این خودرو نو هایما وارد ایران خواهد شد

به گزارش مجله سایه، هایما P6 به عنوان شاسی بلند تازه به ایران خواهد آمد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات شاسی بلند هیبریدی هایما پی 6 آشنا خواهیم شد.

این خودرو نو هایما وارد ایران خواهد شد

به گزارش گجت نیوز، به تازگی تصاویری از شاسی بلند هایما P6 در خیابان های کشور منتشر شده که نشان می دهد ایران خودرو آن را برای انجام تست های فنی به ایران آورده است.

شاسی بلند تازه ایران خودرو پس از انجام تست های فنی وارد مرحله فراوری خواهد شد. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات هایما P6 آشنا خواهیم شد.

بخش طراحی

هایما P6 در واقع بر اساس نسل دوم هایما اس 5 توسعه پیدا نموده و به نوعی می توان آن را نسخه هیبرید همین نسل دانست. این خودرو اکنون از خطوط طراحی مدرن تر و مجذوب کننده تری نسبت به نسل قبل بهره می ربرد. طراحان با استفاده از چراغ های کشیده در جلو و چراغ هایی با طرح L در عقب توانستند نمای مجذوب کنندهی را در هر دو نما به وجود آورند.

بعلاوه در نمای جلو نیز ترکیب چراغ های دو تکه و جلوپنجره با طرح مشبک تازه توانسته این بخش را بیش از پیش مجذوب کننده کند. لازم به ذکر است رنگ آبی که در اطراف جلوپنجره استفاده شده از هیبریدی بودن این خودرو حکایت دارد.

امکانات رفاهی و ایمنی

هایما P6 در نسخه فول به امکاناتی، چون سقف پانورامیک، سنسور نور و باران، سیستم کنترل حرکت در سربالایی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سامانه پایش فشار باد تایرها، دوربین عقب، سنسور پارک، کروز کنترل، استارت دکمه ای و تهویه اتوماتیک مجهز شده که احتمالا با همین نسخه فول وارد بازار خواهد شد.

مشخصات فنی هایما P6

در ایران

هایما P6 از یک موتور 1.2 لیتری توربوشارژ 3 سیلندر بهره می برد که به همراه موتور برقی می تواند قدرتی برابر با 141 اسب بخار و گشتاور 244 نیوتن متر را به فراوری برساند. قدرت فراوری شده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 7 سرعته دوکلاچه تر به چرخ ها انتقال پیدا خواهد نمود.

این خودرو به واسطه موتور برقی و سیستم هیبرید می تواند ظرف مدت 7 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد که برای یک شاسی بلند جمع وجور شتاب مناسبی محسوب می گردد. این خودرو به ازای هر 100 کیلومتر نیز مصرف سوخت 1.4 لیتری را به همراه دارد که مصرف سوخت آن نیز بسیار مناسب است.

منبع: فرارو
انتشار: 11 دی 1401 بروزرسانی: 11 دی 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 13846

به "این خودرو نو هایما وارد ایران خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این خودرو نو هایما وارد ایران خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید