تائید 10 طرح اقامتگاه بوم گردی در گالیکش

به گزارش مجله سایه، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گالیکش از صدور موافقت نامه اصولی برای 10 طرح اقامتگاه بوم گردی در این شهرستان در کمیسیون فنی سرمایه گذاری استان گلستان اطلاع داد.

تائید 10 طرح اقامتگاه بوم گردی در گالیکش

میراث آریا: روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گلستان، محمد رزاقی روز چهارشنبه 29 دی ماه 1400 با اعلام این خبر گفت: موافقت نامه اصولی 10 طرح اقامتگاه بوم گردی با حجم سرمایه گذاری 156 میلیارد و 150 میلیون ریال طبق ضوابط و قوانین مصوب در شیوه نامه ها و دستورالعمل های ابلاغی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در کمیسیون فنی سرمایه گذاری استان گلستان صادر شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گالیکش یادآور شد: این طرح ها که در روستاهای تنگراه، کرنگ کفتر، فارسیان، آق قمیش، لوه، آب پران، گوگل بزرگ و تلوستان اجرایی می گردد، پس از ایجاد و بهره برداری زمینه اشتغال زایی برای 46 نفر را در این شهرستان فراهم می نماید.

او اعلام نمود: طرح های مورد آنالیز در کمیسیون باید دارای توجیهات فنی و مالی بوده و بعلاوه متقاضی باید سرمایه اولیه به منظور اجرای یک طرح گردشگری را در اختیار داشته باشد.

رزاقی افزود: برای طرح هایی که در کمیسیون مورد تائید قرار می گیرند پس از تکمیل و بارگذاری مدارک در سامانه، موافقت نامه اصولی اولیه صادرشده و متقاضیان پس از صدور این مجوز می توانند نسبت به اخذ استعلامات، دریافت تسهیلات، عملیات اجرایی پروژه و درنهایت صدور پروانه بهره برداری اقدام نمایند.

او توضیح داد: گردشگری و فرصت های سرمایه گذاری در این حوزه از اهمیت بالایی برخوردار است و این اداره با همکاری سرمایه گذاران برای اجرای هر چه سریع تر این طرح ها کوشش خواهد نمود.

در حال حاضر 25 واحد اقامتگاه بوم گردی دارای مجوز بهره برداری در سطح شهرستان گالیکش فعالیت می نمایند.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 خرداد 1401 بروزرسانی: 29 خرداد 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 11688

به "تائید 10 طرح اقامتگاه بوم گردی در گالیکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تائید 10 طرح اقامتگاه بوم گردی در گالیکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید