کیش مرکز تفریحات آبی ایران

به گزارش مجله سایه، جزیره کیش به خصوص برای مسافران جوان، مقصد گردشگری بسیاری جذابی است. بخش اعظمی از جذابیت این شهر جزیره ای مربوط به تفریحاتی می شود که در سایت ها و مراکز گردشگری مختلف شهر در معرض استفاده گردشگران قرار دارند.

کیش مرکز تفریحات آبی ایران

از بین تمام تفریحاتی که می توانید در این جزیره زیبا و توریستی انجام دهید؛ تفریحات آبی چیزی دیگری است. به همین علت هم بیشتر مسافران سعی می کنند برای یک بار هم که شده لذت یکی از تفریحات آبی کیش را تجربه کرده و خاطره خوشی از این سفر برای خود به جای بگذارند. اگر ترغیب شده اید که حتما برای تعطیلات نوروز به کیش سفر کنید اما نمی دانید که کدامیک از این تفریحات مجذوب کنندهیت بیشتری دارد؛ با ما تا پایانی این مقاله که موضوع اصلی آن به معرفی بهترین و مجذوب کننده ترین تفریحات آبی کیش اختصاص دارد همراه شوید.

بهترین تفریحات آبی کیش کدامند؟

به طور کلی تفریحات آبی به تفریح ها و فعالیت های مهیج ورزشی گفته می شود که باید حتما در آب انجام شود. شما در کیش می توانید با مراجعه به سایت ها و مراکز تفریحی معروف، انواع تفریح های مجذوب کنندهی که در دل آب های نیلگون خلیج فارس اجرا می شوند را تجربه کنید. بهترین و لذت بخش ترین تفریحات آبی کیش عبارتند از:

اسکی روی آب

اسکی روی آب نیز مانند جت اسکی یک تفریح پرشتاب و پرسرعت است؛ با این تفاوت که حرکت تان روی آب وابسته به قایق موتوری است که به وسیله یک طناب به شما متصل شده است. برای انجام این تفریح هیجان انگیز باید روی یک برد مخصوص ایستاده و با دست طنابی که به پشت قایق موتوری متصل شده است را بگیرید. با حرکت قایق روی سطح آب، شما هم بدون اینکه از نیروی موتور استفاده کنید؛ روی سطح آب به حرکت در خواهیم آمد. بنابراین سرعت تان وابسته به سرعت قایقی دارد که جلوی شما حرکت می کند.

چتر پاراسل

چتر پاراسل در بین تفریحات کیش یکی از پرطرفدارترین هاست و هر ساله نظر تعداد زیادی از توریست های جزیره را به خود جلب می کند. این تفریح در واقع نوعی پرواز در ارتفاع مشخص روی سطح آب است. برای تجربه لذت پرواز با پاراسل باید روی صندلی تسمه ای مخصوصی بنشینید که متصل به یک چتر بزرگ است. این صندلی از طرف دیگر با طناب به قایق متصل شده و با حرکت قایق و جمع شدن هوا در چتر، شما را به آسمان می برد. البته حرکت شما در هوا کاملا کنترل شده و در ارتفاع استاندارد و ایمنی انجام می شود. چتر پاراسل به نسبت جت اسکی و اسکی روی آب تفریح آرام تری است؛ اما با این حال چون بین زمین و آسمان معلق هستید با لذت بیشتری همراه است.

جت اسکی

اگر دنبال هیجان بیشتر هستید و تفریحات پرشتاب را می پسندید؛ جت اسکی همان تفریحی است که به دنبالش می گشت. جت اسکی در واقع یک وسیله موتوری است که مثل موتور سیکلت دارای زین بوده ولی به جای آن که دارای چرخ باشد و روی زمین راه برود؛ مجهز به موتور آبی است و می تواند با سرعت روی سطح آب حرکت کند. این قایق های موتوری خاص ظرفیت حمل دو سرنشین بزرگسال را دارند و سرعت آنها بستگی به اندازه فشاری دارد که به پدال گازش وارد می کنید.

تم پارک آبی اوشن

پارک های آبی الهام گرفته شده از پارک های بازی معمولی هستند با این تفاوت که تجهیزات آنها یا به وسیله نیروی آب کار می کنند یا در پایان به استخری از آب منتهی می شوند. به عنوان مثال در نقطه پایانیی سرسره هایی که در این پارک ها تعبیه می شوند یک استخر بزرگ وجود دارد که بعد از سر خوردن داخل آب بیفتید و لذت بیشتری را تجربه کنید. پارک آبی یکی از مجذوب کننده ترین تفریحات آبی کیش در بین بچه ها است. بنابراین اگر همراه با خانواده به کیش سفر می کنید؛ حتما سری به بزرگ ترین و مجهزترین پارک آبی خاورمیانه بزنید.

غواصی

تماشای زندگی جانورانی که زیر دریا زندگی می کنند بسیار هیجان انگیز است. محیط زیر دریا مجذوب کنندهیت های خاصی دارد که با تماشای مستند آن از قاب تلویزیون قطعا نمی توان آن را به درستی لمس کرد. اگر از آن دسته افرادی هستید که کاوش در طبیعت را دوست دارید؛ در سفرتان به جزیره زیبای کیش حتما در سایت های معروف جزیره غواصی کنید. در این فعالیت سرگرم کننده شما همراه با یک مربی و تجهیزات کامل به اعماق دریا رفته و از نزدیک زندگی ماهی ها و آبزیان را تماشا خواهید کرد. علاوه بر جانوران دریایی مجذوب کننده، صخره های مرجانی و جاذبه طبیعی بسکمک زیر آب وجود دارد که قطعا از تماشای آنها لذت خواهید برد.

شناور آکواریوم

این شناور مجهز به یک محفظه شیشه ای است که در اعماق 3 متری دریا قرار گرفته است. با ورود به این محفظه و حرکت شناور داخل آب، می توانید موجودات دریایی مجذوب کننده را از نزدیک نگاه کرده و با شیوه زندگی آنها آشنا شوید. معمولا بچه ها از این تفریح مجذوب کننده، کم خطر و بسیار هیجان انگیز خوششان می آید. آنها می توانند با مشاهده زندگی آبزیان با طبیعت ارتباط بهتری برقراری کرده و با کسب اطلاعات در مورد نحوه زندگی آنها زیر آب، دانش خود را در این زمینه ارتقا دهند.

قایق سواری

اگر از آن دسته افرادی هستید که نه معلق ماندن بین زمین و آسمان را دوست دارید و نه عاشق سرعت هستید؛ توصیه می کنیم قایق سواری در سایت های معتبر جزیره کیش را جزو لیست تفریحاتی قرار دهید که باید در سفر به کیش لذت آن را تجربه کنید. مدل قایقی که برای انجام این تفریح باید کرایه کنید بستگی به خودتان دارد. برخی از افراد آرامش بیشتر و لذت بردن از سکوت دریا را دوست دارند و برخی می خواهند در این محیط ساکت، حرکت با سرعت بالا را تجربه کنند. گروه اول باید به سراغ اجاره قایق های پدالی یا پارویی بروند و قایق های موتوری مناسب گروه دوم است.

ماهیگیری

یکی از خاص ترین تفریحاتی که در این جزیره برای ارائه به گردشگران در نظر گرفته شده است ماهیگیری است. برای ماهیگیری در آب های نیلگون خلیج فارس باید به کلوپ های دریایی مستقر در کیش مراجعه کرده و با سوار شدن روی شناورهای خاص و به کمک تجهیزاتی که مجموعه در اختیار شما قرار می دهد به مدت 2 ساعت ماهیگیری کنید. یکی از نکات مثبتی که این تفریح مجذوب کننده دارد این است که معمولا اگر تا پایان سانس نتوانید صیدی را شکار کنید؛ بدون پرداخت هزینه اضافه می توانید روی شناور بمانید و مشغول ماهیگیری شوید. جالب است بدانید هزینه ای که برای استفاده از سانس های این تفریح سرگرم کننده می پردازید به صورت گروهی محاسبه می شود. به این ترتیب با خرید یک بلیط، می توانید در گروه های 3 الی 4 نفره به ماهیگیری روی شناور بپردازید.

همانطور که مشاهده می کنید؛ تنوع تفریحات آبی در کیش به شدت بالاست. به غیر از این تفریح های مجذوب کننده، چند تفریح پرطرفدار دیگر مانند شاتل، کشتی تفریحی و بنانا نیز در سایت های جزیره در دسترس شما هستند که می توانید با تجربه آنها، لذت سفر خود را بیشتر کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1401 بروزرسانی: 10 اسفند 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 14502

به "کیش مرکز تفریحات آبی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش مرکز تفریحات آبی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید