مقامات چینی می توانند شما را از روی نحوه پیاده روی تان شناسایی نمایند

به گزارش مجله سایه، قدرت ردیابی و نظارتی دولت چین روز به روز قوی تر و پیشرفته تر می گردد.

مقامات چینی می توانند شما را از روی نحوه پیاده روی تان شناسایی نمایند

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

تا کنون خبرهای زیادی درباره سیستم های نظارت تصویری و تشخیص چهره این کشور در رسانه ها منتشر شده است. به طوری که هیچ فردی نمی تواند در کشور چین بدون اینکه چهره اش شناسایی گردد؛ زندگی کند.

اما هنگامی که افراد چهره خود را پوشانده اند؛ دولت چین چه مکانیزمی برای شناسایی آن ها دارد؟ مثلا، کلاه خود را روی صورت کشیده یا چهره شان را با شال گردنی و چیزهای دیگر پوشانده باشند.

چین برای این افراد هم راه کار ویژه ای توسعه داده است. دولت این کشور می خواهد با یک ارتقای نرم افزاری، سیستم نظارت تصویری این کشور را به یک ابزار جدید ردیابی و شناسایی به وسیله پیاده روی مجهز سازد.

به این معنی که اگر چهره شما قابل شناسایی نباشد؛ سیستم نظارتی چین می تواند از روی نحوه و سبک قدم زدن و پیاده روی شما، هویت تان را شناسایی کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، چینی ها برای دستیابی به این ابزار از هوش مصنوعی یاری گرفته اند. این ابزار و فناوری توسط شرکت Watrix توسعه داده شده است و می تواند از فاصله 50 متری،پیاده روی و حرکات بدن افراد را مشاهده و تحلیل کند.

از قدم هایتان شناسایی می شوید

این ابزار در هر دو حالتی که دوربین های نظارتی، پیاده روی افراد از جلو یا پشت سر او را رکورد نمایند؛ قادر به شناسایی و تشخیص هویت آن ها هستند.

این سیستم به طور ساده ای؛ مجموعه ای از تصاویر پیاده روی یک فرد را تهیه نموده و به یک کامپیوتر قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده ای و پی بردن به شناسه پیاده روی او (gait ID) می دهد.

در این سیستم لباس هایی که می پوشید؛ کفشی که به پا دارید و چهره شما هیچ اهمیتی ندارند؛ بلکه مدلی از راه رفتن و پیاده روی شما متشکل از حرکات بدن و پا، نوع قدم هایی که برداشته می گردد و دوباره پا روی زمین قرار می گیرد؛ سرعت و جنبش حرکتی شما مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و هویت gait ID را شکل می دهند.

فعلا، سیستم تشخیص پیاده روی به صورت بی درنگ و آنلاین کار نمی کند بلکه مدت زمانی 10 دقیقه ای طول می کشد تا یک ساعت ویدیو را آنالیز و افراد داخل آن را شناسایی کنید. این سیستم به کامپیوترهایی قدرتمندتر از سیستم های موجود نیازمند است.

اما پیش بینی می گردد تا چند سال آینده، این سیستم به بتواند به طور بی درنگ و زنده افراد مختلف را از روی مدل پیاده روی شان شناسایی کند.

حالا باید دید افرادی که می خواهند از چشم سیستم های دریاب و نظارتی فرار نمایند؛ علاوه بر پوشاندن چشم ها و چهره شان؛ چه فکری به حال راه رفتن شان خواهند کرد!

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 18 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 665

به "مقامات چینی می توانند شما را از روی نحوه پیاده روی تان شناسایی نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقامات چینی می توانند شما را از روی نحوه پیاده روی تان شناسایی نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید