بهترین محل های ماهیگیری در گیلان

به گزارش مجله سایه، استان گیلان به دلیل دارا بودن رودهای پر آب هرساله پذیرای گردشگران داخلی و خارجی زیادی است که به ماهیگیری می پردازند .همجواری این منطقه با دریای کاسپین و رودخانه های سفید رود، شمرود و حشمت رود منجر شده تا ماهی گیری یکی از تفریحات پر هوادار گردشگران در این منطقه محسوب شود. شناخت مهمترین و بهترین محل های ماهی گیری در گیلان و انتخاب مناسب ترین نقطه آن در طی سفر، سفری دلپذیر و فرح بخش را به گردشگران هدیه می کند.

بهترین محل های ماهیگیری در گیلان

زیر پل سفید رود در شهرستان آستانه اشرفیه

آستانه اشرفیه در 35 کیلومتری مرکز استان یعنی شهرستان رشت واقع شده است. و فاصله آن تا شهرستان لاهیجان نیز حدود 7 کیلومتر می باشد. بقعه سید جلال الدین اشرف، بازار هفتگی بسیار جذاب با محصولات دامی و کشاورزی، آرامگاه دکتر مشخص، پارک ساحلی و …. از جاذبه های گردشگری این شهر به شمار می آیند. شهرستان مذکور به جهت همجواری با چند رودخانه نظیر سفید رود، شمرود و حشمت رود که در اطراف آن واقع شده اند، و نیز فاصله کم آن تا بندر کیاشهر و همجواری اش با آب های نیلگون دریای کاسپین بسیار مورد گردشگران می باشد.

از این رو باید بیان کرد که یکی از مناسب ترین و پر مخاطب ترین محل های ماهی گیری در شهرستان آستانه اشرفیه منطقه زیر پل سفید رود، در همجواری پارک ساحلی می باشد. این نقطه به جهت دارا بودن امکانات رفاهی و اقامتی، بسیار مورد توجه مسافران قرار می گیرد. و از این منظر بسیاری از افراد جهت تفریح ماهی گیری در آنجا مستقر می شوند. مناسب ترین زمان برای ماهی گیری دراین منطقه فصول بهار، تابستان و پاییز عنوان شده است. لازم به ذکر است که برنج و بادام زمینی از سوغات های پر هوادار این شهر به شمار می آیند.

موج شکن بندر انزلی

موج شکن بندر انزلی که آن را یادگار یک قرن ایستادگی می دانند، در طی سال های گذشته همچون بنایی پایدار در برابر امواج خروشان دریای کاسپی مقاومت نموده است. این موج شکن در سال 1293 به منزله جلوگیری از آسیب رساندن موج های دریا به کشتی ها و نیز قایق ها بنا شده است. اما اکنون این منطقه به محلی تفریحی برای بومیان و گردشگران تبدیل گشته است. یکی از تفریحات رایج در موج شکن، نشستن بر سنگ های کناری آن، خصوصا در 100 متر پایانی و انتظار جهت ماهی گیری می باشد. ماهی گیری در این محل که امروزه نظر بسیاری را در بین گردشگران و بومیان به خود معطوف داشته، بسیار همگانی شده است. مناسب ترین فصول جهت ماهی گیری در موج شکن انزلی فصل های بهار، تابستان و پاییز معرفی شده است.

بندر انزلی به جهت همجواری با آب های دریای کاسپی، وجود منطقه آزاد کاسپین، بازار های محلی و هفتگی جذاب و نیز مراکز خرید بسیار، مورد توجه شمار زیادی از گردشگران می باشد.

اسکله ماهی گیری بندر کیاشهر

شهرستان کیاشهر در فاصله 17 کیلومتری آستانه اشرفیه و تقریبا 50 کیلومتری شهرستان رشت واقع شده است. موقعیت جغرافیایی بندر کیاشهر به جهت همجواری اش از شرق با شهر چمخاله و از غرب با زیبا کنار و بندر انزلی و نیز از جنوب با شهر های آستانه اشرفیه و لاهیجان، منجر شده تا امروزه نظر بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به این منطقه معطوف گردد. به طوری که بندر کیاشهر هر ساله میزبان شمار زیادی از این گردشگران می باشد. همجواری با سواحل دریای کاسپی، بازار های هفتگی، عرضه متنوع محصولات کشاورزی و دامداری، وجود پارک های جنگلی و …. از جمله جاذبه های گردشگری در این منطقه به شمار می آیند.

یکی از تفریحات منطقه که نظر بسیاری از گردشگران را در مورد بندر کیاشهر به خود معطوف داشته است، ماهی گیری در اسکله کیاشهر می باشد. اسکله ماهی گیری کیاشهر در ساحل شمال غربی کیاشهر و در میانه تالاب بوجاق واقع شده است. در این صید گاه علاوه بر شیلات، مردم بومی و گردشگران نیز با استفاده از قلاب و بدون مانع ماهی گیری می کنند. از ویژگی های شاخص این محل می توان به همجواری اش با تالاب بوجاق و رودخانه سفید رود اشاره کرد. مناسب ترین فصول ماهی گیری در این منطقه، فصل های بهار، تابستان و پاییز عنوان شده است.

سواحل رودخانه اوشمک در زیبا کنار

سواحل رودخانه اوشمک در زیبا کنار یکی از مناطق فوق العاده عالی جهت ماهی گیری تفریحی برای علاقه مندان و گردشگرانِ دوستدار ماهی گیری به شمار می آید. این رودخانه در مرکز شهر زیبا کنار و به موازات رودخانه سپید رود واقع شده است. رودخانه اوشمک را یکی از پُرماهی ترین رودخانه های شمال کشور و حتی ایران معرفی نموده اند. این محل در همجواری پل زیبا کنار واقع شده است و در انتهای کوچه کشاورز به دریا منتهی می گردد. و بهترین مکان برای صید ماهی با قلاب به شمار می آید. امروزه افراد بسیاری ساعت ها بر لبه های رودخانه مذکور می نشینند و مناظری بی نظیر را در حین ماهی گیری خلق می کنند. به طوریکه این مناظر جذابیت بسیاری برای گردشگران و بومیان منطقه داشته است.

سد منجیل (رودخانه سفید رود)

سفید رود که دومین رود بلند ایران معرفی شده است، دارای حدود 765 کیلومتر طول می باشد، و طولانی ترین و پر آب ترین رود استان گیلان به شمار می آید. در منطقه منجیل سد عظیم سپید رود بر روی این رودخانه احداث شده است، که دریاچه ای را با وسعت حدود 56 کیلومتر مربع در پشت آن ایجاد نموده است. چشم انداز های طبیعی رودخانه سفید رود و نیز دریاچه های سد سفید رود منجر شده تا امروزه نظر بسیاری از گردشگران به این منطقه معطوف گردد. به طوری که این نقطه به یکی از بهترین مناطق ماهی گیری تفریحی در نزد بومیان و گردشگران تبدیل شده است. تنوع ماهی های مختلف نظیر سفید کولی، شاه کولی، کپور، اسبله و …. یکی از ویژگی های ممتاز این منطقه جهت ماهی گیری به شمار می آید. همچنین رودخانه سفید رود به موازات جاده قزوین - رشت، پس از سد سفید رود تا روستای گنجه و نزدیکی شهرستان رستم آباد سیر مناسبی را جهت ماهی گیری ایجاد نموده است.

منبع: گردشبان
انتشار: 5 دی 1399 بروزرسانی: 5 دی 1399 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 6191

به "بهترین محل های ماهیگیری در گیلان" امتیاز دهید

7 کاربر به "بهترین محل های ماهیگیری در گیلان" امتیاز داده اند | 2.1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین محل های ماهیگیری در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید