدام متقابلی را که ضد نیرو های اشغالگر مناسب می داند، انجام دهد.

خشونت در افغانستان از زمان امضای توافق خروج نیرو ها در فوریه 2020 افزایش یافته است.

مذاکرات بین طالبان و دولت افغانستان که بخشی از توافق بود و قرار بود موجب برقراری صلح پایدار گردد، به سرعت تضعیف شد.

تصور می گردد آمریکا در دو دهه گذشته بیش از دو تریلیون دلار پول در افغانستان هزینه نموده باشد.

جنگ در افغانستان که طولانی ترین جنگ آمریکا بوده، از 19 سال پیش شروع شد و بیش از دو تریلیون دلار برای آمریکا هزینه دربرداشته است.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 8004

به "آخرین مرحله خروج آمریکا از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین مرحله خروج آمریکا از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید