سئو چیست و چه کاربردهایی در صنعت چاپ در سال 2021 دارد؟

به گزارش مجله سایه، بیایید این ذهنیت را که گوگل و دیگر موتورهای جستجو فقط به سه فاکتور رده بندی اصلی اهمیت می دهند را کنار بگذاریم.

سئو چیست و چه کاربردهایی در صنعت چاپ در سال 2021 دارد؟

جهت دریافت مشاوره خدمات تعرفه طراحی کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

درست است که لینک ها و محتوای منتشر شده حائز اهمیت هستند، اما موتورهای جستجو بسیار پیشرفته تر و پیچیده تر از آن هستند که برای رده بندی لیستی که در اختیارشان نهاده شده فقط به روش های قدیمی تجزیه و تحلیل متن متکی باشند.

درعوض باید به SEO (بهینه سازی سایت برای موتور جستجو) به عنوان یک محیط زیست نگاه کرد، جاییکه هر قطعه کوچک کد بطور مستقیم یا غیر مستقیم بر عملکرد طراحی وب سایت شما تاثیر دارد.

ساختن لینکی که به یک سایت کند ختم می گردد همانند منتشر کردن محتوایی که توسط ابزارهای مزاحم موجود روی یک دستگاه تلفن همراه مدام قطع می شوند، بی فایده است.

اینکه فقط به دنبال بهترین روش ها در استفاده از SEO بود هم بی فایده است، باید تمام دستورها را دنبال کرد.

5 فاکتوری که در SEO بیشترین اهمیت را دارند

در حالی که همه بر روی اینکه کدام روش های SEO، بهترین هستند، اتفاق نظر ندارند، اما حداقل می توان روی تعدادی از آنها به اتفاق نظر رسید.که در اینجا پنج فاکتور استفاده از SEO را که باید حین طراحی سایت مدنظر داشت را آورده ایم.

1. محتوا

مسلماً محتوا مهم است. اما داشتن محتوا به تنهایی باعث نمی گردد در رده بندی بالایی حین جستجو کردن کلمات کلیدی مربوط به آن نهاده شد.

بر اساس یک تحقیق، 91 درصد محتواهای آنلاین، فراوری هیچ ترافیکی برای گوگل نمی نمایند. پس ما چگونه بفهمیم که معیار ارزش گذاری موتورهای جستجو بر محتوا چیست؟

ارتباط محتوا و قصد کاربر

فهم قصد کاربر آینده توسعه موتورهای جستجو است. در واقع، تعداد زیادی از معیارهای رده بندی گوگل در سال گذشته به تغییرات الگوریتم تجربی تغییر نموده است، از جمله قابلیت های جدید تطبیق عصبی و شروع تعمیرات عصبی. بطور کلی، الگوریتم های گوگل تمام وقت در حال کوشش برای فهم بهتر علم ترکیب کلمات و معنی شناسی جستجوی کاربران هستند.

تا به امروز تعدادی از مزایایی را که این الگوریتم ها در قالب جعبه پاسخ، پانل های علمی و نتایج متنوع بیشتر برای کلمات کلیدی جستجو شده به ما می دهند را شاهد بوده ایم.

در حقیقت، ارتباط محتوا با خواسته کاربر می تواند مهمترین فاکتور رده بندی قلمداد گردد. زیرا اگر محتوای شما به موضوع جستجوی کاربر مرتبط نباشد، تمامی کوشش های اجرا شده بی فایده است.

بهینه سازی

  • متوجه هدف کلمات کلیدی خود باشید (اطلاعاتی، خدماتی یا ناوبری بودن کلمات).
  • به تجزیه و تحلیل صفحات نتایج موتور جستجو در خصوص کلمات کلیدی بپردازید و ببینید که کدام نوع از محتوا مورد رده بندی قرار می گیرد.
  • تحقیق در رابطه با تشابه معنایی کلمات کلیدی و بهینه کردن محتوا حول آن کلمات.

محتوای طولانی

محتوای سنگین یا طولانی در عین حال که چشم اندازهای تازه ای را درباره یک موضوع به کاربر ارائه می دهد و همزمان می تواند موضوعی برای نگرانی یا حتی نارضایتی بیشتر کاربران هم باشد، مورد استفاده قرار می گیرد. بنظر می رسد حتی موتورهای جستجو برای بسیاری از جستجوهای اطلاعاتی کاربران، محتوایی طولانی را ترجیح می دهند.

تحقیقات نشان می دهد که محتواهایی که تعداد کلماتشان بین 2250 تا 2500 کلمه است، بیشترین حجم ترافیک محلی را به خود اختصاص می دهند که یکی از کاربری های SEO نیز درست در همین مورد است، که حتی گاهی ساختن صفحاتی با بیش از 2500 کلمه هم می تواند سودمند باشد.

سعی کنید در کارتان خبره باشید، زیرا استاد شدن در کارتان نه فقط برای SEO سودمند است بلکه می تواند شما را به یک پیشوا در حرفه تان تبدیل کند و حتی قابلیت خلق موقعیت های کسب و کار بیشتری را نیز به شما بدهد.

بهینه سازی

  • تحقیق در رابطه با صفحات با رتبه بالا برای یک کلمه کلیدی و تحلیل محتوای آنها.
  • اضافه کردن کلمات کلیدی جدید با قرابت معنایی نسبت به کلمات کلیدی اصلی.
  • پاسخ دادن به تمامی سؤالاتی که کاربر ممکن است نسبت به موضوع داشته باشد.

محتوای بهینه شده

برچسب های SEO هنوز با وجود افزایش تجزیه و تحلیل های معنایی در ایجاد محتوا نقش مهمی دارند. بهینه سازی برچسب های عنوان و برچسب های هدر می توانند به موارد زیر یاری نمایند:

  • ارتباط هدف و ترکیب کلمات متن صفحه وب شما.
  • سازماندهی متن تان برای سهولت در خواندن برای کاربران و موتورهای جستجو.
  • صفحات قابل اسکن تر می گردد.
  • به شما یاری می نماید تا قانون پنج ثانیه را بگذرانید.

2. مشارکت کاربر

نهایتاً، ما وب سایت ها را برای مردم و موتورهای جستجو طراحی می کنیم. و هنگام طراحی برای کاربران، بهتر است که از دیدگاه تازه ای به وب سایت و محتوای آن نگاه کنیم.

سوال اصلی این است که محتوای من چقدر جذاب است و اینکه آیا حوصله آدم را سر نمی برد؟

مشارکت کاربر یا سیگنال های کاربر، حتی بطور غیر مستقیم به مدت طولانی ای یکی از موضوعات مدنظر گوگل به عنوان یک فاکتو رده بندی بوده است. سیگنال های کاربر می تواند شاخص خوبی از پیشرفت هایی باشد که باید در وب سایت خود داشته باشید.

تعداد صفحات نسبت به محتوا

متریک صفحات در هر محتوایی که گذاشته می گردد نشان می دهد که کاربر چند صفحه قبل از ترک سایت شما مشاهده می نماید.

این متریک به همراه میانگین مدت زمان محتوا (مدت زمانی که کاربر در سایت شما می گذراند) در Google Analytics یافت می گردد.

آنچه این متریک به شما می گوید این است که سایت شما از منظر پیمایش چقدر تعامل برانگیز و جذاب است. تجزیه و تحلیل این امر، همراه با جریان رفتاری شما، می تواند تا حدودی ابهاماتی را که ممکن است روی سبد فروش شما تاثیر بگذارد را روشن کند. همچنین می تواند به شما نشان دهد که وبلاگ یا مقالات خبری شما چقدر تعامل برانگیز و جذاب است. معمولاً اگر یک خواننده در یک جلسه در سایت شما چندین مقاله را مطالعه می نماید، بدین معنی است که شما در حال اجرا کارهایی مناسب برای برآورده کردن هدف خود هستید.

نکاتی برای بهینه سازی

  • صفحات با نرخ بالای بازخورد را تجزیه و تحلیل نموده و فرصت هایی را که موجب تشویق کاربر برای گذراندن مدت زمان طولانی تر در هر جلسه یا خواندن صفحات بیشتر می گردد را جستجو کنید.
  • برای تشویق به ارائه پیشنهادات برای تغییر، شماره تماس درج کنید.
  • گزینه های دیگری برای فروش را در محتوا ارائه دهید، مانند قرار دادن پیوندها در محتوای بدنه متن یا تهیه مطالب خواندنی مرتبط.

نرخ بازخورد

نرخ بازخورد یکی دیگر از معیارهای گیج نماینده است که بسته به نوع نگاه شما می تواند مثبت یا منفی باشد. در نهایت، نرخ بازخورد شما نشان می دهد که کاربران از صفحه یا وب سایت شما رضایت دارند. نرخ بازخورد بالا می تواند نشانگر این باشد که صفحات شما به ویژه برای صفحات تجارت الکترونیکی علاقه کاربر را برآورده نمی نمایند. بازخورد کاربر همچنین می تواند نشان دهد که آنها راضی هستند و پاسخی را که می خواستند دریافت کردند.

نکاتی برای بهینه سازی

  • بطور قانع نماینده و جذاب، داستانی را بیان کنید.
  • خلاص شدن از شر موارد ناخواسته و تبلیغات پاپ آپ
  • کاهش مدت زمان بالا آمدن صفحه
  • حصول اطمینان از ارتباط صفحه بالا آمده با مطلب جستجو شده.

نرخ کلیک خوردن

لیست وب سایت شما اولین تعامل کاربر با سایت شما است. CTR یک شاخص است که آیا آن تعامل پیروز بوده یا خیر.

یک CTR پایین می تواند نشان دهد پیغام رسانی شما به جستجوی کاربر ربطی ندارد. همچنین می تواند نشان دهد که توضیحات ارائه شده یا برچسب های عنوان شما به اندازه کافی قانع نماینده نیستند.

نکاتی برای بهینه سازی

  • دقیقاً کلمات کلیدی مطابق با برچسب های عنوان و توضیحات ارائه شده را وارد کنید تا آنها در دید قرار گیرند.
  • در توضیحات خود یک لینک با مطلبی منتفع برای کاربر قرار دهید (مثلاًBOGO).
  • اطمینان حاصل کنید که برچسب های شما از طول مناسب برخوردار هستند، بنابراین آنها توسط ابزارهای موتور جستجو کوتاه نمی شوند.

3. ساختار فنی

در مرحله بعد ، باید در نظر بگیریم که ساختار فنی ما چه تأثیری در جذب کاربر و رتبه بندی کلمات کلیدی ما دارد.

SEO فنی را می توان پایه و اساس SEO در نظر گرفت که همه چیز در آنجا ساخته شده است. بدون پایه فنی محکم، خانه محتوای شما خراب می گردد.

قابلیت پیدا و خوانده شدن

برای شاخص شدن، وب سایت شما باید توسط ابزارهای موتورهای جستجو پیدا و خوانده گردد. برنامه های موتور جستجو فقط به پیوندهای تهیه شده در نقشه سایت شما و از صفحه اصلی شما دسترسی دارند.

این امر باعث می گردد که عمل به هم پیوند دادن بسیار مهم باشد، که بعداً در خصوص آنها بحث خواهیم کرد. در حال حاضر، ما فقط خود را نگران این موضوع خواهیم کرد که وب سایت ما قابل پیدا و خوانده شدن باشد و بودجه آن نیز بهینه شده باشد.

بودجه شما معین نماینده نرخ خوانده شدن توسط ابزارهای موتورهای جستجو است، همچنین این بودجه معین می نماید که در هر بار انجام این عمل از طرف ابزارهای موتور جستجو چند صفحه از سایت شما مورد آنالیز قرار گیرد.

نرخ خوانده شدن بدین معناست که چه تعداد درخواست از طرف ابزارهای موتور جستجو بر ثانیه، برای پیدا کردن و خواندن سایت شما، صورت می گیرد. این نرخ معین نماینده تعداد دفعات خوانده شدن سایت شما بسته به محبوبیت آن از طرف برنامه های موتور جستجو (در اینجا یک نوع ربات) است.

در حالی که بیشتر وب مسترها نگران بودجه خوانده شدن خود نیستند، این خود یک نگرانی عظیم برای سایتهای عظیمتر است. بودجه های خوانده شدن به وب مسترها این امکان را می دهد که معین نمایند کدام صفحات را باید در صورت خوانده شدن و فهرست بندی در اولویت قرار دهند، در صورتی که این ابزارها بتوانند در هر جهت جملات را تجزیه و تحلیل نمایند.

نکاتی برای بهینه سازی

  • با استفاده از CMS یا Screaming قورباغه خود یک نقشه سایت ایجاد کنید و آن را بصورت دستی به وسیله Google Search Console و Bing Webmaster Tools ارسال کنید.
  • تمامی صفحاتی را که نمی خواهید خوانده و لیست شوند را تحت فایل خارج از دسترس ربات قرار دهید.
  • تمامی redirect chainها را پاک کنید و مولفه ها را روی dynamic URLها تنظیم کنید.

امنیت

داشتن یک وب سایت ایمن HTTPS برای تضمین امنیت معاملات در سایت شما بسیار با ارزش است. این همچنین یک عامل رتبه بندی نرم افزاری برای Google است.

خطای فنی شماره یکی که در سایت های مشتری مشاهده می کنیم، پیوند به محتوای مختلط یا صفحات HTTPS است. این می تواند در حین انتقال SSL رخ دهد و از علل مختلفی ناشی گردد.

در حالی که صفحات باید از نظر تئوری به همتای HTTPS خود تغییر جهت دهند، پیوند دادن به محتوای مختلط همچنان بی فایده است. مهمتر از همه، این پیوندها همواره redirect نمی شوند.

نحوه بهینه سازی

  • برای ارائه مسائل مربوط به صدور گواهینامه و اجرای SSL با ارائه دهنده میزبان خود تماس بگیرید.
  • از یک ابزار خواندن که از Screaming قورباغه برای شناسایی خطاهای ارتباط های مختلط بهره می برد، بهره ببرید.
  • نقشه های سایت را در پرونده txt خود مستقل از هر دستور کارگزار-کاربر قرار دهید.
  • برای تغییر جهت کلیه ترافیک وب سایت به یک دامنه خاص با استفاده از آدرس HTTPS ، فایل .htaccess خود را مجدداً بازنویسی کنید.

پاک کردن URLها

اینکه شما محتوایی را نمی خواهید که به صفحات شکسته یا تغییر جهت هدایت شوند کاملاً مهم است. این نه تنها می تواند بر سرعت تأثیر بگذارد، بلکه می تواند بر لیست شدن و بودجه بندی خوانده شدن نیز تأثیر بگذارد. ممکن است مسائل مربوط به کد شرایط به مرور زمان یا به دلیل مهاجرت سایت ظاهر شوند.

به طور کلی، شما می خواهید ساختار URL تمیز با کد شرایط 200 داشته باشید.

نکاتی برای بهینه سازی

  • از یک برنامه خواندن وبسایتتان که از Screaming قورباغه استفاده می نماید برای آشکار کردن کدهای حالت 4xx و 5xx بهره ببرید.
  • از هدایتگر 301 جهت هدایت کاربران از صفحات شکسته به صفحه اصلی بهره ببرید.
  • از صفحات کاستوم 404 با URLهای در دسترس برای هدایت ترافیک به صفحات مربوطه بهره ببرید.
  • هنگام ظهور خطای 5xx تأثیرگذار در URLها، با ارائه دهنده میزبان وب خود تماس بگیرید.

4. به هم پیوستگی

به هم پیوستگی برای SEO از چند نظر حائز اهمیت است:

  • قابلیت پیدا و خوانده شدن
  • UX و IA
  • محتوا
  • ساخت لینک

اگر SEO فنی پایه و اساس وب سایت باشد، لینک های داخلی درهایی هستند که به شما امکان می دهند از یک اتاق به اتاق دیگر حرکت کنید. اما با عظیمتر شدن وب سایت ها و تغییر مشاغل، حفظ قوام در سایت شما و یک ساختار درهم تنیده محکم می تواند مشکل باشد.

لینک های بلند

لینک های بلند از ابتدای ظهور اینترنت یکی از بهترین روش ها در SEO بودند.

در اصل، ایده پیوند دادن به صفحات مبهم در سایت شما از یک صفحه کتگوری سطح بالاتر برای عبور اختیار از یک صفحه به صفحه دیگر و همچنین اطمینان از لیست شدن صفحه است.

ایجاد یک ساختار سازمان یافته و به هم پیوسته، پیرامون موضوعات مشابه، به صفحات پایین در سایت شما اجازه می دهد تا اختیاراتی را از صفحات با قدرت بالاتر دریافت نمایند.

همچنین این امکان را برای کاربران فراهم می نماید تا کارهای بیشتری را در سایت شما انجام دهند، مانند خواندن اطلاعات بیشتر در خصوص یک موضوع خاص یا سفر به بخش دیگری از سایت شما.

نکاتی برای بهینه سازی

  • اجرای یک برنامه خواندن برای شناسایی صفحات مبهمی که لیست نشده اند.
  • برای عبور اختیارات و ارائه مطالب خواندنی اضافی از پیوندهای استراتژیک درون محتوا بهره ببرید (حداقل 2 تا در هر پست).

سلسله مراتب سازمان یافته

کلیه وب سایتها از سلسله مراتب موضوعی تشکیل شده اند، که برای ارتباط با کاربران و موتورهای جستجو و به سر رساندن هدف هر بخش از سایت طراحی شده است. به سایتی مانند ژورنال موتور جستجو بروید و خواهید دید که چگونه ناوبری برتر، برای ایجاد یک درخت موضوعات در زیر چتر بازاریابی دیجیتال طراحی شده است.

برچسب ها حتی به منظور سازماندهی محتوا پیاده سازی می شوند و خوانندگان می توانند زمینه موضوعات خاص را درک نمایند.

بطور کلی، سلسله مراتب شما باید از یک روش بالا به پایین طراحی گردد، که به موتورهای جستجو اجازه می دهد صفحات خاصی را تحت قالب ها یا دسته ها بخوانند و فهرست بندی نمایند.

نکاتی برای بهینه سازی

  • روی کاربران تحقیق کنید تا بفهمید مشتریان به دنبال چه هستند.
  • برای بهینه سازی صفحات کتگوری و کلمات کلیدی با قرابت معنایی برای صفحات زیر گروه، از کلمات کلیدی دقیق بهره ببرید.
  • پیوندها را در پاورقی ها اضافه کنید تا کاربران بتوانند به صفحه خاصی برگردند.

5. قابلیت سرویس دهی به موبایل

در عصری که شاخص اول موبایل است؛ بسیار مهم است که وب سایت شما دوست تلفن همراه باشد. شاخص اول موبایل به فهرست رتبه اول گوگل تبدیل شده است، به گونه ای که قبل از فهرست نسخه دسک تاپ آن به روز می گردد.

هنگام طراحی برای کاربر تلفن همراه، مهم است که ابعاد خود دستگاه و همچنین ملاحظات مختلف برای گشت و گذار در دستگاه تلفن همراه را در نظر داشته باشید.

به عنوان مثال، صفحات طولانی نسبت به پیوندهایی که کاربران را مجبور به بارگیری صفحه دیگری می نمایند و مانع از تجربه گشت و گذار در آنها می شوند، ارجحیت دارند.

اما بطور کلی، دو عامل مهم برای موبایل، شامل طراحی محبت آمیز برای موبایل و سرعت بالای صفحه است.

نکاتی برای بهینه سازی

  • طراحی وب جوابگو را پیاده سازی کنید.
  • با استفاده از CMS صفحات را با کد AMP برچسب گذاری کنید.
  • با کم کردن منابع در سایت، سرعت صفحه را بهبود بخشید.

نتیجه گیری

ممکن است نتوانسته باشیم تمامی اصول SEO را پوشش دهیم، اما این باید به عنوان پایه ای برای آنالیز در حین حسابرسی بعدی یا ایجاد وب سایت شما باشد.

SEO یک صنعت پویا و محلی است و با نگاهی به آن از دیدگاه جامع تر می توانیم بهتر به کاربران خود خدمت کنیم و در حال تغییر الگوریتم ها باشیم.

منبع: مجله چاپخونه
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6919

به "سئو چیست و چه کاربردهایی در صنعت چاپ در سال 2021 دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئو چیست و چه کاربردهایی در صنعت چاپ در سال 2021 دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید