نکات مهم خرید بلوک سبک که همه باید بدانیم

به گزارش مجله سایه، نکات مهم خرید بلوک سبک که هرکسی باید درمورد آن اطلاعات لازم را داشته باشد

نکات مهم خرید بلوک سبک که همه باید بدانیم

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

رپرتاژ آگهی- هنگام خرید مصالح ساختمانی همانند هر چیز دیگری، احتیاج به آنالیز یکسری نکات مهم وجود دارد تا بهترین نتیجه از خرید به دست آید. با توجه به تنوع زیادی که مصالح ساختمانی دارند، میزان کیفیت هر کدام متفاوت است و باید در انتخاب و خرید آن ها دقت بالایی داشت زیرا اگر به هر دلیلی سطح کیفیت مصالح ساختمانی به اندازه مورد احتیاج و مورد تایید شما نباشد، ساختمان نیز نمی تواند ویژگی های ایده آل شما را داشته باشد.

بلوک های سبک یکی از رایج ترین مصالح ساختمانی است که به مقدار قابل توجهی در صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار گرفته می گردد. با توجه به این که بلوک های سبک ساختمانی توسط کارخانه ها و کارگاه های متعددی فراوری و در بازار مصرف مصالح ساختمانی توزیع می گردد، باید از یکسری نکات مهم خرید بلوک سبک اطلاع داشته باشید تا بتوانید یک خرید ایده آل را تجربه کنید و از نتیجه کار و سازه مورد نظر رضایت داشته باشید.

مهم ترین دلیل انتخاب بلوک های سبک چیست؟

همانطور که از نام این نوع بلوک ها مشخص است، وزن بسیار پایینی را نسبت به بلوک های دیگر دارد و این ویژگی بی نظیر به عنوان یکی از مهم ترین دلایل استفاده آن به مقدار زیاد است. بلوک های سبک در کنار ارائه وزن بسیار پایین و کاهش وزن مرده ساختمان، مزیت های دیگری همانند عایق حرارتی و صوتی، عایق رطوبتی و… را به افراد استفاده کننده ارائه می دهند. به دلیل استفاده از پوکه های معدنی و صنعتی و سایر سبکدانه ها به جای سنگدانه ها که وزن بلوک ها را افزایش می دهد، این بلوک ها به عنوان یکی از برترین عایق های حرارتی و صوتی شناخته می شوند. سطح عایق حرارتی و صوتی بودن این دسته از بلوک ها به اندازه ای است که پس از اتمام فعالیت های ساخت و ساز، دیگر احتیاجی به عایق کاری مجدد دیواره های ساختمان وجود ندارد.

در صورتی که به ساخت یک سازه با مقاومت بالا و وزن مرده پایین احتیاج دارید، بهتر است از بلوک های سبک بهره ببرید اما نکته ای که در این باره وجود دارد این است که باید قبل از خرید، بهترین نوع بلوک سبک را شناسایی کنید تا پس از خرید و استفاده از آن در سازه، به نتیجه دلخواه برسید. ممکن است شما با این سوال رو به رو شوید که نکات مهم خرید بلوک سبک کدام اند؟ با ما همراه باشید تا پاسخ این سوال را با بیانی ساده توضیح دهیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر و جامع تر درمورد بلوک سبک حتما به وبسایت iagco سر بزنید.

نکات مهم خرید بلوک سبک که همه باید بدانیم کدام اند؟

همانطور که در قسمت های قبل اشاره کردیم، خرید بلوک های سبک نیز همانند خرید هر چیز دیگری احتیاج به آنالیز یکسری نکات دارند تا بهترین نتیجه از خرید صورت گرفته به دست آید. نه تنها شما، بلکه تمامی مهندسین و پیمان کارها و هر شخص دیگری که احتیاج به خریداری مصالح ساختمانی دارد و یا به نوعی با صنعت ساخت و ساز سر و کار دارد، باید این نکات مهم و ضروری را شناسایی کند تا بتواند مرغوب ترین مصالح را با بالاترین کیفیت تهیه کند.

مهم ترین نکاتی که قبل از خرید بلوک های سبک ساختمانی باید مورد توجه قرار دهید عبارت اند از:

سطح عایق صوتی بلوک سبک ساختمانی

اولین نکته ای که قبل از خرید بلوک های سبک ساختمانی مورد آنالیز قرار گرفته می گردد، سطح عایق صوتی بودن بلوک است. امروزه درصد بالایی از ساختمان ها به صورت عمودی ساخته شده و با توجه به افزایش جمعیت، موضوع عایق صوتی بودن اهمیت زیادی دارد. از دیگر عواملی که سبب تاکید عایق صوتی بودن مصالح ساختمانی می گردد، افزایش آلودگی های صوتی در خیابان های شهرهای عظیم است.

میزان ضریب انتقال حرارت بلوک سبک ساختمانی

یکی دیگر از نکات مهم خرید بلوک سبک ساختمانی، توجه به سطح ضریب انتقال حرارت است. اهمیت این موضوع زمانی مشخص می گردد که شما بخواهید سازه ای را در مناطق پر خطر که پتانسیل آتش سوزی را دارا است، بسازید. در چنین شرایطی باید سطح ضریب انتقال حرارت را آنالیز کنید.

مقرون به صرفه بودن قیمت بلوک نسبت به سطح کیفیت

نه تنها قبل از خرید بلوک های ساختمانی، بلکه قبل از خرید هر چیزی باید یکسری نکات را شناسایی نموده و مورد آنالیز قرار دهید تا از خرید خود پشیمان نشوید و خریدی مطلوب را داشته باشید. بلوک های ساختمانی نیز باید از نظر کیفیت و تناسبی که با قیمت نهایی دارد، مورد آنالیز قرار گرفته گردد. باید به این نکته نیز توجه کنید که به هر اندازه هزینه بیشتری جهت خرید بلوک های باکیفیت پرداخت کنید، احتیاجی به پرداخت های بعد از خرید بلوک های بی کیفیت و یا کیفیت پایین نخواهید داشت. پس این مسئله را نیز جدی بگیرید.

کارخانه بلوک سبک

یکی از بزگترین و مدرنترین کارخانه بلوک سبک در ایران را می توان شرکت IAG یا سنگدانه ایرانیان معرفی کرد. این کارخانه با داشتن به روز ترین دستگاه ها و جدیدترین قالب گیری ها می باشد. این شرکت از متودهای روز برای ارائه و فراوری محصولات ساختمانی به ویژه بلوک های سبک اقدام نموده و تا کنون در این حوزه پیشرو می باشد.

وزن بلوک ساختمانی

وزن بلوک ها تاثیر بسیاری در سطح مقاومت و وزن مرده ساختمان دارد. به هر اندازه که وزن بلوک های ساختمانی کم تر باشد، وزن مرده ساختمان کاهش پیدا نموده و در نهایت خسارت های متعددی که هنگام وقوع زلزله و.. به ساختمان وارد می گردد، کاهش پیدا می نماید.

iagco عظیمترین فراوری کننده مصالح ساختمانی کشور

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7102

به "نکات مهم خرید بلوک سبک که همه باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات مهم خرید بلوک سبک که همه باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید