قیمت مسکن باید 25 درصد کاهش یابد

به گزارش مجله سایه، رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه تعطیلی دفاتر املاک منجر به ایجاد مشکلاتی برای خریداران و فروشندگان شده و درخواست بازگشایی دفاتر با رعایت پروتکل های بهداشتی را داریم، گفت: برای اینکه مردم مقداری توان خرید پیدا نمایند باید قیمت مسکن حداقل 25 درصد کاهش پیدا کند.

قیمت مسکن باید 25 درصد کاهش یابد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران، مصطفی قلی خسروی در مصاحبه با ایسنا اظهار کرد: از روز 21 فروردین ماه که دفاتر املاک تعطیل شده اند مشکلاتی برای طرفین معامله ایجاد شده و به همین دلیل تقاضا داریم در دسته بندی کرونا جزو گروه شغلی 1 محسوب شویم تا بتوانیم فعالیت کنیم و به مردم خدمات بدهیم. بخصوص که به فصل جابه جایی مستاجران نزدیک می شویم و ضروری است تا نسبت به انجام معاملات چاره اندیشی گردد.

وی اضافه نمود: فعالیت دفاتر املاک، بیشتر به وسیله تلفن انجام می گردد. زمانی هم که متعاملین در اتاق قرارداد حضور می یابند فاصله اجتماعی و پروتکل های بهداشتی رعایت می گردد. ما از ابتدای سال دائما تعطیل بوده ایم؛ در حالی که ضروری است به کار مردم رسیدگی کنیم.

رییس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از مردم مجبور به جابه جایی هستند گفت: عده ای خانه خود را فروخته اند یا مستاجرانی هستند که حکم تخلیه برایشان صادر شده است؛ در حالی که ما نمی توانیم سرویس بدهیم.

خسروی درباره شرایط بازار مسکن گفت: در شرایط فعلی معامله ای انجام نمی گردد اما قبل از عید قیمتها 10 تا 15 درصد پایین آمده بود. بعد از این هم باید قیمتها بیش از 25 درصد کاهش یابد تا مردم مقداری توان خرید پیدا نمایند. بارها اعلام نموده ایم ستاد تنظیم بازار برای مسکن ایجاد گردد و پلیس امنیت به عنوان عضو این ستاد بر بازار نظارت کند. به طور مثال ما اعلام می کنیم قیمتها کاهش پیدا نموده، بعد عده ای بخر و بفروش مصاحبه می نمایند که کاهش نیافته است. سوداگران به دلیل منافع خود مخالف پایین آمدن قیمتها هستند. لذا باید بر فعالیت این افراد نظارت گردد.

وی درخصوص تاثیر ثبت اطلاعات ملکی خانوارها در ساماندهی به بازار مسکن گفت: سامانه املاک و اسکان برای شناسایی شرایط سکونتی افراد طراحی شده است. اولا ایجاد چنین سامانه ای نشان می دهد دولت تا کنون هیچ نوع آماری از بخش مسکن نداشته است. سال 1394 قانون مالیات بر خانه های خالی تصویب شد اما بعد از گذشت شش سال می خواهند آن را عملیاتی نمایند. دو ماه هم برای ثبت اطلاعات فرصت داده اند که عمر این دولت به انتها می رسد.

رییس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در تمام کشورها 8 تا 10 درصد خانه ها را برای جابه جایی، خالی نگه می دارند. نمی گردد کسی که خانه خود را فروخته، در خیابان بماند. به اعتقاد من آماری از خانه های خالی وجود ندارد. داده های بانک مرکزی و مرکز آمار درخصوص بخش مسکن اشتباه است و متاسفانه همین داده ها مبنایی برای تصمیم گیری شده است. امیدوارم همه مردم با سامانه املاک و اسکان همکاری و همیاری نمایند تا از این به بعد آمار دقیقی از بخش مسکن داشته باشیم.

بنابراین گزارش، ثبت اطلاعات ملکی و سکونتی خانوارها در سامانه املاک و اسکان به نشانی amlak.mrud.ir از روز پنجشنبه (19 فروردین) شروع شده است. کلیه سرپرستان خانوار اعم از شهری و روستایی، مالک و مستاجر و تمامی مالکین واحدهای مسکونی مکلف هستند که اطلاعات محل سکونت (اقامتگاه) و املاک تحت مالکیت خود (با مالکیت های رسمی، وکالتی، تعاونی شهری و روستایی) را ظرف مدت دو ماه از تاریخ 19 فروردین 1400 در سامانه املاک و اسکان درج نمایند.

در مرحله اول زمان بندی مراجعه به سامانه ملی املاک و اسکان بر اساس آخرین رقم کد ملی سرپرست خانوار است اما از 10 اردیبهشت تا 19 خرداد تمامی کدهای ملی قابلیت ثبت نام دارد.

از روز 19 فروردین تا 9 اردیبهشت افرادی که آخرین رقم کد ملی آنها به ترتیب 9، 8، 7، 6، 5، 4، 3، 2، 1 و صفر است به ترتیب هرکدام دو روز فرصت نام نویسی دارند سپس همانطور که گفته شد از روز 10 اردیبهشت تا 19 خردادماه تمامی افراد می توانند اطلاعات ملکی خود را ثبت نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7881

به "قیمت مسکن باید 25 درصد کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن باید 25 درصد کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید