امدادرسانی هلال احمر به 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک

به گزارش مجله سایه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تیم های هلال احمر از شهرستان های طارم و زنجان برای 250 خودروی گرفتار در برف وکولاک امدادرسانی کردند.

امدادرسانی هلال احمر به 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک

خبرنگاران زنجان - موسوی گفت: با وقوع کولاک شدید در جاده زنجان - طارم نخستین تیم عملیاتی هلال احمر از شهرستان طارم در ساعت 14 ظهر دیروز برای امدادرسانی به خودرو های گرفتار در این راستا اعزام شدند.

او می گوید: با شدت گرفتن کولاک و گرفتار شدن شمار زیادی از خودرو ها در کولاک برف 2 تیم عملیاتی دیگر از هلال احمر طارم و 9 تیم نیز از زنجان برای امداد رسانی به جاده شریانی زنجان - طارم اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این خودرو ها با 300 سرنشین در این شرایط جوی سخت گرفتار شده بودند که 12 تیم عملیاتی هلال احمر اقدام به بستن زنجیر چرخ، رهاسازی به خودرو ها کردند.

به گفته موسوی برای این افراد در راه مانده خرما، نان و بیسکویت توزیع شد.

او می گوید: تعدادی از امدادگران هلال احمر برای اسکان اضطراری اقدام به انتقال سرنشینان با آمبولانس به قهوه خانه بادامستان نموده و تیم های دیگری نیز اقدام به بستن زنجیر چرخ و رهاسازی خودرو ها می کردند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: تعدادی از امداگران نیز سرنشینان را به سه راهی طارم منتقل نموده و سپس به وسیله مینی بوس های هلال احمر به حسینیه اعظم زنجان راهنمایی و اسکان دادند.

به گفته موسوی عملیات امدادرسانی تیم های هلال احمر در این راستا ارتباطی از ساعت 14 ظهر روز چهارشنبه 29 دی شروع شده و تا ساعت 2 بامداد امروز ادامه داشت.

او می گوید: در این عملیات ها با هماهنگی های صورت گرفته سپاه انصارالمهدی (عج) استان نیز 12 دستگاه خودروی یاری دار برای انتقال در راه ماندگان به حسینیه اعظم به یاری هلال احمر آمدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: با هماهنگی مدیریت بحران استانداری زنجان نفربر های تیپ 216 زرهی زنجان آماده باش شدند تا در صورت احتیاج از ظرفیت آن ها برای امدارسانی استفاده گردد.

موسوی می گوید: با توجه به اینکه فوریت های پزشکی در جاده زنجان - طارم پایگاه فعالی دارد این تیم ها نیز خدمات درمانی و مراقبت از زنان باردار، افراد سالخورده و بچه ها را انجام دادند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: این عملیات ها با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان، نیروی انتظامی و پلیس راه استان صورت گرفته است.

به گفته موسوی عملیات امدادرسانی و انتقال سرنشینان گرفتار در برف و کولاک جاده شریانی زنجان - طارم با حضور و مدیریت مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در این راستا ارتباطی انجام شد.

م

خبرنگاران زنجان زنجان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: 3ye.ir شناسه مطلب: 10976

به "امدادرسانی هلال احمر به 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امدادرسانی هلال احمر به 250 خودروی گرفتار در برف و کولاک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید