بعضی مغرضانه از عطایی انتقاد می نمایند، خانواده والیبال متحد باشند

به گزارش مجله سایه، به گزارش خبرنگاران، بحث راهنمایی تیم ملی والیبال توسط مربی ایرانی چند سالی است مطرح می گردد. اما اهمیت رویدادهای پیش رو و احتیاج به کسب تجربه مربیان ایرانی یکی از دلایلی بود که فدراسیون به مربیان ایرانی اعتماد نمی کرد.

بعضی مغرضانه از عطایی انتقاد می نمایند، خانواده والیبال متحد باشند

رقابت های قهرمانی آسیا از 21 تا 28 شهریور ماه به میزبانی ژاپن برگزار خواهد شد و رقابت های قهرمانی جوانان دنیا نیز به فاصله سه روز و در تاریخ 31 شهریور ماه تا 11 مهر ماه به میزبانی ایتالیا و بلغارستان انجام می گردد و راهنمایی دو تیم قهرمانی آسیا و جوانان دنیا با تصمیم کمیته فنی بر عهده یک مربی یعنی بهروز عطایی خواهد بود.

بهروز عطایی از مربیان پیروز والیبال ایران است که نتیجه تاریخی قهرمانی جوانان دنیا را برای نخستین بار در تاریخ والیبال کشور به ارمغان آورد. عطایی همچنین یکی از مربیان پیروز در لیگ برتر کشور است و هر ساله بازیکن آینده داری به والیبال کشور معرفی می نماید.

اما سوال این است فدراسیونی که تا چند ماه گذشته اعتقادی به استفاده از سرمربی ایرانی نداشت چطور در اقدامی ناگهانی تصمیم گرفت راهنمایی دو رده سنی را بر عهده یک مربی بگذارد؟ این چالشی عظیم برای عطایی است که در صورت ناکامی در دو رویداد مهمِ پیش رو، پرونده مربی ایرانی بار دیگر بسته گردد.

برای بقای والیبال و پیروزیت باید اتحاد داشته باشیم

مصطفی کارخانه، عضو کمیته فنی در تبادل نظر با خبرنگاران درباره انتخاب عطایی برای هر دو رده سنی گفت: بعضی چون خودشان در کار نیستند مغرضانه نظر می دهند و با این مخالف هستم. باید از بسکتبالی ها آموخت که همواره متحد هستند. انگشتان دست شبیه هم نیستند اما با یکدیگر تشکیل یک دست را دادند. برای بقای والیبال و پیروزیت باید اتحاد داشته باشیم.

باید به عطایی پاداش می دادیم

وی در پاسخ به این سوال که چرا راهنمایی هر دو رده سنی به یک فرد واگذار شد؟ گفت: عطایی انگیزه زیادی دارد. در شرایط فعلی عطایی دانش، مدیریت، کاریزماتیک، اخلاق و شخصیت خوبی دارد. او مربی باهوشی است و 15 سال سابقه تیم داری دارد. به همراه تیم جوانان قهرمان دنیا شده است و باید به او پاداش می دادیم. عطایی در این مسابقات باید تست گردد که آیا در آینده می توان به او اعتماد کنیم یا خیر؟

مسائل باید آسیب شناسی گردد

کارخانه تاکید نمود: همه مربیان ایرانی شایستگی دارند اما عطایی به مرز پختگی رسیده است.اگر امروز به عطایی اعتماد نمی کردیم همانند من در سن 63 سالگی کنار می رفت. زمانی که نباید به من تیم دادند و جایی که باید ندادند. من سوختم. باید این مسائل آسیب شناسی گردد. فدراسیون بهترین تصمیم را گرفت.

پیشکسوت والیبال ادامه داد: عطایی، اکبری، تندروان، ترکاشوند، جزیده، محمدی راد، سعید رضایی و... مربیانی هستند که می توان روی آنها سرمایه گذاری کرد. اکبری که در حال حاضر مربی تیم ملی است. تندروان نیز درگیر است. محمدی راد و رضایی نیز خودشان نیامدند و فقط راهنمایی تیم عظیمسال را می خواهند در صورتی که باید ابتدا تجربه کسب نمایند. عطایی مهم ترین فرد است. باید به عطایی اجازه دهیم او عطش زیادی دارد و باید حمایت گردد. از حب و بغض نباید صحبت کرد.

مربی ایرانی سوخته نمی گردد

کارخانه در پاسخ به این سوال که راهنمایی هم زمان دو رده سنی که مسابقات مهمی در پیش دارند باعث کاهش تمرکز سرمربی و سوخته شدن مربی ایرانی نمی گردد؟ گفت: سوخته نمی گردد. چه کسی را باید برای تیم جوانان انتخاب می کردیم؟ پس از لیگ ملت ها و بازی های سنگین المپیک مربیان از نظر روحی فرسوده می شوند. کار سختی در قهرمانی آسیا در پیش داریم چرا که همه تیم ها برای کسب سهمیه دنیای شرکت می نمایند. بالاخره یک جا باید به عطایی اعتماد می کردیم و او بهترین گزینه بود. اگر سال جاری از عطایی استفاده نمی کردیم دیگر بی انگیزه میشد.

وی تاکید نمود: عطایی انگیزه زیادی دارد. من نیز در دوران یزدانی خرم سه رده سنی را در اختیار داشتم و نتایج خوبی کسب شد. نباید نگران باشیم. همه باید یاری کنیم تا فدراسیون به اهدافش دست یابد.

کارخانه در سرانجام گفت: فدراسیون برمبنای قانون و استراتژی پیش می رود. در هیات رئیسه افراد خوبی حضور دارند و در کمیته فنی نیز نظرات خوبی داده می گردد. همه باید حمایت کنیم تا والیبال نتیجه کسب کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 7954

به "بعضی مغرضانه از عطایی انتقاد می نمایند، خانواده والیبال متحد باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعضی مغرضانه از عطایی انتقاد می نمایند، خانواده والیبال متحد باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید