دلیل کمیاب شدن انواع روغن چیست؟! ، افزایش قیمت انواع روغن غیرقانونی است

به گزارش مجله سایه، در روزهای اخیر کمبود انواع روغن در فروشگاه ها و سوپرمارکت ها و البته افزایش قیمت آن نگرانی هایی را برای خانوارها جهت تامین این اقلام مورد نظر برای سبد خوراکی خانواده رقم زده بود.

دلیل کمیاب شدن انواع روغن چیست؟! ، افزایش قیمت انواع روغن غیرقانونی است

از پروفایل ما kalarena دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران ، در بسیاری از فروشگاه ها و هایپرمارکت ها روغن در لابه لای قفسه ها پیدا نمی شد. برخی از فروشگاه ها، سوپرمارکت ها و بقالی ها نیز روغن را به قیمت گزاف تری به مشتری عرضه می کردند تا شائبه افزایش قیمت 40 الی 50 درصدی آن به وجود بیاید.

در این رابطه امیر بیرشک دبیر انجمن روغن نباتی در گفت و گو با خبرنگاران اعلام کرد: مسئله ای در بازار وجود داشت که امیدواریم همین هفته آرامش به بازار روغن برگردد. دلیل این اتفاق به دلیل تامین مواد اولیه جهت تولید روغن است که این مشکل خود به دلیل ارز است. شرکت ها و تولیدی ها برای تولید روغن نیاز به برخی از مواد اولیه دارند که به دلیل عدم دریافت ارز پیروز به تهیه آنها نشده اند.

بیرشک اضافه نمود: ارز تخصیص یافته برای تامین مواد اولیه روغن تامین نشد و به همین دلیل تولید با اندکی توقف روبرو شده است. شرکت های تولید روغن ارز خود را دریافت نکرده اند که با پیگیری های لازم از بانک مرکزی این ارز تامین خواهد شد.

این مقام مسئول تاکید کرد: بانک مرکزی مشکل مربوط به تخصیص ارز را رفع خواهد کرد و پیش بینی می کنم در همین هفته آرامش مجددا به بازار روغن برگردد.

بیرشک تاکید کرد: قیمت انواع روغن به هیچ عنوان ریالی افزایش نیافته است و هرگونه گران فروشی در این رابطه تخلف است که با ارائه مستندات باید مورد پیگرد قانونی قرار بگیرد. هیچ فروشگاهی حق افزایش قیمت روغن را ندارد.

دبیر انجمن روغن نباتی یادآور شد: افزایش قیمت انواع روغن به هیچ عنوان در دستور کار قرار ندارد و مردم روغن را به قیمت گران و غیرعادی خریداری نکنند. در رابطه با نبود روغن در فروشگاه ها نیازی به نگرانی نیست و مجددا تقاضا و عرضه برای آن به روال قبلی خود برمی گردد.

وبلاگ خرید: وبلاگ خرید | این سیستم پیشرفته وبلاگدهی برای فروشگاه های اینترنتی است

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 5690

به "دلیل کمیاب شدن انواع روغن چیست؟! ، افزایش قیمت انواع روغن غیرقانونی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل کمیاب شدن انواع روغن چیست؟! ، افزایش قیمت انواع روغن غیرقانونی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید