قطعی برق در 4 روستای استان زنجان

به گزارش مجله سایه، خبرنگاران/زنجان مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: به دلیل بارش سنگین برف و مسدود بودن راه ها، برق 4 روستا قطع است.

قطعی برق در 4 روستای استان زنجان

رویا قزلباش در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به سرما و برودت هوای استان در هفته جاری، اظهار کرد: در حال حاضر فقط برق 4 روستای استان شامل روستاهای آق بلاغ و جزمیق در غرب استان و در شرق روستاهای مرصع و سنقر قطع است.

این مسئول ادامه داد: وصل نشدن شبکه برق این روستاها به دلیل باز نبودن راه های مواصلاتی به این روستاها است و به محض اینکه راه های مواصلاتی به این روستاها بازگشایی شود، شبکه برق متصل می شود.

وی اضافه کرد: عمده دلیل قطعی شبکه های برق در مناطق روستایی شامل ریزش برف، کوه و یا برخورد ماشین با تیرهای چراغ برق در مسیرهای مواصلاتی است.

قزلباش شرح داد: در سطح استان 14 هزار و 118 کیلومتر شبکه توزیع برق گسترده است و تعداد پست های برق موجود 19 هزار و 821 دستگاه با ظرفیت 1500 مگا ولت آمپر است و در کل استان زنجان 445 هزار و 674 مشترک برق وجود دارد که تمام 5 تعرفه را ساپورت می کنند و از کل 914 روستای استان 893 روستا بهره مند از انرژی برق هستند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی استان زنجان، با تاکید بر اصلاح الگوی مصرف به مشترکان پرمصرف، اظهار داشت: اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در کشور امروز یکی از مهم ترین ضروریات است و استفاده از منابع انرژی در کشور رویه نامناسبی داشته که ادامه این فرایند هزینه های هنگفتی را در راه توسعه کشور ایجاد کرده و ضرورت تدوین راهکارهای اصلاح الگوی مصرف در حوزه انرژی در دو بخش عرضه و تقاضای انرژی را دوچندان می کند؛ چراکه بهینه سازی انرژی یک صنعت پرسود و کم هزینه برای اقتصاد ملی است و ترویج آن اشتغال زایی گسترده ای را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2664

به "قطعی برق در 4 روستای استان زنجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطعی برق در 4 روستای استان زنجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید