مرهمی برای خیابان های زخمی رشت

به گزارش مجله سایه، مهسا طالبی - رشت-خبرنگار: خیابان های رشت مدت هاست از آسفالت نامناسب رنج می برند. کنده کاری های قبلی هم به غیر اصولی ترین روش ترمیم شده اند.

مرهمی برای خیابان های زخمی رشت

تاکنون گلایه های مداوم شهروندان و رانندگان خودروهای حمل ونقل عمومی و... راه به جایی نبرده است. در دوره شهرداری مسعود نصرتی با این که وی خبر از بازگشایی مجدد کارخانه تولید آسفالت تی تان داده بود، اما طی 9 ماه حضورش، کوچک ترین اقدام حتی آسفالت انجام نشد. حالا بعد از گذشت یک سال، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی از اختصاص 3 هزار تن قیر از سوی دولت برای آسفالت معابر شهری خبر داده و ابراز امیدواری کرده هر چه سریع تر مشکل آسفالت خیابان های این شهر حل شود.

  • گلایه های شهروندان

رضا معلومی راننده تاکسی خط استادسرا به علی آباد در گفت وگو با خبرنگاران بیان می کند: بدترین آسفالت در بین شهرهای گیلان را رشت دارد. بیشترین ضرر از آسفالت نامناسب شهری متوجه ماست، چون بیشتر خیابان ها آسفالت ناهموار یا چاله دارند. شب یا هنگام بارندگی، راننده چاله ها را نمی بیند به همین دلیل استهلاک خودرو زیاد و از عمر آن کم می شود.

وی می گوید: اخیرا راستا بلوار امام علی(ع) در دیلمان، خیابان 172 گلسار و دور سبزه میدان را آسفالت کرده اند. به نظر می رسد شهردار جدید می خواهد که اول این مشکل را حل نماید. امیدوارم ادامه دار باشد و کیفیت کار به گونه ای باشد که بعد از 6 ماه دوباره تخریب شود. قاسم محبوب یگانه شهروند دیگر هم از ناهمواری سطح خیابان ها و این که چاله ها موجب سختی تردد خودروها شده است، گلایه دارد؛ موضوعی که موجب کندی و تشدید ترافیک هم شده است. وی که ساکن منطقه بیانی 2 است، بیان می کند: قبلا در چهارراه بیمارستان حشمت هم چاله بزرگی وجود داشت که تا حدودی ترمیم شده است.

  • استاندارد نبودن زیرسازی ها و قیرپاشی ها

رضا رسولی عضو شورای اسلامی شهر رشت در آخرین جلسه شورا که هفته اخیر برگزار گشت، اظهار می کند: بر اساس آمار و ارقام ارائه شده از سوی شهرداری، خیابان های مختلف رشت آسفالت شده که میزان آن معادل 9 ماه گذشته بوده است. این فقط بخش کوچکی از وظایف ما در مقابل شهروندان است. وی با تشکر از شهرداری می افزاید: تلاش می کنیم به مردم شهر رشت به بهترین شکل خدمات رسانی کنیم.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر رشت، در گذشته آسفالت در اکثر خیابان ها نامناسب و چگونگی پخش آن در شهر بسیار ضعیف بود و زیرسازی ها و قیرپاشی ها استاندارد نبودند. شهردار رشت هم می گوید: بی سابقه ترین عملیات آسفالت خیابان های مرکز استان انجام خواهد شد. ناصر حاج محمدی با اشاره به بیش از 22 هزار تن آسفالت ریزی در خیابان های مختلف شهر، آغاز نهضت آسفالت را از اقدامات ضرب الاجل شهرداری مطرح نمود.

  • بررسی وضعیت آسفالت

در خصوص جزییات این آسفالت ریزی هم معاون حمل ونقل، و امور زیربنایی شهرداری رشت بیان می کند: میزان آسفالت معابر تیر سال جاری 120 درصد نسبت به بهار سال جاری در مناطق پنجگانه رشت افزایش داشته است. فرامرز جمشیدپور اظهار می کند: تیر سال جاری در مجموع 93 هزار و 757 مترمربع به میزان 11 هزار و 463 تن آسفالت در معابر شهر رشت ریخته شده که این میزان بهار سال جاری در مجموع 84 هزار و 82 مترمربع به میزان 7767 تن بوده است که نشان از افزایش چشمگیر آسفالت معابر در تیر سال جاری و اراده جدی شهرداری در اجرای نهضت آسفالت دارد.

  • تشریح آسفالت ریزی در رشت

معاون حمل ونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت در تشریح آسفالت ریزی می گوید: بهار سال جاری در منطقه یک شهرداری، 41 هزار و 86 مترمربع معادل 4725 تن، در منطقه 2 شهرداری 5875 مترمربع معادل 646 تن، در منطقه 3 شهرداری، 8491 مترمربع معادل 1397 تن، در منطقه 4 شهرداری، 17هزار و 800 مترمربع، در منطقه 5 شهرداری 2220 مترمربع و در شهرداری مرکز 8610 مترمربع معادل 999 تن آسفالت ریخته شده است.

فرامرز جمشیدپور ادامه می دهد: تیر سال جاری در منطقه یک شهرداری 42 هزار مترمربع معادل 4700 تن، در منطقه 2 شهرداری 5599 مترمربع معادل 616 تن، در منطقه 3 شهرداری 25 هزار و 714 مترمربع معادل 3077 تن، در منطقه 4 شهرداری 13هزار و 400 مترمربع معادل 2145 تن، در منطقه 5 شهرداری 4844 مترمربع معادل 672 تن و در شهرداری مرکز 2200 مترمربع معادل 253 تن آسفالت ریخته شده است.

معاون حمل ونقل و امور زیربنایی شهرداری رشت بیان می کند: طبق این آمار مشخص است که میزان فعالیت عمرانی در بخش آسفالت طی تیر سال جاری نسبت به 3 ماهه ابتدای سال افزایش چشمگیری داشته است. آسفالت معابر و خیابان های رشت در زمان فعلی به طور جدی دنبال می شود. وی می افزاید: به طور جدی با تاکیدهای شهردار پیگیر اجرای آسفالت رشت هستیم و یقینا این اقدام در ماه های آینده نیز با آهنگی تندتر و سرعتی به مراتب بیشتر در این شهر ادامه خواهد یافت.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 2 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 597

به "مرهمی برای خیابان های زخمی رشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرهمی برای خیابان های زخمی رشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید