مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

به گزارش مجله سایه، تعداد طبقات و سطح اشغال شده هر طبقه نیز از دیگر اطلاعاتی هستند که باید در نقشه گنجانده شود. بعد از تعیین کردن موارد بالا باید با کمک یک مهندس معمار اقدام به طراحی نقشه کنیم.

مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

تشکیل پرونده جهت صدور پروانه ساخت ساختمان به دو صورت حضوری و غیر حضوری صورت می گیرد. برای تشکیل پرونده حضوری باید به شهرداری منطقه برای غیرحضوری نیز باید به دفاتر خدمات الکترونیک شهری مراجعه کنید. برای صرفه جویی در وقت حتماً به دفاتر خدمات الکترونیک شهری مراجعه کنید.

از طرفی هم اگر زیربنای ساختمان بیش از 2000 متر باشد ماده 33 نظام مهندسی را اجرا کنید. بر اساس این ماده باید مراحل تایید نقشه های سازه، تایید گزارش آزمایش مکانیک خاک و تایید نقشه های تاسیسات برق و مکانیک را طی کنید. در کل مدارک پیش نویس شده ای که به دفاتر خدمات شهری تحویل می دهید شامل موارد زیر هستند.

در گام بعدی شهرداری دستور لازم مبنی بر تهیه نقشه را به شما می دهد. در فرآیند تهیه نقشه باید ابعاد و مساحت دقیق زمین بعد از اجرای اصلاحات احتمالی شهرداری تعیین شود.

بعد از تشکیل پرونده و بررسی آن توسط مسئول مربوط در شهرداری منطقه، دستوری مبنی بر بازدید حضوری از زمین و منطقه پروژه صادر می شود. بر همین اساس مسئول مربوطه با هماهنگی شما اقدام به بازدید و بررسی می کند.

منبع مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز

انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 9610

به "مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: مراحل اداری ساخت ساختمان از شروع تا خاتمه کار و مجوزهای مورد نیاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید