طالبان ، توقف مذاکرات با آمریکا، سفر دوباره به روسیه

به گزارش مجله سایه، در پی لغو مذاکرات صلح میان طالبان و آمریکا، هیأت مذاکره کننده طالبان دیروز طی سفری از پیش اعلام نشده به مسکو سفر کرد.

طالبان ، توقف مذاکرات با آمریکا، سفر دوباره به روسیه

خبرگزاری تاس روسیه گزارش داد که سرپرستی این هیأت را شیرمحمد استانکزی برعهده داشته و هیأت طالبان در این سفر با ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان دیدار کرده است.

استانکزی پس از این دیدار جنگ افغانستان را جنگی تحمیلی از سوی آمریکا عنوان کرد اما در عین حال گفت که طالبان آماده ادامه گفت وگوهای صلح با این کشور است. وزارت خارجه روسیه نیز با انتشار بیانیه ای خواستار ازسرگیری مذاکرات شد و اعلام کرد که از ادامه گفت وگو میان 2طرف حمایت می کند.

سهیل شاهین، سخنگوی طالبان در قطر نیز به شبکه الجزیره گفته بود که توقف روند مذاکرات از سوی دونالد ترامپ برای گروه طالبان غیرمنتظره بود و رهبران این گروه را متعجب کرده است. شاهین نیز تأیید کرد که طالبان آماده ادامه مذاکره با واشنگتن است.

بیش از 10 ماه از آغاز مذاکرات میان آمریکا و طالبان می گذرد اما این مذاکرات هنوز نتیجه ملموسی نداشته است. رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در پستی توییتری اعلام کرد که مذاکره با طالبان را متوقف کرده است. او کشته شدن یک سرباز آمریکایی در حمله طالبان را دلیل تصمیم خود عنوان کرد اما رسانه های آمریکایی گزارش دادند مخالفت رهبران طالبان برای سفر به خاک آمریکا دلیل اصلی این تصمیم بوده است. گفته می شود ترامپ خواستار حضور همزمان رهبران طالبان و رئیس جمهور افغانستان در کمپ دیوید بوده تا در آنجا و با حضور او توافقنامه صلح افغانستان به امضا برسد؛ خواسته ای که با مخالفت طالبان روبه رو شده است. رهبران طالبان خواستار حضور روسیه، چین و دولت قطر در امضای توافقنامه صلح هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 23 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 692

به "طالبان ، توقف مذاکرات با آمریکا، سفر دوباره به روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان ، توقف مذاکرات با آمریکا، سفر دوباره به روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید