حضور داوران المپیکی ایران در کلینیک بین المللی قهرمانی آسیا

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، محمد مصلایی پور داور درجه S1 کشتی کشورمان در خصوص آخرین قوانین و مقررات مطرح شده در کلینیک داوری رقابت های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا در هند گفت: کلینیک داوران آسیایی با مدرسی کمال بوعزیز از کشور تونس برگزار گردید. در این کلینیک در خصوص انگشت دریافت ها و حالت های اخطار، چگونگی تشخیص فعال و غیر فعال بودن کشتی گیران، امتیازها در خصوص اجرای فنون تأکید شد و از داوران خواسته شد قوانین را مطابق مقررات اعلام شده بر روی تشک پیاده سازی نمایند. در این مورد به طور مثال پیچاندن انگشتان نگاتیو (منفی، در ادامه تذکر و اخطار) و حالت پنجه تو پنجه پاسیو (کم کاری و در ادامه اخطار کم کاری) محسوب می گردد.

حضور داوران المپیکی ایران در کلینیک بین المللی قهرمانی آسیا

با تور مالزی بالی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید. با ما به کوالالامپور ، پنانگ و لنکاوی سفر کنید و از سفری دل انگیز لذت ببرید.

وی در خصوص تغییرات قوانین داوری اضافه نمود: قوانین داوری تغییر نداشته، اما در خصوص رده سنی کشتی گیران دیگر ابتدای سال میلادی در هنگام پذیرش کشتی گیران ملاک نخواهد بود و سن کشتی گیر از زمان تولد تا زمان برگزاری مسابقات محاسبه خواهد شد. به طور مثال کشتی گیران رده جوانان که 18 ساله بودند قبلا باید با رضایت نامه والدین و نامه پزشکی در سر وزن کشی حاضر می شدند و مجاز به شرکت در رده بزرگسالان بودند و این 18 سال را تنها سال میلادی جاری معین می کرد، اما با قانون جدید اگر کشتی گیری با شرایط فوق بخواهد برای مثال در رده بزرگسالان کشتی بگیرد، دیگر امسال را به تنهایی مد نظر قرار نمی دهند. در صورتی که تاریخ روز و ماه تولدش مربوط به قبل از تاریخ وزن کشی بوده و 18 سال را تمام نموده باشد دیگر نیازی به ارائه مدارک فوق ندارد.

مصلایی پور ادامه داد: همچنین مربیانی که پس از خاتمه کشتی چلنج نمایند یا اعتراضی به نحوه داوری داشته باشند ابتدا کارت زرد دریافت خواهند کرد و در صورت ادامه کارت قرمز خواهند گرفت و از سوی اتحادیه جهانی نیز 10 هزار فرانک سوئیس جریمه خواهند شد.

وی گفت: مصدومیت حتما باید در خلال مسابقه و با تایید پزشک اتحادیه جهانی باشد و در غیر اینصورت مصدومیت محسوب نمی گردد. از سوی دیگر اگر کشتی گیری نامه مصدومیت داشته و حریف او به فینال برسد و او بتواند در شانس مجدد قرار گیرد، حتما پزشک اتحادیه جهانی باید به او مجوز شرکت مجدد درمسابقه را بدهد.

این داور المپیکی در خاتمه گفت: پس از برگزاری کلینیک داوران اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا آخرین موارد مطرح شده را به کادر فنی تیم ملی کشتی انتقال دادند.

سعید عباسی، نیما صادقی و مهدی بشیری دیگر داوران درجه S1 کشورمان نیز در این کلینیک حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 2348

به "حضور داوران المپیکی ایران در کلینیک بین المللی قهرمانی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور داوران المپیکی ایران در کلینیک بین المللی قهرمانی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید