قایقی که سوختش از آب دریا تامین می گردد

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران به نقل از انگجت، قایقEnergy Observer فقط از طریق انرژی تولیدی خود، حرکت می نماید.

قایقی که سوختش از آب دریا تامین می گردد

این قایق دارای پنل های خورشیدی، توربین های بادی و سلول سوختی هیدروژنی است. در حقیقت قایق مذکور یک آزمایشگاه شناور، ابزار تبلیغاتی و یک مبلغ انرژی های تجدیدپذیر است. این قایق در حقیقت آینده حمل ونقل را نشان می دهد.

این قایق در میانه سفر 6 ساله خود به سراسر دنیا در لندن توقف کرد.

لوئیس نوئل ویویوس مدیر پروژه این قایق می گوید: ما چند فناوری فراوری انرژی را آزمایش و ترکیب نموده ایم اما راز واقعی این قایق در ترکیب فناوری ها است.

این قایق با 168 متر مربع پنل خورشیدی پوشیده شده است. تمام بدنه قایق نیز پوشیده از سلول های خورشیدی است. این پنل ها در ساعات اوج تابش خورشید28 کیلووات ساعت انرژی فراوری می نمایند تا باتری های قایق را همواره شارژ نگه دارند.

در این قایق باتری هایی با ظرفیت 126 کیلووات ساعت قرار دارند. باتری 100 کیلووات ساعتی برای تامین انرژی موتور و یک باتری 26 کیلووات ساعتی برای احتیاجهای سرنشینان کافی هستند. باتری 26 کیلووات ساعتی روشنایی و گرمایش قایق را فراهم می نماید و علاوه بر آن انرژی مورد احتیاج ماشین قهوه ساز، ماشین ظرفشویی و لباسشویی را نیز تامین می نماید.

باتری 100 کیلووات ساعتی نیز انرژی مورد احتیاج دو پروانه را فراهم می نماید و سبب می گردد قایق با حداکثر سرعت 11 گره در ساعت حرکت کند.

هنگامیکه شارژ باتری ها کمتر از 60 درصد گردد، سلول هیدروژنی فعال می گردد و انرژی مورد احتیاج را تامین می نماید. این سلول هیدروژن مورد احتیاج خود را از آب تامین می نماید. برای این منظور قایق مجهز به یک دستگاه تقطیر آب، یک دستگاه الکترولیز و یک کمپرسور است. آب مورد احتیاج نخست تقطیر می گردد و در مرحله بعد هیدروژن و اکسیژن آن جدا می گردد. به گفته ویوس 62 کیلوگرم هیدروژن می تواند به مدت 3 روز انرژی مورد احتیاج قایق را فراهم کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 25 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 951

به "قایقی که سوختش از آب دریا تامین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قایقی که سوختش از آب دریا تامین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید