پارک ساعی تهران ، ریه تنفسی مرکز در ولیعصر

به گزارش مجله سایه، پارک ساعی تهران یکی از برترین و بزرگ ترین بوستان های داخل شهر تهران است که معماری خاصی دارد و فضایی متفاوتی در آن ایجاد شده است. یک بوستان شهری که تهرانی های زیادی روزانه به آن سر می زنند و در آن قرار می گذارند. بوستان ساعی در منطقه ششم شهرداری تهران و در حاشیه کناری خیابان ولیعصر واقع شده است. ساخت پارک ساعی حدود ده سال طول کشیده است و حاصل آن، یک بوستان متفاوت با ویژگی های خاص است.در ادامه برای شما آدرس پارک ساعی را میگوییم و با این نمونه از اماکن دیدنی تهران شمارا بیشتر آشنا میکنیم

پارک ساعی تهران ، ریه تنفسی مرکز در ولیعصر

تاریخچه پارک ساعی

طراحی و ساخت پارک ساعی تهران در سال 1342 آغاز شده است. طراحی بوستان ساعی به عهده استاد محجوبی بوده است. این طراح، وظیفه نظارت بر ساخت پارک های ملت و نیاوران را نیز بر عهده داشته است. مهندس کریم ساعی که نام این پارک از او گرفته شده است، درخت های این پارک را کاشت و آن را در اختیار وزارت کشاورزی آن موقع قرار داد. کار مهندس حسن محجوبی نیز از همان زمان آغاز شد. این بوستان شهری طی ده سال، و در مساحت 12 هکتار ساخته و سال 1352 به روی عموم باز شد و یکی از پر بازدیدترین اماکن دیدنی تهران نیز میباشد.در ادامه آدرس پارک ساعی برای شما گفته شده است.

ویژگی های پارک ساعی

در این بوستان ساعی شهری مجسمه های زیادی از حیوانات دیده می گردد که به علت قرار گرفتن در معرض عموم، به وسیله افرادی ناشناس و خرابکار، دچار آسیب های جدی شده اند و احتیاج به بازسازی در آنها احساس می گردد. حیات وحش هم در این بوستان شهری وجود دارد و قفس هایی برای نگهداری از پرندگان و حیوانات دیگری مانند همستر، غاز، قو، مرغابی ،سنجاب، طوطی وحشی و لاک پشت و اردک در این پارک دیده می گردد. بخشی از این بوستان نیز به شیوه باغ های ژاپنی طراحی و ساخته شده است. در این پارکساعی تهران ، بیشتر از 17 نوع گونه گیاهی کاشته شده است. این درخت ها: چنار، کاج، سرو شیرازی، سرو نقره ای، سرو بادبزنی، سرو تبری، برگ بو، افرا، نارون، سدروس، ماگنولیا، یاس وحشی، ژنیگو، زالزالک، سیب و گردو هستند که این مکان رو تبدیل به یکی از دیدنی ترین اماکن دیدنی تهران هم تبدیل نموده.

رفتن به پارک ساعی

مساحت این بوستان ساعی شهری بسیار زیاد است. سمت غربی این پارک، خیابان ولیعصر و سمت شرقی آن به خیابان وزرا ختم می گردد. برای رفتن به این پارک، خطوط بی آر تی راه آهن تجریش و برعکس، می تواند شما را به این پارک برساند. دو ایستگاه بی آرتی که جلوی این پارک می ایستند، ایستگاه های آبشار و پله سوم است.با توجه به یک طرفه بودن خیابان ولیعصر، بهتر است برای گرفتن تاکسی از میدان ولیعصر به این جا بیایید. یا به میدان ونک بروید و سه ایستگاه بی آرتی به سمت جنوب حرکت کنید. در این بوستان شهری، امکانات مختلفی مانند سرویس بهداشتی، کافه، زمین بازی ،اسکیت، زمین تنیس روی میز، فضای سبز گسترده، آلاچیق، بخش حیات وحش و شهر بازی بچه ها قرار گرفته است.

منبع: همگردی
انتشار: 16 دی 1401 بروزرسانی: 16 دی 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13897

به "پارک ساعی تهران ، ریه تنفسی مرکز در ولیعصر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پارک ساعی تهران ، ریه تنفسی مرکز در ولیعصر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید