عمیق ترین جای جهان اینجاست

به گزارش مجله سایه، تهران (پانا) - آیا می دانید عمیق ترین نقطه جهان دقیقا در کجا است؟ جایی بر روی کره زمین وجود دارد که به شکل بسیار عجیب و غیرقابل باوری عمیق می باشد.

عمیق ترین جای جهان اینجاست

به گزارش سایت نمناک، کره زمین سراسر پر از رمز و راز و شگفتی است که همیشه انسان ها در پی کشف این رمز و رموز بوده اند. در این قسمت در خصوص عجایب جهان که یکی از آن ها عمیق ترین نقطه جهانست، صحبت کنیم. بنظر شما عمیق ترین جای جهان کجا واقع شده است؟

عمیق ترین نقطه جهان در ژاپن است

عمیق ترین جای جهان زیر اقیانوس آرام به سمت جنوب شرق ژاپن و در نزدیکی جزایر ماریانا واقع شده است. در این قسمت یک فضای گود هلال مانند وجود دارد که به آن Mariana Trench گفته می شود و نزدیک نوک این هلال یک فضای شیار مانند کوچک است که عمیق ترین نقطه جهان محسوب می شود و به آن Challenger Deep می گویند.

این نقطه به این علت که کشتی بریتانیایی به نام چلنجر تصمیم گرفت عمق آن را محاسبه کند، گودال چلنجر نامگذاری شده است. ناحیه Challenger Deep ، 10 کیلومتر با سطح دریا فاصله دارد، به همین علت عمیق ترین جای ممکن در جهان است. یعنی عمیق ترین نقطه نه تنها به راحتی می تواند مرتفع ترین نقطه زمین یعنی قله اورست را در خود جا دهد، بلکه یک و نیم کیلومتر بیشتر از ارتفاع اورست، باید به زیر زمین بروید تا بتوانید به این نقطه برسید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10733

به "عمیق ترین جای جهان اینجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمیق ترین جای جهان اینجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید