سفر به یونان، سفر به سرزمینی دیدنی و اسرارآمیز

به گزارش مجله سایه، یونان از کشورهای جنوب اروپا است که در انتهای شبه جزیره بالکان واقع شده و خطوط ساحلی گسترده و جزایر زیبایی در دریای اژه و دریای مدیترانه دارد. این کشور، یک مکان جغرافیایی و توریستی جذاب برای مسافرت و گردش است. یونان همچنین عضو کشورهای شینگن بوده و می توان با اخذ ویزای شینگن به آن سفر کرد.

سفر به یونان، سفر به سرزمینی دیدنی و اسرارآمیز

سفر با تور یونان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، یونان یکی از محبوب ترین کشورهای توریستی در جهان به شمار می آید و این کشور جز 20 مقصد برتر توریستی جهان است. یونان در سال 2013 حدود 20 میلیون بازدید نماینده داشته که برای یک کشور کوچک با 11 میلیون نفر جمعیت تعداد بسیار زیادی محسوب می گردد. این کشور در فصل تابستان هوای لذت بخش و شب های زیبایی دارد و مکان های تاریخی و طبیعی آن موجب توجه زیاد گردشگران شده است.

همه چیز درباره اخذ ویزا

از آنجایی که کشور یونان جز عهدنامه شینگن است که ویزا بین کشورهای عضور این عهدنامه را لغو نموده اند - سختگیری زیادی برای اخذ ویزای یونان وجود دارد. در این میان آژانس ما در زمینه اخذ ویزا یونان و همچنین طراحی و اجرای تور یونان تجربه و تخصص بالایی دارد، بنابراین برای سفر به یونان با مراجعه به آژانس هایی همچون آژانس ما روند دریافت ویزا را ساده تر کنید. مدت زمان اخذ ویزا تقریبا حدود یک ماه و نیم زمان می برد و همانطور که پیش از این ذکر شد، یونان در این زمینه مقداری سختگیر است.

تورهای ترکیبی و مستقل

شما با مراجعه به سایت WWW.dorezamin.com می توانید تمامی تورها را با جزئیات کامل مشاهده کنید. همچنین با کلیک بر روی لیست تورها و انتخاب کشور مد نظرتان می توانید تمامی تورها و آفرهای مربوط به آن کشور را ببنید. انتخاب تور مستقل یا تور ترکیبی برعهده شخص مسافر است. چرا که یونان مقصدی برای تمامی جذابیت های توریستی بوده و شما با توجه به علایق خودتان باید شهرهایی را قصد سفر به آن ها را دارید، انتخاب کنید. برای مثال اگر از تاریخ و تمدن و معماری زیبا و کهن لذت می برید، هیچگاه از حضور در آتن خسته نمی شوید، اما اگر به تفریحات آبی و طبیعت علاقمند هستید، جزایر یونان را به برنامه خود اضافه خواهید کرد. با این وجود تور 3 شب میکونوس + 4 شب سانتورینی برای کشور یونان پیشنهاد می گردد.

هزینه سفر به یونان

هزینه بلیط رفت و برگشت از آتن حدودا 7.590.000 تومان است و اگر از شهر دیگری مانند میکونوس قصد بازگشت داشته باشید مبلغی در حدود 500 تا 600 هزار تومان به این مبلغ اضافه می گردد. با توجه به شهرهایی که شما قصد سفر به آن ها را دارید، هتلی انتخابی و تاریخ مد نظر شما هزینه این سفر متغییر است، اما برای مثال هزینه تور 5 روزه آتن که شامل ویزا و هتل 4 ستاره با صرف صبحانه و بیمه مسافرتی است، مبلغ 490 یورو به علاوه هزینه بلیط رفت و برگشت، حدودا 7،590،000 تومان تخمین زده می گردد. از طرفی مبلغ همراه شما با توجه به تفریحاتی که انتخاب می کنید، مدت زمان اقامت شما و... معین می گردد، به همین خاطر نمی توان مبلغ مشخصی را برای آن معین کرد.

امنیت سفر برای زنانی که تنها سفر می نمایند

با توجه به سابقه حضور تعداد زیادی از مسافران در این کشور، هیچگونه مشکل امنیتی و یا ازار و اذیت گزارش نشده و تمامی مسافران از این سفر با خاطرات و یادگاری ها خوش به ایران بازگشتند. به این ترتیب می توان یونان را جز کشورهای امن جهان برای کسانی که تنها سفر می نمایند، به حساب آورد.

شهری که از آن خسته نمی شوید!

با توجه به جزایر زیبا و تماشایی این کشور تابستان بهترین زمان برای سفر به یونان است. در مورد وضعیت آب و هوا و با توجه به تاریخی که سفر خودتان را انتخاب نموده اید، می توانید با یک سرچ در اینترنت از دمای مقصد سفرتان آگاه شوید و لباس های خود را با توجه به دمای آن مقصد انتخاب کنید. به جز شهر آتن دو جزیره سانتورینی و میکونوس سالانه میزبان تعداد چشمگیری از توریست ها از سرتاسر جهان است و شما می توانید برای دیدن آن ها تور ترکیبی را انتخاب کنید. اگر تعداد روزهای حضور شما در این کشور زیاد باشد حتی اندکی از جذابیت های این کشور کاسته نمی گردد. اگر یونان را با توجه به علایق خود و همراهانتان انتخاب کردید و می دانید که تمدنی کهن با آثار تاریخی فراوان دارد، بنابراین هرگز از این سفر خسته نمی شوید. یونان جزایر زیبایی دارد که شما را به آرامش دعوت می نماید؛ به این خاطر نمی توان تعداد روزهای سفر را از پیش معین کرد.

در یونان از این مکان ها دیدن کنید

در یونان از مکان هایی همچون مجموعه آکروپلیس، موزه باستان شناسی آتن، معبد زئوس، آگورا، میدان سینتاگما حتما بازدید کنید.

برای سفر به یونان حتما به این نکات توجه کنید!

در مورد محدودیت ها در یونان نیز همچون سایر کشورها حمل مواد مخدر و هر گونه اسلحه مجاز نیست و باید قوانینی را که در بیشتر کشورهای جهان وجود دارند، رعایت کنید. اما چند نکته را مدنظر داشته باشید: برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، در یونان بیشتر پول نقد لازمتان می گردد، بنابراین پول کافی به همراه خود داشته باشید چرا که در اکثر شهرها و جزایر یونان بسیاری از رستوران ها و موسسات کارت های اعتباری را قبول نمی نمایند.

متاسفانه، یونان مکان مناسبی برای تعطیلات افراد کم توان یا ناتوان نیست و بیشتر جاذبه ها برای این گونه اشخاص سرویس دهی ندارد. تقریبا 50 درصد از یونانیان سیگار می کشند. این میزان از آمار می تواند برای افراد غیر سیگاری بسیار ناراحت نماینده باشد. در حالیکه ممنوعیت سیگار کشیدن در خانه ها رعایت می گردد، اما به افراد سیگاری فراوانی در رستوران ها و کافه ها برمی خورید که اگر مسائل ریوی دارید یا سیگاری نیستید، این مورد می تواند برای شما آزار دهنده باشد.

نکته دیگر در مورد تاکسی ها این است که در ابتدا راننده از شما مسیرتان را می پرسد و سپس شما را سوار می نماید، بنابراین منتظر نباشید که سوار شوید و سپس آدرس خود را بگویید. همچنین اگر در تاکسی سوار بودید و تاکسی مسافر دیگری را سوار کرد، تعجب نکنید. تاکسی های یونان بسیار شبیه به تاکسی های ایران هستند.

در اکثر مناطق یونان و شهرهای آن می توانید از شیر آب بنوشید. منتهی اگر قصد سفر به جزایر را دارید، حتما برای جلوگیری از بیماری و رفع کردن تشنگی بطری های آب معدنی تهیه کنید. اکثر جزایر یونان با کمبود آب روبرو هستند و از آب شیر تنها برای شستشوی لباس ها و موارد بهداشتی و نظافتی استفاده می نمایند. این متن، پاسخ های کارشناس آژانس شرکت خدمات مسافرتی ما به سئوالات کاربران خبرنگاران بود.

منبع: همگردی
انتشار: 13 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 510

به "سفر به یونان، سفر به سرزمینی دیدنی و اسرارآمیز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به یونان، سفر به سرزمینی دیدنی و اسرارآمیز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید