نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش دوم)

به گزارش مجله سایه، آیا تا به حال با مشکلاتی در آماده کردن و بستن چمدان برای سفر روبرو شده اید؟

مشکلاتی مانند پر کردن بیش از حد چمدان و اجبار در پرداخت هزینه اضافه بار یا ریختن شامپو و مایعات درونش و شاید هم جا گذاشتن مدارک مهم در خانه مانند پاسپورت.

نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش دوم)

اگر تا به حال به هریک از این مسائل برخوردید، بدانید بکارگیری روشهای درست، یاری قابل توجهی در برطرف این مسائل می نماید. بدین منظور در ادامه، به طرح برخی از این مسائل پرداخته و راه چاره هایی آسان و مؤثر برای برطرف آن پیشنهاد می گردد. لازم به ذکر است که ممکن است یادگرفتن روش های درست بستن چمدان زمان ببرد. پس با خبرنگاران همراه باشید.

  • اضافه بار:

گاهی آنقدر چمدان را سنگین نموده اید که برای بردنش به قسمت بار به دو نفر احتیاج است، یا آنقدر چمدان را پُر نموده اید که برای بستن زیپش، احتیاج است از کسی بخواهید بر روی آن بنشیند.

البته حتماً می دانید که اگر چمدان تان بیش از حد مجاز سنگین گردد، بایستی هزینه اضافه بار بپردازید.

بنابراین اگر این موضوع، بیشترین ضعف شما در بستن چمدان است، به ادامه این مطلب بیشتر دقت کنید:

توصیه ها:

بهتر است قبل از آماده شدن برای سفر، چمدانی سبک خریداری کنید تا چند کیلویی در وزن نهایی بارتان صرفه جویی گردد. سبک تر سفر کردن ارزش خریدن یک چمدان تازه را دارد.

از گذاشتن اقلام غیر ضروری در چمدان خودداری کنید. اگر قبل از سفر با چک کردن پیش بینی هوا مطمئن شدید که آب و هوای مقصد کاملا صاف و آفتابی است، از بردن چتر خودداری کنید چون در صورت روبرو با تغییرات ناگهانی آب و هوا و باران گرفتن، می توانید در همان زمان چتری تهیه کنید.

قبل از سفر با تلفن از هتل تان بپرسید که اتاقتان چه امکاناتی دارد، مانند سشوار، حوله، شامپو و صابون. در این حالت با نبردن وسایل غیر ضروری، بارتان کمی سبک تر می گردد.

لباس هایی را برای بردن انتخاب کنید که کاربرد چند منظوره دارد، مثلا کفشی که هم برای پیاده روی مناسب است و هم برای موقعیت ها رسمی تر. در انتخاب لباس، به سراغ رنگ های خنثی بروید تا به هنگام پوشیدن، هماهنگی رنگی شان با یکدیگر راحت تر باشد.

بعد از بستن چمدان، آن را بدست گرفته و کمی با آن راه بروید، اگر با گذشت چند دقیقه به نفس نفس افتادید، محتمل است که چمدانتان را بیش از حد پُر نموده اید. در این حالت اقلام غیر ضروری را از چمدان دربیاورید.

  • اضطراب قبل از سفر

آیا شب قبل از سفر خوابتان نمی برد؟ برای اینکه می ترسید بردن چیزی را فراموش نموده باشید؟

آیا تا به حال بعد از رسیدن به مقصد متوجه شده اید که چیزی خیلی مهم را از قلم انداخته اید؟

اضطراب قبل از سفر معمولا نشانه این است که به میزان کافی برای سفر آماده و مهیا نشده اید یا با عجله مقدمات سفر را فراهم نموده اید.

بنابراین سعی کنید از این به بعد منظم تر باشید و سر فرصت و با حوصله، وسایل سفرتان را مهیا کنید. این کار به کاستن اضطراب قبل سفر یاری بسیاری می نماید.

توصیه ها:

بستن چمدان را به لحظات آخر موکول نکنید. سعی کنید یک هفته قبل از سفر از اقلام مورد احتیاجتان لیستی تهیه کنید. این کار یاری می نماید تا زمان کافی برای خرید داشته باشید.

به هنگام بستن چمدان لیستی از اجناس مورد نظر تهیه کنید و آنها را با اقلامی که در چمدان می گذارید تطبیق دهید. بهتر است به حافظه خود اتکا ننموده و حتما این لیست را تهیه کنید.

قبل از سفر، خود را در محل مقصد تصور کنید و سعی کنید ببینید در آنجا به چه وسایل و تجهیزاتی احتیاج خواهید داشت. با گذاشتن هر یک از وسایل در چمدان، نام اش را در لیست اقلام تیک بزنید.

در آخر با چک کردن دوباره موارد ضروری سفرمانند پاسپورت، از اضطراب خود بکاهید.

منبع: الی گشت
انتشار: 26 فروردین 1401 بروزرسانی: 26 فروردین 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10849

به "نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشانه هایی که بیانگر ضعف شما در بستن چمدان برای سفر است(بخش دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید